ZAGREB, 25. srpnja (Hina) - Sindikat strojovođa Hrvatske priopćio je danas da je prošloga petka na kolodvoru u Kutini izbjegnuta nesreća čije bi posljedice bile slične velikoj željezničkoj nesreći na zagrebačkom glavnom kolodovoru
1974. godine, kada je poginulo oko 150 ljudi. Vlak sastavljen od nekoliko spavaćih kola, s ukupno oko 300 putnika, te nekoliko vagona za prijevoz automobila, pri ulasku u kutinski kolodvor dozvoljenom brzinom od 100 kilometara na sat "raspao" se na dva dijela. Nakon što je lokomotiva sa spavaćim kolima prošla preko skretnice, iz nepoznatog razloga skretnica se pomaknula, tako da je druga polovica vlaka skrenula na drugi kolosijek.
ZAGREB, 25. srpnja (Hina) - Sindikat strojovođa Hrvatske priopćio
je danas da je prošloga petka na kolodvoru u Kutini izbjegnuta
nesreća čije bi posljedice bile slične velikoj željezničkoj
nesreći na zagrebačkom glavnom kolodovoru 1974. godine, kada je
poginulo oko 150 ljudi. Vlak sastavljen od nekoliko spavaćih kola,
s ukupno oko 300 putnika, te nekoliko vagona za prijevoz
automobila, pri ulasku u kutinski kolodvor dozvoljenom brzinom od
100 kilometara na sat "raspao" se na dva dijela. Nakon što je
lokomotiva sa spavaćim kolima prošla preko skretnice, iz
nepoznatog razloga skretnica se pomaknula, tako da je druga
polovica vlaka skrenula na drugi kolosijek.#L#
Nesreća je izbjegnuta jer je uslijed pucanja zračnog voda došlo do
automatskog kočenja i zaustavljanja obaju dijelova vlaka, pri čemu
se drugi dio vlaka zaustavio metar pred vlakom koji je već stajao na
tom kolosijeku, ističe se u priopćenju.
Sindikat strojovođa u povodu toga događaja poziva na odgovornost
ministra pomorstva, prometa i veza Alojza Tušeka i generalnog
direktora Hrvatskih željeznica Dragutina Šubata i traži njihove
ostavke.
U demokratskim državama nakon takvih nesreća ministar za
željeznicu i njezin direktor ponudili bi ostavke, a u najmanju bi
ruku javnosti objasnili nemio događaj. No, Tušek i Šubat, po
njihovoj ocjeni, ne namjeravaju to učiniti, već pokušavaju
zataškati nesreću, imenujući istražno povjerenstvo za ispitivanje
uzroka nesreće tek četvrti dan nakon što se ona dogodila, upozorava
sindikat.
Strojovođe stoga razmatraju mogućnost da zbog niske razine
sigurnosti u željezničkom prometu smanje brzinu vožnje svih
vlakova i kroz sve kolodvore, kaže se u priopćenju.
(Hina) md do