ROVINJ, 17. kolovoza (Hina) - Prateći bombastične naslove u dnevnim listovima u vezi s umjetničkom performansom "Čovjek na križu", Branka Gulina i Josipa Pina Ivančića, u tijeku održavanja likovne izložbe "Grisia 2000" u Rovinju 13.
kolovoza, teško je ne oglasiti se i dati cjelovitu izjavu o čitavom događaju, radi istinitog informiranja javnosti i onda kada je u pitanju Crkva, ističe u današnjem priopćenju rovinjskoga Župnoga ureda sv. Eufemije, župnik Milan Zgrablić.
ROVINJ, 17. kolovoza (Hina) - Prateći bombastične naslove u dnevnim
listovima u vezi s umjetničkom performansom "Čovjek na križu",
Branka Gulina i Josipa Pina Ivančića, u tijeku održavanja likovne
izložbe "Grisia 2000" u Rovinju 13. kolovoza, teško je ne oglasiti
se i dati cjelovitu izjavu o čitavom događaju, radi istinitog
informiranja javnosti i onda kada je u pitanju Crkva, ističe u
današnjem priopćenju rovinjskoga Župnoga ureda sv. Eufemije,
župnik Milan Zgrablić.#L#
Teško je povjerovati u čistoću osjećaja umjetničke slobode u
slučaju "Čovjeka na križu" u ime kojega Branko Gulin i Josip Pino
Ivančić upućuju otvoreno pismo najvišim crkvenim, kulturnim i
ministarskim resorima, a ne pomisliti da je u pozadini
beskrupulozna povreda najsvetijih kršćanskih simbola i kršćanskog
digniteta s ciljem autoprezentacije, napominje župnik.
Istodobno upozorava na činjenice da se umjetnička performansa s
dodatnim radnjama održavala "na privatnom posjedu" rovinjske župne
crkve te ne može biti sastavni dio kulturne manifestacije "Grisia
2000", jer za njezino izvođenje na tom prostoru "nije prethodno
dobivena nikakva suglasnost nadležnih crkvenih vlasti".
Ni najšira umjetnička sloboda u križu s čovjekom koji uz to ima
"trnovu krunu" na glavi, pred najprometnijim glavnim ulazom u župnu
crkvu svete Eufemije, neposredno nakon završetka najsvečanijega
nedjeljnoga euharistijskog slavlja, neće asocirati ni na kakvog
Rimljanina ili propetoga razbojnika, nego na Kristov križ, a u ovom
slučaju to je učinjeno s popriličnom dozom neukusa, koja je
zasmetala vjernike i njihova župnika, koji je na njihovu
inicijativu najprije zamolio izvoditelje performanse da se udalje
s crkvenog posjeda.
Posredovanjem župnika u razrješavanju napete situacije između
iritiranih vjernika i izvoditelja performanse, kako se dodaje u
priopćenju, preduhitrena je eskalacija sukoba koji je vodio
fizičkom obračunu.
Pitamo se, kome je stalo u ovoj jubilarnoj, Svetoj godini, da na
ovakav način stavlja u situaciju Crkvu da na svom prostoru mora
tražiti zaštitu digniteta posredovanjem policije, koja je, uzgred
rečeno, profesionalno i korektno obavila svoj posao, stoji u
priopćenju župnika Milana Zgrablića u povodu napisa u dnevnom
tisku.
Branko Gulin i Josip Pino Ivančić u povodu događaja s performansom
poslali su otvoreno pismo zagrebačkom nadbiskupu Josipu Bozaniću i
ministru unutarnjih poslova Šimi Lučinu, kojega upozoravaju da je
djelatnik rovinjske policijske postaje na likovnoj manifestaciji
bezrazložno intervenirao na zahtjev svećenika te bez ikakva povoda
cipelom udario jednog umjetnika.
U pismu nadbiskupu umjetnici pitaju zar je raspelo uvreda vjerskih
osjećaja, zar je upozoravanje na ljudsku patnju grijeh te zar je
kritika trgovine i bogaćenja na temelju lakovjernosti u
suprotnosti s etikom. "Župnik iz Rovinja Milan Zgrablić sve je to
okarakterizirao kao vrijeđanje vjerskih osjećaja i sebi dao za
pravo da preko policije arbitrira u jednoj likovnoj manifestaciji.
Što je još gore, potaknuo je netrpeljivost prema slobodi
izražavanja, stvaranja i govora", napominju u pismu Gulin i Ivančić
te apeliraju na umjetnike i umjetničke udruge da se pridruže
njihovu prosvjedu zbog narušavanja i bezočnog kršenja osnovnih
ljudskih prava na stvaralaštvo, izražavanje i govor.
(Hina) pp mc