ZAGREB, 14. lipnja (Hina) - Tri željezničarska sindikata - Sindikat željezničara Hrvatske (SŽH), Sindikat infrastrukture Hrvatskih željeznica (SIHŽ) i Sindikat strojovođa Hrvatske (SSH) - najavili su da će do kraja mjeseca
organizirati smanjenje brzine vlakova te djelomične i potpune prekide željezničkog prometa, ako Uprava HŽ-a i Vlada ne uvaže njihove zahtjeve za pokretanjem socijalnog dijaloga o stanju HŽ-a i položaju radnika toga poduzeća.
ZAGREB, 14. lipnja (Hina) - Tri željezničarska sindikata - Sindikat
željezničara Hrvatske (SŽH), Sindikat infrastrukture Hrvatskih
željeznica (SIHŽ) i Sindikat strojovođa Hrvatske (SSH) - najavili
su da će do kraja mjeseca organizirati smanjenje brzine vlakova te
djelomične i potpune prekide željezničkog prometa, ako Uprava HŽ-a
i Vlada ne uvaže njihove zahtjeve za pokretanjem socijalnog
dijaloga o stanju HŽ-a i položaju radnika toga poduzeća. #L#
Predsjednici triju sindikata Darko Pavičević (SIHŽ), Darko Peričić
(SŽH) i Nenad Mrgan (SSH) ustvrdili su na današnjoj konferenciji za
novinare da od siječanjskih izbora pa sve do danas pokušavaju
razgovarati s Upravom HŽ-a, Vladom, ministrom pomorstva, prometa i
veza Alojzom Tušekom, no nailaze na oglušivanje i ignoranciju.
Dok traje ta ignorancija, rekao je Darko Peričić, u HŽ-u se
nastavlja pogubna praksa bivših uprava - putnički i teretni promet
se smanjuju, izrađuju se diletantski programi restrukturiranja u
kojima ponovno najveći teret trebaju podnijeti radnici kojima se
najavljuju nova otpuštanja. "Štoviše, Uprava HŽ-a shvatila je
šutnju Ministarstva kao odobravanje za svoje postupke", rekao je
Peričić.
Po riječima Darka Pavičevića, gubitak HŽ-a iznosi 620 milijuna
kuna, ali on se ne sanira, već se država uglavnom posvetila
izgradnji cesta. "Ne razmatraju se ekonomske, ekološke, vojno -
političke i demografske prednosti željeznice, pa se čini da je
cestovni lobi vrlo jak", rekao je. U prilog toj tezi, smatra
Pavičević, jest i činjenica da HŽ u vlastitom dvorištu ima tri
špeditera.
Nenad Mrgan najavio je da će tijekom prosvjeda sindikati, uz
početak socijalnog dijaloga, tražiti i povećanje cijene rada i
sprječavanje otpuštanja, pogotovo stoga što bivši menadžeri HŽ-a i
nakon razrješenja i dalje primaju iste plaće, iako zapravo ništa ne
rade.
(Hina) duk im