PARIZ, 25. lipnja (Hina) - Zračni promet nad Francuskom bit će u ponedjeljak teže poremećen zbog cjelodnevnog štrajka kontrolora leta koji prosvjeduju zbog planova Europske komisije u Bruxellesu o djelomičnoj privatizaciji tih
službi.
PARIZ, 25. lipnja (Hina) - Zračni promet nad Francuskom bit će u
ponedjeljak teže poremećen zbog cjelodnevnog štrajka kontrolora
leta koji prosvjeduju zbog planova Europske komisije u Bruxellesu o
djelomičnoj privatizaciji tih službi.#L#
Predviđa se da će štrajkom biti pogođeno 90 posto cjelokupnog
unutarnjeg i međunarodnog prometa francuskih zračnih luka i 85
posto od ukupno 7500 letova nad Francuskom, koliko ih u prosjeku
dnevno nadziru i prate francuske službe za kontrolu zračnog
prometa.
Preko Francuske odvija oko 25 posto ukupnog europskog zračnog
prometa, pa su moguća i kašnjenja u avionskom prometu i na drugim
europskim odredištima, osobito u susjednim zemljama i sa Sjevernom
Amerikom.
Francuske kontrole leta djeluju u sklopu državnog Ravnateljstva za
civilno zrakoplovstvo (DGAC), koje je najavilo da će smanjeni
promet prerasporediti "ravnomjerno" među svim zračnim
kompanijama.
Ovo je prvi štrajk francuskih kontrolora leta od 1991. godine, a
zajednički ga je proglasilo njihovih devet različitih sindikalnih
organizacija.
Štrajk će se održati na dan sastanka 15 ministara prometa EU, ovog
ponedjeljka u Luxembourgu. Oni će razmatrati prijedlog o reformi
zračnog prometa koji predviđa uspostavljanje "jedinstvenog
zračnog prostora" s europskom upravom kontrole leta. Otvorila bi se
pritom i mogućnost da dio poslova kontrole leta preuzmu
specijalizirane privatne tvrtke ili organiziraju i same kompanije
zračnog prometa.
Svoje prijedloge Europska je komisija obrazložila potrebom bolje
organizacije europskog zračnog prometa i "uskim grlima" u
kontrolama leta. Zračni putnički promet raste posljednjih godina
po stopi od 8 posto godišnje, a prati ga sve veći broj kašnjenja
aviona na redovitim linijama.
Francuski kontrolori leta međutim ističu da se najviše 20 do 30
posto tih kašnjenja može povezati s "uskim grlima" u kontrolama
leta, te da bi otvaranje mogućnosti privatizacije tih službi imalo
negativne posljedice po sigurnost zračnog prometa.
(Hina) mbo ii