ZAGREB, 30. lipnja (Hina) - Sindikati željezničara, strojovođa i infrastrukture Hrvatskih željeznica (HŽ), nezadovoljni stanjem u Hrvatskim željeznicama, najavili su za srpanj aktivnosti upozorenja, koje će početi 5. srpnja smanjenjem
brzine vlakova, a nastaviti se organiziranjem niza štrajkova.
ZAGREB, 30. lipnja (Hina) - Sindikati željezničara, strojovođa i
infrastrukture Hrvatskih željeznica (HŽ), nezadovoljni stanjem u
Hrvatskim željeznicama, najavili su za srpanj aktivnosti
upozorenja, koje će početi 5. srpnja smanjenjem brzine vlakova, a
nastaviti se organiziranjem niza štrajkova. #L#
Tvrdeći da primanja hrvatskih željezničara ozbiljno ugrožavaju
socijalni minimum potreban za preživljavanje i da direktno utječu
na sigurnost željezničkog prometa, sindikati ističu u današnjem
priopćenju da će 5. srpnja vlakovi od šest sati ujutro voziti 30
kilometara manjom brzinom od predviđene po voznom redu, ali ipak ne
manjom od 50 kilometara na sat.
Sindikati upozoravaju da je HŽ sustavno pljačkan i da je bio poligon
za pranje novca pod zaštitom moćnika iz vlasti - do 3. siječnja
bivših, a nakon toga sadašnjih.
Ističu da sadašnja vlast to radi perfidno; ona je, da bi spriječila
i skrenula pozornost zaposlenika, podržala kompromitiranu Upravu,
koja zbog umiješanosti u sve i svašta treba, kako smatraju,
odraditi prljav posao u vezi s organizacijom i smanjenjem broja
uposlenih. Tvrde da je za uzvrat Uprava dobila "odriješene ruke" za
zbrinjavanje "već istrošenih prijatelja", pa je tako umjesto osam,
do danas podijeljeno preko četrdeset ugovora s direktorskim
plaćama.
Upozoravajući da teretni vlakovi sada voze svaki drugi ili treći
dan s ciljem da se komitenti otjeraju s HŽ-a, sindikati ističu da je
nekome zasmetao značajan prijevoz tereta željeznicom u zadnjih
mjesec dana. Uplašili su se da će HŽ povratom tereta početi
oporavljati, te su se brzo dogovorili da se smanjenjem isporuke
goriva počne s ukidanjem teretnih vlakova i smanjenjem prijevoza
tereta, kaže se u priopćenju.
Po njihovu mišljenju, sve će to dovesti do nerentabilnih pruga i
smanjenja broja uposlenih. Ističu da će po tom, kako su rekli,
"podlom dogovoru" na teretu proračuna ostati oko 8500 uposlenih od
dosadašnjih 20 tisuća željezničara.
Sindikati ističu da nisu protiv restrukturiranja HŽ-a, ali da neće
dopustiti da se ono provodi "ad hoc" sa samo jednim ciljem -
smanjenjem broja uposlenih.
(Hina) nz gk