ZAGREB, 16. lipnja (Hina) - Prosvjetno vijeće (PV) Ministarstva prosvjete i sporta na današnjoj je sjednici većinom glasova prihvatilo i uputilo na javnu raspravu tekst o Osnovama za ustroj školstva Republike Hrvatske. O predloženom
tekstu bi se do 15. rujna trebali očitovati svi zainteresirani, posebice škole, strukovne i gospodarske udruge.
ZAGREB, 16. lipnja (Hina) - Prosvjetno vijeće (PV) Ministarstva
prosvjete i sporta na današnjoj je sjednici većinom glasova
prihvatilo i uputilo na javnu raspravu tekst o Osnovama za ustroj
školstva Republike Hrvatske. O predloženom tekstu bi se do 15.
rujna trebali očitovati svi zainteresirani, posebice škole,
strukovne i gospodarske udruge. #L#
Kako je zaključeno na današnjoj sjednici, Povjerenstvo PV-a će
zaprimiti sve primjedbe i prijedloge, klasificirati ih i prirediti
za sljedeću sjedicu Vijeća. Potom će ministar prosvjete i sporta
konačni tekst uputiti hrvatskoj Vladi.
Prvu verziju "Osnova za ustroj školstva RH", koja je doživjela neke
promjene, na 50-tak je stranica priredio Antun Mijatović, profesor
na zagrebačkome Filozofskome fakultetu, a na njemu su radili i
ministar prosvjete i sporta Vladimir Strugar, njegov zamjenik Ivan
Vavra i predsjednik PV-a Hrvoje Vrgoč.
U tekstu o Osnovama ustroja školstva novine se odnose na dužinu
osnovnoškolskoga obrazovanja, koje bi prema prijedlogu trebalo
trajati devet godina s početkom uvođenja od 2004./2005. školske
godine. Na devetogodišnje obrazovanje nastavlja se srednje
obrazovanje u trajanju od dvije, tri, četiri ili pet godina. Na
pojedinom stupnju srednjega obrazovanja polažu se završni stručni
ispiti i državna matura, kojoj učenici nisu obavezni pristupiti.
Oni koji su položili državnu maturu upisuju se na fakultete bez
klasifikacijskoga ispita.
Obavezno osnovno školovanje koncepcijski je podijeljeno na tri
stupnja od po tri godine. Za srednjega stupnja (4., 5. i 6. razred)
predmeti odgojne usmjerenosti se ne ocjenjuju, već se opisno
ocjenjuje sudjelovanje i aktivnosti učenika. U posljednjem, višem
stupnju (7., 8. i 9. razred), provodi se predmetna nastava a
predmeti se ocjenjuju od 1 do 5, ali jedinica postaje prolazna
ocjena.
(Hina) mb ln