YU-srpski tisak YU 11.6. SRPSKI TISAK SRBIJAGLAS JAVNOSTI 11. VI. 2000.Mentalno prijeporno doba"(...) Dr. Jovan Marić postavio je dijagnozu mentalnoga zdravlja srpskoga naroda i naslovio je politikum serbicidijum što, kako on kaže,
znači - srpski politički samouništavajući sindrom.- Istaknuo bih šest psihopatoloških fenomena koji su vrlo ozbiljni i koji se nastavljaju na karakterne osobine nas kao naroda, kaže dr. Marić. Prvi simptom je depresija, a to je neprijeporno stanje duha ove nacije. Drugi simptom je strah. To je ozbiljan psihopatološki fenomen - ljudi su zaplašeni, imamo srednjovjekovne oblike straha -strah od gladi, represije. Treći fenomen je početno jednoumlje do stupnja sumanutosti, to je paranoja, vrlo ozbiljna psihijatrijska bolest. Četvrti je početni shizofreni rascjep nastao kao posljedica nesklada između misli i ponašanja. Peti, apatija, podrazumijeva pasivnost ljudi, svega mi je dosta. Šesti, potpuna moralna devijacija, u državi. Potpuno rastakanje pravne države, ne poštuju se ni zakoni ni ustav. Na sceni je moralni talog, kaže profesor Marić. Statistike govore da se 1999. ubilo najviše ljudi u jednoj kalendarskoj godini od Drugoga svjetskog rata, u kojoj je
SRBIJA
GLAS JAVNOSTI
11. VI. 2000.
Mentalno prijeporno doba
"(...) Dr. Jovan Marić postavio je dijagnozu mentalnoga zdravlja
srpskoga naroda i naslovio je politikum serbicidijum što, kako on
kaže, znači - srpski politički samouništavajući sindrom.
- Istaknuo bih šest psihopatoloških fenomena koji su vrlo ozbiljni
i koji se nastavljaju na karakterne osobine nas kao naroda, kaže dr.
Marić. Prvi simptom je depresija, a to je neprijeporno stanje duha
ove nacije. Drugi simptom je strah. To je ozbiljan psihopatološki
fenomen - ljudi su zaplašeni, imamo srednjovjekovne oblike straha -
strah od gladi, represije. Treći fenomen je početno jednoumlje do
stupnja sumanutosti, to je paranoja, vrlo ozbiljna psihijatrijska
bolest. Četvrti je početni shizofreni rascjep nastao kao
posljedica nesklada između misli i ponašanja. Peti, apatija,
podrazumijeva pasivnost ljudi, svega mi je dosta. Šesti, potpuna
moralna devijacija, u državi. Potpuno rastakanje pravne države, ne
poštuju se ni zakoni ni ustav. Na sceni je moralni talog, kaže
profesor Marić. Statistike govore da se 1999. ubilo najviše ljudi u
jednoj kalendarskoj godini od Drugoga svjetskog rata, u kojoj je
najviše ljudi umrlo i najmanje djece se rodilo. Mi se kao narod
skvrčavamo. To je znak ozbiljne bolesti jednog naroda. U porastu su
depresije i posttraumatski stresni poremećaji. (...)
- Veoma je opasno da se, s obzirom na našu izopćenost iz svijeta,
uljuljkujemo u iluziji kako smo jedino mi normalni, dok su svi oko
nas bolesni, tvrdi antropolog Jovica Stojanović. Takva iluzija je
veoma opasna i ona je eutanazija naciona (...)Atmosfera općeg
straha i nesigurnosti frustrira i vodi u svakojake sukobe, pa i
političke, koji mogu biti opasni i razorni..."
VEČERNJE NOVOSTI
10. VI. 2000.
Kad Matica Crnogorska i 'Dukljani' stvaraju nov jezik
"Zagovaranje Matice crnogorske da se kao materinski jezik u Crnoj
Gori imenuje 'crnogorski', većinu građana ove republike i sadašnje
lingviste dovodi do smijeha. Očito je riječ o političkom pitanju
jer u znanosti tzv. crnogorski jezik nema uporište.
- Matica crnogorska se pojavljuje kao formalni predlagač, a stvarni
inicijator je vrh podgoričkoga režima. To potvrđuje i činjenica da
je nedavno Milo Đukanović, predsjednik Crne Gore, primio
izaslanstvo tzv. Dukljanske akademije, na čelu s Jevremom
Brkovićem, Tuđmanovim dvorskim pjesnikom, čije je knjige tokom
Domovinskoga rata i obrambenog rata srpskoga naroda 1991. - 1995.
godine tiskalo Ministarstvo obrane Hrvatske, kaže profesor Budimir
Aleksić iz Bratstva 'Sv. Vasilije Ostroški' iz Nikšića. Ovaj
'pothvat' je sastavni dio hrvatske nacionalističke politike, čiji
je cilj dokazivanje srodnosti između tzv. crnogorskoga i
hrvatskoga jezika, kako bi se potvrdila teza ustašoidnih
teoretičara o Crnogorcima kao 'crvenim Hrvatima'..."