FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: TROŠARINE ĆE IZAZVATI NOVE TEŠKOĆE NA TRŽIŠTU ALKOHOLNIH PIĆA

ZAGREB, 14. lipnja (Hina) - Izmjene Zakona o posebnom porezu tj. trošarina na alkohol, s primjenom od 1. lipnja ove godine izazvale su opsadno stanje među domaćim proizvođačima jakih alkoholnih pića, navode u Gospodarskom interesnom udruženju proizvođača pića Hrvatske (GIUPPH). Naime, oni drže kako su i dosadašnje visoke trošarine u najvećem dijelu utjecale na visoke maloprodajne cijene alkoholniha pića, a to je pak sustavno utjecalo na smanjivanje proizvodnje i prodaje ovih proizvoda.
ZAGREB, 14. lipnja (Hina) - Izmjene Zakona o posebnom porezu tj. trošarina na alkohol, s primjenom od 1. lipnja ove godine izazvale su opsadno stanje među domaćim proizvođačima jakih alkoholnih pića, navode u Gospodarskom interesnom udruženju proizvođača pića Hrvatske (GIUPPH). Naime, oni drže kako su i dosadašnje visoke trošarine u najvećem dijelu utjecale na visoke maloprodajne cijene alkoholniha pića, a to je pak sustavno utjecalo na smanjivanje proizvodnje i prodaje ovih proizvoda.#L# Nove trošarine neće povećati proračunski prihod nego će dovesti do daljnjeg smanjivanja proizvodnje i prodaje, porasta troškova proizvodnje te sive ekonomije, ocjenjuju u tom udruženju. Također drže da će se povećati odliv novca u susjedne zemlje te osiromašiti vlastita proizvodnja. Izmjenom zakona o posebnom porezu u 2000. godini visina trošarine iznosi 80 kuna po litri apsolutnog alkohola, što je povećanje od 100 posto u odnosu na dosadašnju visinu trošarine. Tako će umjesto povećanja proizvodnje i smanjivanja troškova te orijentacije na unapređenje tehnologije proizvodnje i osposobljavanja za nove uvjete poslovanja koje nameće tržište Svjetske trgovinske organizacije (WTO), domaći proizvođači pića biti prisiljeni smanjiti proizvodne kapacitete, otpuštati zaposlene pa čak i zatvoriti proizvodnju, smatraju u tom udruženju. Proizvodnja na domaćem tržištu jakih alkoholnih pića smanjuje se iz godine u godinu. Tako je prema podatcima GIUPPH-a, proizvodnja u prošloj godini u usporedbi s godinom ranije smanjena 12,22 posto, na 23,1 milijun litara. U GIUPPH-u procjenjuju da će pad potrošnje alkoholnih pića na domaćem tržištu u ovoj godini iznositi 15 posto u odnosu na prethodnu godinu i to neovisno od povećanja trošarina. Povećanjem, pak, trošarina očekuje se daljnji pad potrošnje od 20, odnosno ukupno 35 posto u odnosu na prošlu godinu. Naime, potrošnja na domaćem tržištu u ovoj će godini iznositi 7,2 milijuna litara, prema lanjskih 11,1 milijun litara. Posljedica je to, pojašnjavaju u Udruženju, visoke maloprodajne cijene proizvoda, slabe kupovne moći potrošača, orijentacije na ciljane kupce, tj. one koji robu mogu platiti u roku od 30 dana, orijentacije potrošača na proizvod koji je manje opterećen porezom (npr. pivo) te crnog tržišta. Zbog svega navedenog, u GIUPPH-u drže, kako je potrebno hitno smanjiti visinu trošarine na alkoholna pića te promijeniti rok plaćanja trošarine sa 30 na 60 dana. Osim toga, proizvođači alkoholnih pića udruženi u Gospodarskom interesnom udruženju, a koji čine 90 posto ukupne proizvodnje alkoholnih pića Hrvatske, potpisali su Sporazum o zajedničkom nastupu na domaćem tržištu. Naime, alkoholna pića prodavat će se s rokom naplate maksimalno do 30 dana uz prethodno davanje instrumenata osiguranja plaćanja. U slučaju nenaplate u spomenutom roku nitko neće izdavati robu kupcu. Ukoliko bilo tko od proizvođača radi nepoštivanja naplate robe prestane isporučivati robu kupcu, mora o tome obavijestiti ostale potpisnike Sporazuma. (Hina) tp ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙