FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SAD: SLUŽBENO ZAVRŠENA ISTRAGA O NESREĆI TWA 800

WASHINGTON, 22. kolovoza (Hina - Fjodor Polojac) - Jedna od najtežih zrakoplovnih nesreća u SAD, ona Boeinga 747 tvrtke TWA u kojoj je 17. srpnja 1996. godine u 20.31 sati po newyorškom vremenu poginulo 230 ljudi, dogodila se zbog spleta okolnosti i nije moguće odrediti jedan uzrok, zaključili su stručnjaci američke Nacionalne uprave za sigurnost prometa (NTSB).
WASHINGTON, 22. kolovoza (Hina - Fjodor Polojac) - Jedna od najtežih zrakoplovnih nesreća u SAD, ona Boeinga 747 tvrtke TWA u kojoj je 17. srpnja 1996. godine u 20.31 sati po newyorškom vremenu poginulo 230 ljudi, dogodila se zbog spleta okolnosti i nije moguće odrediti jedan uzrok, zaključili su stručnjaci američke Nacionalne uprave za sigurnost prometa (NTSB).#L# U službenom izvješću objavljenom u utorak, potvrdili su da je zrakoplov na letu TWA800 pao zbog eksplozije u jednom od sedam spremnika za gorivo. Nakon četiri godine istrage to je podatak u koji su istražitelji posve sigurni. Njime opovrgavaju raširene spekulacije da je zrakoplov bio pogođen protuavionskom raketom terorista ili greškom s nekog američkog ratnog broda. Izostao je odgovor na pitanje, što je vidjelo 100 očevidaca koji su FBI-ju tvrdili da je zrakoplov pogođen nečim što je ostavljalo blještavi trag. Nema odgovora ni na pitanje zašto je prvu informaciju o udesu putničkog zrakoplova objavila američka vojska. "Istrage zrakoplovnih nesreća danas su vrlo detaljne ali složenost suvremenih zrakoplova onemogućuje da se odredi samo jedan uzročnik tragedije", kaže Bernard Loeb direktor odjela zračne sigurnosti u NTSB-u. Za ovu istragu potrošeno je 35 milijuna dolara. Laički rečeno, Boeing 747 oznake N93119 i njegovi putnici koji su letjeli iz New Yorka u Pariz žrtve su "ubitačne kombinacije". Taj srpanjski dan je bio izuzetno vruć. U polasku je zrakoplov kasnio više od jedan sat a putnici su bili u kabini. Da bi im čekanje bilo manje neugodno zrakoplov je dodatno rashlađivan. Kondenzatori rashladnih uređaja smješteni su ispod središnjeg spremnika goriva. Istražitelji kažu da su ta dva čimbenika - sunce koje je pržilo i pregrijavanje rashladnih uređaja, stvorila eksplozivnu mješavinu para kojima je bila dovoljna tek iskrica. Je li nju izazvala električna instalacija ili je došlo do pražnjenja statičkog elektriciteta, nije bilo moguće ustanoviti. "Mnogi kažu, tko zna što je srušilo TWA 800? Mi znamo!", kazao je Ira Furman, istražitelj NTSB-a. Dodaje da su zahvaljujući otkrićima istrage proizvođači zrakoplova izvršili značajne izmjene na elektroinstalaciji, a Federalna uprava za zrakoplovstvo donijela je 40 dopunskih propisa o sigurnosti leta. Brojnim sumnjičavcima završno službeno objašnjenje uzroka nesreće otvara nova pitanja. Uz ostala - koliko su mogli biti pregrijani spremnici goriva nakon 12 minuta leta i na visini iznad 4 tisuće metara? Osim zagovornika teorije o raketi koja je srušila TWA 800, tu su i oni koji primjećuju da bi zrakoplovnoj kompaniji i Boeingu neki drugi nalaz istrage mogao na vrat natovariti zajedničku tužbu rodbine 230 žrtava, vjerojatno tešku preko milijardu dolara. (Hina) fp br

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙