FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PROSVJETNO VIJEĆE O DEVETOGODIŠNJEM OSNOVNOŠKOLSKOM OBRAZOVANJU

ZAGREB, 5. lipnja (Hina) - Prosvjetno vijeće (PV) Ministarstva prosvjete i športa raspravljalo je na današnjoj sjednici o novoizrađenom tekstu osnova ustroja školstva RH, u kojemu se predlaže da osnovnoškolsko obrazovanje, umjesto sadašnjih osam, traje devet godina. Devetogodišnje obrazovanje bi se prema tomu prijedlogu trebalo početi uvoditi od školske godine 2004./2005.
ZAGREB, 5. lipnja (Hina) - Prosvjetno vijeće (PV) Ministarstva prosvjete i športa raspravljalo je na današnjoj sjednici o novoizrađenom tekstu osnova ustroja školstva RH, u kojemu se predlaže da osnovnoškolsko obrazovanje, umjesto sadašnjih osam, traje devet godina. Devetogodišnje obrazovanje bi se prema tomu prijedlogu trebalo početi uvoditi od školske godine 2004./2005.#L# Radni materijal o osnovama ustroja načelno je prihvaćen, a kako je dogovoreno na sjednici PV-a, tekst do nove sjednice PV-a, 16. lipnja, mora proći doradu glede ocjenjivanja, modela srednjih škola i predškolskoga sustava. "Osnove za ustroj školstva RH" na 50-tak je stranica priredio Antun Mijatović, profesor na zagrebačkome Filozofskome fakultetu, a na tekstu su radili i ministar prosvjete Vladimir Strugar, njegov zamjenik Ivan Vavra i predsjednik PV-a Hrvoje Vrgoč. Radni tekst o ustroju školstva bit će predmet javne rasprave do 20. rujna, do kada će primjedbe i prijedloge moći poslati svi zainteresirani, posebice škole, strukovne i gospodarske udruge. Nakon toga, Vijeće će dopuniti tekst te ga poslati ministru, a on hrvatskoj Vladi i Saboru. Prema radnome matrijalu novoga ustroja školstva, koji će još doživjeti dopune i promjene, jedna godina predškolskog odgoja trebala bi do 2010. postati obvezna za svu djecu od pete do šeste godine života. Obavezno osnovno školovanje koncepcijski je podijeljeno na tri stupnja - niže, srednje i više. U tijeku nižega stupnja (1.,2. i 3. razred) nema ocjenjivanja. Za srednjega stupnja (4., 5. i 6. razred) predmeti odgojne usmjerenosti se ne ocjenjuju, već se opisno ocjenjuje sudjelovanje i aktivnosti učenika. Viši stupanj također traje tri godine (7., 8. i 9. razred) i za njegova trajanja provodi se predmetna nastava. Predmeti se ocjenjuju od 1 do 5, a ocjena 1 bit će prolazna. Srednje obrazovanje pretpostavlja za sada dva modela - model "A", koji imamo sada, i koji je po ocjeni autora radnoga materijala u "dihotomiji s demokratskim društvom" pa se preporuča njegovo preispitivanje. Prema drugome - "B" modelu postojala bi dva tipa srednjih škola - građanske i gimnazije. Školovanje bi trajalo od dvije do četiri godine, a učenici koji bi završili dvogodišnje školovanje osposobljavali bi se za jednostavne poslove. Učenici koji imaju položenu međunarodnu maturu upisivali bi se na fakultet bez razredbenoga postupka. "To je tlocrt školstva koje želimo napraviti", izjavio je Mijatović, napomenuvši kako je u izradbi teksta odbacio pojednostavljena i radikalna rješenja, kao što je izbacivanje ocjena, opća privatizacija škola i dr. (Hina) mb mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙