FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OČITOVANJE REKTORA O POGREŠNOM PRAVNOM KVALIFICIRANJU ODLUKE SENATA

ZAGREB, 14. srpnja (Hina) - Rektor zagrebačkoga Sveučilišta Branko Jeren danas je uputio Ministarstvu znanosti i tehnologije očitovanje o pogrešnom pravnom kvalificiranju Odluke Senata, o neobičnom tumačenju zakona te o narušavanju autonomije Sveučilišta. U tom očitovanju napominje se kako je pod utjecajem brojnih javnih nastupa ministra znanosti i tehnologije u javnosti stvorena iskrivljena slika o odluci Senata te da se u javnosti nametalo neobično tumačenje Zakona o visokim učilištima.
ZAGREB, 14. srpnja (Hina) - Rektor zagrebačkoga Sveučilišta Branko Jeren danas je uputio Ministarstvu znanosti i tehnologije očitovanje o pogrešnom pravnom kvalificiranju Odluke Senata, o neobičnom tumačenju zakona te o narušavanju autonomije Sveučilišta. U tom očitovanju napominje se kako je pod utjecajem brojnih javnih nastupa ministra znanosti i tehnologije u javnosti stvorena iskrivljena slika o odluci Senata te da se u javnosti nametalo neobično tumačenje Zakona o visokim učilištima.#L# U dopisu rektor ističe da se odlukom Senata ne ukidaju tri studijska smjera - povijest, novinarstvo i psihologija - Hrvatskih studija, nego se na njima samo na jednu akademsku godinu zaustavlja upis studenata. Takva odluka nije donesena samo zbog činjenice što su ti smjerovi osnovani "mimo propisane i uobičajene procedure", nego i zbog dubljih razloga koji zadiru u samu srž sveučilišne autonomije i slobode odlučivanja u akademskim pitanjima, napominje rekor, dodajući kako to na svoj način dokazuje već i gramatička analiza, jer nije upotrijebljena uzročna, nego odnosna rečenica. "Odluka da se na tri smjera Hrvatskih studija iduće godine ne upisuju studenti nije donesena iz formalnih, nego iz sadržajnih, supstancijalnih i čisto akademskih razloga", piše u rektorovu očitovanju. Naglašava kako je krucijalni razlog bio ustrojbeni. "Na temelju razmatrane dokumentacije i rasprave koja je prethodila odluci Senata jasno se iskristaliziralo kako je 'neuobičajenim' uvođenjem dotičnih smjerova na Hrvatske studije, dakle bez znanja i volje Senata, promijenjeno ustrojstvo, ne samo Centra za hrvatske studije koji je bez obzira na različite zamjerke ipak utemeljen sviješću i voljom tadašnjeg Znanstveno-nastavnog vijeća Sveučilišta, već je na Sveučilištu planski stvaran paralelni fakultet društveno-humanističkih znanosti. Uz 'neuobičajeno' uvedene studijske smjerove u pripremi je bilo uvođenje još nekoliko novih smjerova. Za one koji su sumnjali u takvu ocjenu Senata ubrzo je stigla eksplicitna potvrda s Hrvatskih studija. Nelegalno vodstvo Hrvatskih studija zatražilo je 10. svibnja da se Hrvatski studiji i formalno ustroje kao Fakultet društvenih i humanističkih znanosti", ističe Jeren. Dodatni razlog koji je Senat uzeo u obzir prilikom donošenja Odluke odnosio se na izvedbu nastavnog programa. Analizom formalnih kvalifikacija na Hrvatskim studijima utvrđeno je - da na pojedinim smjerovima ne postoje elementarne pretpostavke za stručno i legalno izvođenje nastavnog programa, napominje rektor, dodajući kako je samo jedan od nastavnika koji drže nastavu iz stručnih predmeta na studiju psihologije bio izabran u znanstveno-nastavno zvanje, ali ni on nije imao nikakvog iskustva u dodiplomskom obrazovnju psihologa. "Odluku o jednogodišnjem moratoriju na upis studenata na tri smjera Hrvatskih studija, Senat je donio, u prvom redu, s nakanom da se kroz to vrijeme razmotri stanje koje je nastalo mimo znanja i volje Senata te da se razriješi dilema treba li takvo stanje zadržati, preustrojiti ili pokrenuti postupak za ukidanje određenih smjerova", navodi rektor. Nasilno nametanje upisnih kvota na dotičnim smjerovima od strane Ministarstva znanosti, zatim njihovo protuzakonito oglašavanje te konačno obavljanje protuzakonskih upisa - koje je nelegalno vodstvo Hrvatskih studija provelo uz izravnu potporu Ministarstva, po ocjeni rektora, predstavlja ne samo kršenje više odredaba Zakona o visokim učilištima, nego i flagrantno narušavanje Ustavom zajamčene atonomije Sveučilišta, koja se prije svega sastoji u slobodi unutrašnjeg ustrojavanja. Treba imati na umu i činjenicu, kako navodi rektor, da smjerovi na kojima je Odlukom Senata na jednu godinu zaustavljeno upisivanje studenata postoje na Filozofskom fakultetu i Fakultetu političkih znanosti, pa je tim teže razumjeti nasilno nametanje kvota i protuzakonito upisivanje studenata na Hrvatskim studijima. Rektor zagrebačkog Sveučilišta smatra kako poseban osvrt zaslužuje ministrovo "originalno" tumačenje stavka 5. čl. 59. Zakona o visokim učilištima kojim je on proceduralni element davanja "prethodne suglasnosti" u sklopu donošenja Odluke o upisu pretvorio u neokrnjeno pravo donošenja Odluke. "Smisao je ovog stavka, a u svezi s prethodnim stavcima istog članka, jednoznačan: Sveučilište samostalno donosi Odluku o upisu, ali za 'broj redovitih studenata koji će studirati uz potporu Ministarstva', mora dobiti prethodnu suglasnost ministra. Međutim, prethodnu suglasnost ministar ne može donijeti samostalno, nego tek na prijedlog Vijeća za novčanu potporu. Prethodna suglanost ima isključivo financijsku, a nipošto ustrojbenu funkciju. Njome Ministarstvo određuje koliko redovitih studenata može i želi financijski podupirati, ali se iz toga ne može izvesti pravo utjecaja na unutrašnje ustrojstvo Sveučilišta i nametanje kvota koje Sveučilište ne želi", napominje rektor. Sveučilište u Zagrebu u svrhu zaštite digniteta i autonomije Sveučilišta, zakonitog funkcioniranja sveučilišnih institucija te radi uspostavljanja legalnog stanja na Sveučilištu uputilo je Ustavnom sudu Republike Hrvatske prijedlog za ocjenu suglasnosti "Odluke o broju mjesta za upis studenata u 1. godinu koji će studirati uz potporu Ministarstva znanosti i tehnologije i o visini školarine u 2000./2001. školskoj godini" te je zatražilo od Upravnoga suda RH zaštitu Ustavom zajamčenog prava i slobode čovjeka i građanina, protiv "Odluke o broju mjesta za upis studenata u 1. godinu studija koji će studirati uz potoru Ministarstva zannosti i tehnologije i o visini školarine u 2000./2001. školskoj godini". Istodobno pismenim je podneskom o svemu izvijestilo "Magna Charta Observatory" i zatražilo njihovu izravnu intervenciju u zaštiti autonomije Sveučilišta u Zagrebu, kaže rektor zagrebačkog Sveučilišta Branko Jeren. (Hina) pp mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙