ZAGREB, 5. srpnja (Hina) - Generalni direktor Hrvatskih željeznica (HŽ) Dragutin Šubat ocijenio je današnju sindikalnu akciju usporavanja vlakova za 30 kilometara na sat naprimjerenom i štetnom za ugled i poslovne rezultate
HŽ-a.
ZAGREB, 5. srpnja (Hina) - Generalni direktor Hrvatskih željeznica
(HŽ) Dragutin Šubat ocijenio je današnju sindikalnu akciju
usporavanja vlakova za 30 kilometara na sat naprimjerenom i štetnom
za ugled i poslovne rezultate HŽ-a.#L#
Iako Uprava nastoji razviti partnerske odnose prema sindikatima,
njihov prosvjed u trenutku kada Uprava nastoji povećati
transportni učinak HŽ-a nije nimalo partnerski, istaknuo je Šubat
na konferenciji za novinare. Pritom je izrazio žaljenje i uputio
ispriku svim putnicima i komitentima HŽ-a jer je usporavanje
vlakova izazvalo nered i silna kašnjenja u željezničkom prometu.
Po podacima Uprave HŽ-a, zbog prosvjeda je od jutros u 6 sati do
podneva na hrvatskim prugama 25 brzih vlakova kasnilo 549 minuta,
odnosno prosječno 22 minute po vlaku, a 96 putničkih vlakova
kasnilo je 1063 minute, odnosno 12 minuta po vlaku. Zbog uzročno-
posljedničnih veza u voznom redu, kasnili su i teretni vlakovi.
Šubat je istaknuo da HŽ nema financijskih mogućnosti za prihvaćanje
zahtjeva triju sindikata za povećanjem dnevnice sa 130 kuna na 150
kuna. Uprava može ponuditi jedino da umjesto regresa poveća cijenu
sata rada za pet posto od 1. srpnja, rekao je Šubat.
Najavio je da će Uprava tražiti pravnu kvalifikaciju današnjeg
prosvjeda, koji formalno nije štrajk, ali ostavlja još gore
posljedice. Morat će se utvrditi je li smanjivanjem brzine vlaka za
30 kilometara na sat ispod propisane došlo do teških povreda radnih
obveza, kazao je Šubat.
Prosvjed je organiziran u najgorem trenutku, kada zbog ograničenja
isporuka nafte HŽ-u na ličkoj pruzi čeka osam vlakova s ukupno 137
vagona, napomenuo je Šubat. Zbog duga od 213 milijuna kuna INA je
27. lipnja ograničila isporuku nafte HŽ-u s 80 tona na 50 tona
dnevno.
Uprava želi vratiti robu i putnike sa cesta na željeznicu, no zbog
lošeg trenutnog stanja HŽ nije uspio napuniti svoje kapacitete niti
tijekom nedavnog cestovnog kolapsa, upozorio je Šubat. Država bi
morala pronaći rješenje za isplatu dugova INA-i i isporuku nafte
HŽ-u, pogotovo jer se radi o dvije državne tvrtke, naglasio je
generalni direktor HŽ-a.
(Hina) md im