ZAGREB, 5. lipnja (Hina) - Prosvjetno vijeće (PV) Ministarstva prosvjete i športa raspravljalo je na današnjoj sjednici o novoizrađenom tekstu osnova ustroja školstva RH, u kojemu se predlaže da osnovnoškolsko obrazovanje, umjesto
sadašnjih osam, traje devet godina. Devetogodišnje obrazovanje bi se prema tomu prijedlogu trebalo početi uvoditi od školske godine 2004./2005.
ZAGREB, 5. lipnja (Hina) - Prosvjetno vijeće (PV) Ministarstva
prosvjete i športa raspravljalo je na današnjoj sjednici o
novoizrađenom tekstu osnova ustroja školstva RH, u kojemu se
predlaže da osnovnoškolsko obrazovanje, umjesto sadašnjih osam,
traje devet godina. Devetogodišnje obrazovanje bi se prema tomu
prijedlogu trebalo početi uvoditi od školske godine
2004./2005.#L#
Radni materijal o osnovama ustroja načelno je prihvaćen, a kako je
dogovoreno na sjednici PV-a, tekst do nove sjednice PV-a, 16.
lipnja, mora proći doradu glede ocjenjivanja, modela srednjih
škola i predškolskoga sustava.
"Osnove za ustroj školstva RH" na 50-tak je stranica priredio Antun
Mijatović, profesor na zagrebačkome Filozofskome fakultetu, a na
tekstu su radili i ministar prosvjete Vladimir Strugar, njegov
zamjenik Ivan Vavra i predsjednik PV-a Hrvoje Vrgoč.
Radni tekst o ustroju školstva bit će predmet javne rasprave do 20.
rujna, do kada će primjedbe i prijedloge moći poslati svi
zainteresirani, posebice škole, strukovne i gospodarske udruge.
Nakon toga, Vijeće će dopuniti tekst te ga poslati ministru, a on
hrvatskoj Vladi i Saboru.
Prema radnome matrijalu novoga ustroja školstva, koji će još
doživjeti dopune i promjene, jedna godina predškolskog odgoja
trebala bi do 2010. postati obvezna za svu djecu od pete do šeste
godine života. Obavezno osnovno školovanje koncepcijski je
podijeljeno na tri stupnja - niže, srednje i više.
U tijeku nižega stupnja (1.,2. i 3. razred) nema ocjenjivanja. Za
srednjega stupnja (4., 5. i 6. razred) predmeti odgojne
usmjerenosti se ne ocjenjuju, već se opisno ocjenjuje sudjelovanje
i aktivnosti učenika. Viši stupanj također traje tri godine (7., 8.
i 9. razred) i za njegova trajanja provodi se predmetna nastava.
Predmeti se ocjenjuju od 1 do 5, a ocjena 1 bit će prolazna.
Srednje obrazovanje pretpostavlja za sada dva modela - model "A",
koji imamo sada, i koji je po ocjeni autora radnoga materijala u
"dihotomiji s demokratskim društvom" pa se preporuča njegovo
preispitivanje. Prema drugome - "B" modelu postojala bi dva tipa
srednjih škola - građanske i gimnazije. Školovanje bi trajalo od
dvije do četiri godine, a učenici koji bi završili dvogodišnje
školovanje osposobljavali bi se za jednostavne poslove. Učenici
koji imaju položenu međunarodnu maturu upisivali bi se na fakultet
bez razredbenoga postupka.
"To je tlocrt školstva koje želimo napraviti", izjavio je
Mijatović, napomenuvši kako je u izradbi teksta odbacio
pojednostavljena i radikalna rješenja, kao što je izbacivanje
ocjena, opća privatizacija škola i dr.
(Hina) mb mc