ZAGREB, 28. lipnja (Hina) - "Ograničenje brzine za komercijalna vozila i autobuse na autocesti" naziv je okruglog stola koji je danas u organizaciji Saveza vozača i automehaničara Hrvatske održan u Ministarstvu pomorstva, prometa i
veza. Sudionici ovoga okupljanja, uglavnom stručnjaci s područja prometa, pokrenuli su inicijativu za izmjenom Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
ZAGREB, 28. lipnja (Hina) - "Ograničenje brzine za komercijalna
vozila i autobuse na autocesti" naziv je okruglog stola koji je
danas u organizaciji Saveza vozača i automehaničara Hrvatske
održan u Ministarstvu pomorstva, prometa i veza. Sudionici ovoga
okupljanja, uglavnom stručnjaci s područja prometa, pokrenuli su
inicijativu za izmjenom Zakona o sigurnosti prometa na
cestama.#L#
U ime organizatora okruglog stola govorio je Mladen Gledec, koji je
istaknuo zahtjeve vozača komercijalnih vozila upućene Vladi da se
usvoje viša ograničenja brzine u vožnji autocestama, odnosno da se
autobusima dozvoli brzina do 100, a teretnim vozilima do 90
kilometara na sat. Trenutno, kako tvrdi, brzine kretanja
komercijalnih vozila na autocesti nisu jedinstvene i imaju velika
"raspršenja", što nije pozitivan čimbenik za sigurnost u prometu.
Gledec je izvijestio da su komercijalna vozila u prvih pet mjeseci
ove godine sudjelovala u 22 posto svih prometnih nezgoda, no ta
vozila najviše i voze po cestama. Upozorio je na važnost da se
hrvatski zakoni s područja prometa što prije usklade s onima u
zapadnoeuropskim zemljama.
Zoran Kalauz ispred Centra za vozila Hrvatske istaknuo je kako se
snaga i brzina vozila sve više povećavaju, ali da se istovremeno
pojačava i sustav kočenja vozila i pri većim brzinama. Stoga,
naglasio je, i teretnim se vozilima mora dozvoliti da u potpunosti
iskoriste performanse svojih kočnih sustava tako da im se dopusti
veća brzina na autocesti. Upozorio je da od oko 100.000 teretnih
vozila u Hrvatskoj samo 4.000 imaju ugrađene "ograničivače"
brzine, kao i na problem starosti hrvatskog voznog parka.
U ime Odjela prometne policije govorio je Rajko Horvat, koji je
iznio stav MUP-a po kojem su trenutne zakonske norme glede
ograničenja brzine komercijalnih vozila manjkave, te da je nužno ta
ograničenja povećati u skladu s preporukama zapadnoeruopskih
stručnjaka i domaćih udruga koje u tome imaju interes.
Prije početka izlaganja sudionicima okruglog stola kratko se
obratio ministar pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek, koji im je
izrazio podršku u radu i želju da se upozna s donesenim
zaključcima.
(Hina) tr im