ZAGREB, 6. lipnja (Hina) - Nedovoljno licenciranih radionica te neopremljenost školskih radionica problemi su sa kojim se suočava dvojni sustav obrazovanja za obrt, izjavio je ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar. Važno je
pritom utvrditi trenutačno stanje te imati jasnu viziju za budućnost kako bi se u skladu s tim u listopadu ove godine ponudio prijedlog novog sustava hrvatskog školstva, najavio je Strugar na okruglom stolu posvećenom školovanju budućih obrtnika.
ZAGREB, 6. lipnja (Hina) - Nedovoljno licenciranih radionica te
neopremljenost školskih radionica problemi su sa kojim se suočava
dvojni sustav obrazovanja za obrt, izjavio je ministar prosvjete i
športa Vladimir Strugar. Važno je pritom utvrditi trenutačno
stanje te imati jasnu viziju za budućnost kako bi se u skladu s tim u
listopadu ove godine ponudio prijedlog novog sustava hrvatskog
školstva, najavio je Strugar na okruglom stolu posvećenom
školovanju budućih obrtnika.#L#
O stanju i unapređivanju dvojnog sustava obrazovanja razgovarali
su predstavnici Ministarstva za obrt, malo i srednje
poduzetništvo, Ministarstva prosvjete i športa te Hrvatske
obrtničke komore (HOK).
U Hrvatskoj još uvijek dominira klasičan sustav obrazovanja, dok se
broj učenika u dvojnom sustavu stalno smanjuje, istaknuo je
ministar obrta, malog i srednjeg poduzetništva Željko Pecek. U ovoj
školskoj godini u usporedbi sa godinom ranije broj učenika smanjen
je gotovo 15 posto.
Predsjednik HOK-a Stjepan Šafran, složio se također da je ovo jedna
od najtežih godina za dvojni sustav obrazovanja budući se broj
upisanih učenika smanjuje. Osim neopremljenih školskih i
obrtničkih radionica, kazao je, jedan od najvećih problema je i
nedovoljna osposobljenost mladih za rad, tj. nedostatak prakse.
Stoga smatra da se broj sati praktične nastave treba povećati kao
što je to primjerice u zapadnoeuropskim zemljama.
Dvojni sustav obrazovanja omogućuje veću zaposlenost i lakši
prijelaz iz škole u radni odnos, složili su se sudionici okruglog
stola.
Inače, osnovna razlika između klasičnog i dvojnog sustava je u
različitom fondu praktične nastave te u načinu izvođenja programa.
Naime, dvojni sustav ima dvostruko više sati praktične nastave, a
njegovo pretežito izvođenje u obrtničkoj radionici osigurava
stjecanje znanja i vještina za obavljanje obrta te poduzetničkih
vještina.
Dvojni sustav obrazovanja pokusno je u Hrvatskoj uveden za školsku
godinu 1995/96. u 12 županija, 19 škola i za 24 zanimanja, a upisano
je 1100 učenika. Do danas je u dvojni sustav upisano 14.963 učenika,
a dvojni je sustav uveden u 67 škola. Odlukom o upisu za 2000/2001
godinu predviđa se upisati u prve razrede otprilike 5000 učenika.
U Hrvatskoj je, po podacima HOK-a, registrirano i djeluje oko
90.000 obrtnika.
(Hina) tp db