FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: O PROBLEMIMA DVOJNOG SUSTAVA OBRAZOVANJA ZA OBRT

ZAGREB, 6. lipnja (Hina) - Nedovoljno licenciranih radionica te neopremljenost školskih radionica problemi su sa kojim se suočava dvojni sustav obrazovanja za obrt, izjavio je ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar. Važno je pritom utvrditi trenutačno stanje te imati jasnu viziju za budućnost kako bi se u skladu s tim u listopadu ove godine ponudio prijedlog novog sustava hrvatskog školstva, najavio je Strugar na okruglom stolu posvećenom školovanju budućih obrtnika.
ZAGREB, 6. lipnja (Hina) - Nedovoljno licenciranih radionica te neopremljenost školskih radionica problemi su sa kojim se suočava dvojni sustav obrazovanja za obrt, izjavio je ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar. Važno je pritom utvrditi trenutačno stanje te imati jasnu viziju za budućnost kako bi se u skladu s tim u listopadu ove godine ponudio prijedlog novog sustava hrvatskog školstva, najavio je Strugar na okruglom stolu posvećenom školovanju budućih obrtnika.#L# O stanju i unapređivanju dvojnog sustava obrazovanja razgovarali su predstavnici Ministarstva za obrt, malo i srednje poduzetništvo, Ministarstva prosvjete i športa te Hrvatske obrtničke komore (HOK). U Hrvatskoj još uvijek dominira klasičan sustav obrazovanja, dok se broj učenika u dvojnom sustavu stalno smanjuje, istaknuo je ministar obrta, malog i srednjeg poduzetništva Željko Pecek. U ovoj školskoj godini u usporedbi sa godinom ranije broj učenika smanjen je gotovo 15 posto. Predsjednik HOK-a Stjepan Šafran, složio se također da je ovo jedna od najtežih godina za dvojni sustav obrazovanja budući se broj upisanih učenika smanjuje. Osim neopremljenih školskih i obrtničkih radionica, kazao je, jedan od najvećih problema je i nedovoljna osposobljenost mladih za rad, tj. nedostatak prakse. Stoga smatra da se broj sati praktične nastave treba povećati kao što je to primjerice u zapadnoeuropskim zemljama. Dvojni sustav obrazovanja omogućuje veću zaposlenost i lakši prijelaz iz škole u radni odnos, složili su se sudionici okruglog stola. Inače, osnovna razlika između klasičnog i dvojnog sustava je u različitom fondu praktične nastave te u načinu izvođenja programa. Naime, dvojni sustav ima dvostruko više sati praktične nastave, a njegovo pretežito izvođenje u obrtničkoj radionici osigurava stjecanje znanja i vještina za obavljanje obrta te poduzetničkih vještina. Dvojni sustav obrazovanja pokusno je u Hrvatskoj uveden za školsku godinu 1995/96. u 12 županija, 19 škola i za 24 zanimanja, a upisano je 1100 učenika. Do danas je u dvojni sustav upisano 14.963 učenika, a dvojni je sustav uveden u 67 škola. Odlukom o upisu za 2000/2001 godinu predviđa se upisati u prve razrede otprilike 5000 učenika. U Hrvatskoj je, po podacima HOK-a, registrirano i djeluje oko 90.000 obrtnika. (Hina) tp db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙