WASHINGTON, 22. kolovoza (Hina - Fjodor Polojac) - Jedna od najtežih zrakoplovnih nesreća u SAD, ona Boeinga 747 tvrtke TWA u kojoj je 17. srpnja 1996. godine u 20.31 sati po newyorškom vremenu poginulo 230 ljudi, dogodila se zbog
spleta okolnosti i nije moguće odrediti jedan uzrok, zaključili su stručnjaci američke Nacionalne uprave za sigurnost prometa (NTSB).
WASHINGTON, 22. kolovoza (Hina - Fjodor Polojac) - Jedna od
najtežih zrakoplovnih nesreća u SAD, ona Boeinga 747 tvrtke TWA u
kojoj je 17. srpnja 1996. godine u 20.31 sati po newyorškom vremenu
poginulo 230 ljudi, dogodila se zbog spleta okolnosti i nije moguće
odrediti jedan uzrok, zaključili su stručnjaci američke Nacionalne
uprave za sigurnost prometa (NTSB).#L#
U službenom izvješću objavljenom u utorak, potvrdili su da je
zrakoplov na letu TWA800 pao zbog eksplozije u jednom od sedam
spremnika za gorivo. Nakon četiri godine istrage to je podatak u
koji su istražitelji posve sigurni. Njime opovrgavaju raširene
spekulacije da je zrakoplov bio pogođen protuavionskom raketom
terorista ili greškom s nekog američkog ratnog broda. Izostao je
odgovor na pitanje, što je vidjelo 100 očevidaca koji su FBI-ju
tvrdili da je zrakoplov pogođen nečim što je ostavljalo blještavi
trag. Nema odgovora ni na pitanje zašto je prvu informaciju o udesu
putničkog zrakoplova objavila američka vojska.
"Istrage zrakoplovnih nesreća danas su vrlo detaljne ali složenost
suvremenih zrakoplova onemogućuje da se odredi samo jedan uzročnik
tragedije", kaže Bernard Loeb direktor odjela zračne sigurnosti u
NTSB-u. Za ovu istragu potrošeno je 35 milijuna dolara.
Laički rečeno, Boeing 747 oznake N93119 i njegovi putnici koji su
letjeli iz New Yorka u Pariz žrtve su "ubitačne kombinacije". Taj
srpanjski dan je bio izuzetno vruć. U polasku je zrakoplov kasnio
više od jedan sat a putnici su bili u kabini. Da bi im čekanje bilo
manje neugodno zrakoplov je dodatno rashlađivan. Kondenzatori
rashladnih uređaja smješteni su ispod središnjeg spremnika goriva.
Istražitelji kažu da su ta dva čimbenika - sunce koje je pržilo i
pregrijavanje rashladnih uređaja, stvorila eksplozivnu mješavinu
para kojima je bila dovoljna tek iskrica. Je li nju izazvala
električna instalacija ili je došlo do pražnjenja statičkog
elektriciteta, nije bilo moguće ustanoviti.
"Mnogi kažu, tko zna što je srušilo TWA 800? Mi znamo!", kazao je Ira
Furman, istražitelj NTSB-a. Dodaje da su zahvaljujući otkrićima
istrage proizvođači zrakoplova izvršili značajne izmjene na
elektroinstalaciji, a Federalna uprava za zrakoplovstvo donijela
je 40 dopunskih propisa o sigurnosti leta.
Brojnim sumnjičavcima završno službeno objašnjenje uzroka nesreće
otvara nova pitanja. Uz ostala - koliko su mogli biti pregrijani
spremnici goriva nakon 12 minuta leta i na visini iznad 4 tisuće
metara?
Osim zagovornika teorije o raketi koja je srušila TWA 800, tu su i
oni koji primjećuju da bi zrakoplovnoj kompaniji i Boeingu neki
drugi nalaz istrage mogao na vrat natovariti zajedničku tužbu
rodbine 230 žrtava, vjerojatno tešku preko milijardu dolara.
(Hina) fp br