DE-FR-HR-NESREĆE-Promet-Politika RDW 27. VII. TISAK NJEMAČKI RADIO - RDW27. VII. 2000.Pregled tiskaPad zrakoplova u Francuskoj u kojemu je život izgubilo više od stotinu ljudi, uglavnom Nijemaca, i dalje je tema komentara u njemačkom
tisku. Berlinski 'Tagesspiegel' upozorava da su takve katastrofe postale svakodnevnica zbog tehničkog razvitka. List piše da svi živimo s rizikom. U raspravi o društvenim pojavama već odavno je tema rizičnog društva postala sasvim uobičajena. Ali, kada se dogodi nesreća kao ova sad u Parizu, onda nam mozak stane. Zaštitni omotač naše civilizacijske rutine, našeg razumijevanja i uvjerenja ne može izdržati silovitost toga događaja. To ne znači ništa drugo nego da moramo biti načistu što to znači, živjeti s rizikom. Tako dugo dok zrakoplovi polijeću i slijeću, bit će i padova, napominje 'Tagesspiegel'. 'Koelnische Rundschau' naglašava da pad Concorda predstavlja i razbijanje jednog mita. Nadzvučni šiljasti zrakoplov je vrijedio kao simbol trijumfa napretka i avangarde tehnike, iako je njegov prvi let izveden prije 31 godinu. Drama u Parizu podvlači da je želju za perfektnim stvorenjem nastalim iz ljudske ruke isto tako nemoguće ispuniti kao što je nemoguće dati jamstvo nepostojanja
NJEMAČKI RADIO - RDW
27. VII. 2000.
Pregled tiska
Pad zrakoplova u Francuskoj u kojemu je život izgubilo više od
stotinu ljudi, uglavnom Nijemaca, i dalje je tema komentara u
njemačkom tisku. Berlinski 'Tagesspiegel' upozorava da su takve
katastrofe postale svakodnevnica zbog tehničkog razvitka. List
piše da svi živimo s rizikom. U raspravi o društvenim pojavama već
odavno je tema rizičnog društva postala sasvim uobičajena. Ali,
kada se dogodi nesreća kao ova sad u Parizu, onda nam mozak stane.
Zaštitni omotač naše civilizacijske rutine, našeg razumijevanja i
uvjerenja ne može izdržati silovitost toga događaja. To ne znači
ništa drugo nego da moramo biti načistu što to znači, živjeti s
rizikom. Tako dugo dok zrakoplovi polijeću i slijeću, bit će i
padova, napominje 'Tagesspiegel'.
'Koelnische Rundschau' naglašava da pad Concorda predstavlja i
razbijanje jednog mita. Nadzvučni šiljasti zrakoplov je vrijedio
kao simbol trijumfa napretka i avangarde tehnike, iako je njegov
prvi let izveden prije 31 godinu. Drama u Parizu podvlači da je
želju za perfektnim stvorenjem nastalim iz ljudske ruke isto tako
nemoguće ispuniti kao što je nemoguće dati jamstvo nepostojanja
bilo kakve rizičnosti, zaključuje 'Koelnische Rundschau'.
Bonnski 'General-Anzeiger' piše da dinamika našeg vremena u sebi
nosi nevjerojatne prednosti, ali i rizike. Ako se broj nesreća
usporedi s brojem letova i vožnji, koje prođu bez incidenata, onda
je rizik zanemarivo malen. Ali, on postoji. Na to nas je ovaj crni
utorak podsjetio isto tako kao nesreća vlaka u Eschedeu prije dvije
godine i pad zrakoplova Birgenaira 1996. u Dominikanskoj
Republici, podsjeća bonnski list.
Po drugi put u posljednjih nekoliko mjeseci propao je pokušaj
fuzije dviju velikih njemačkih banaka. Oba puta je u igri bila
Dresdener Bank i oba puta je mogući 'brak' propao zbog različitosti
interesa. Berlinski 'Die Welt' o uzrocima iznosi mišljenje da se
čista težnja za veličinom povremeno razotkriva kao pogreška.
Magija velikih brojeva, potencijali menadžerstva nakon nekih
fuzija su izgubili svoju privlačnost. U gospodarstvu megalomanija
dolazi i prolazi kao i duh vremena. Frankfurtskim upozorenjem na
opasnost ona će možda više nestati - nadamo se, priželjkuje 'Die
Welt' iz Berlina.
Dnevnik za gospodarska pitanja 'Handelsblatt' iz Duesseldorfa
konstatira da je ambiciozni projekt pao na sličnoj zapreci na
kakvoj je početkom travnja propala fuzija Dresdener i Deutsche Bank
- na pitanju može li to biti 'fuzija jednakih'. Šteta za imidž zbog
drugog propalog braka banaka, osobito u inozemstvu, izuzetno je
velika. Ponovo se nameće neugodna usporedba s Italijom nespremnom
na reforme, gdje su proteklih godina također propali ambiciozni
planovi fuzija banaka zbog kratkovidnih motiva. Budući da su
propali svi pokušaji međusobnog približavanja među velikim domaćim
bankama, sad, kako južno tako i sjeverno od Alpa, vrijedi da se mora
tražiti europsko rješenje koje će se moći nositi sa sve oštrijom i
globalizirajućom konkurencijom, preporuča duesseldorfski
'Handelsblatt'.
(RDW)