ZAGREB, 3. srpnja (Hina) - Kako se mali trgovci mogu oduprijeti velikim trgovačkim lancima te kakav će utjecaj na razvitak trgovine u klasičnom smislu imati širenje tzv. e-commerca (trgovine putem Interneta) bile su neke od tema
današnjeg seminara "Problematika trgovine u Bavarskoj - iskustva". Seminar je održan u suradnji Hrvatske obrtničke komore (HOK) i Obrtničke komore za Muenchen i Gornju Bavarsku.
ZAGREB, 3. srpnja (Hina) - Kako se mali trgovci mogu oduprijeti
velikim trgovačkim lancima te kakav će utjecaj na razvitak trgovine
u klasičnom smislu imati širenje tzv. e-commerca (trgovine putem
Interneta) bile su neke od tema današnjeg seminara "Problematika
trgovine u Bavarskoj - iskustva". Seminar je održan u suradnji
Hrvatske obrtničke komore (HOK) i Obrtničke komore za Muenchen i
Gornju Bavarsku. #L#
Širenjem velikih trgovačkih lanaca ugrožavaju se male i srednje
trgovine, pa se stoga takva poduzeća ujedinjuju u udruge kako bi
zaštitili svoje interese, rekao je Wolfgang Fischer iz muenchenske
Obrtničke komore. Tako u Bavarskoj postoji nekoliko tipova udruga u
koja se ujedinjuju poduzeća koja nisu jedna drugima konkurencija
(primjerice nekoliko proizvođača tekstila iz različitih gradova).
U takvim se udrugama članovima nude različite usluge, od
savjetovanja do zajedničke promocije na tržištu, istaknuo je
Fischer.
U posljednjih 25 godina u Bavarskoj se razvila udruga tzv.
promidžbene kooperacije u koju se udružuju poduzeća jednog
područja, primjerice iz centra grada. Po Fischerovim riječima,
mala i srednja poduzeća ne mogu se sama izboriti za promociju, pa im
stoga spomenuta udruga omogućava zajedničku promociju, promotivne
akcije i dr.
Razvitku klasičnog trgovanja u Bavarskoj, ali i u ostalim zemljama
u posljednje vrijeme sve više konkurira razvitak trgovine putem
Interneta. No, Fischer drži da taj vid trgovine neće
egzistencijalno ugroziti vlasnike trgovina i njihove obitelji.
Ulaganja u e-trgovinu zasad su jako velika, a tvrtke koje ulažu u to
zasad bilježe gubitke, iako očekuju da će u skorije vrijeme od toga
imati i dobit, istaknuo je Fischer.
Po njegovom mišljenju, putem Interneta ljudi će sve više kupovati
namirnice za svaki dan, dok će svu ostalu robu (odjeću, kućanske
aparate, kozmetiku i dr.) i dalje kupovati u klasičnim trgovinama.
(Hina) splj ds