ZAGREB, 6. lipnja (Hina) - Zagrebačka Oblasna kontrola zračnog prometa nije nedavno ugrozila sigurnost austrijskog zrakoplova iznad BiH jer uopće nije nadležna za letove ispod određene visine iznad susjedne zemlje koje nadziru SFOR i
NATO, priopćila je u utorak u Zagrebu Hrvatska kontrola zračne plovidbe (HKZP).
ZAGREB, 6. lipnja (Hina) - Zagrebačka Oblasna kontrola zračnog
prometa nije nedavno ugrozila sigurnost austrijskog zrakoplova
iznad BiH jer uopće nije nadležna za letove ispod određene visine
iznad susjedne zemlje koje nadziru SFOR i NATO, priopćila je u
utorak u Zagrebu Hrvatska kontrola zračne plovidbe (HKZP). #L#
"Oblasna kontrola zračnog prometa Zagreb nadležna je samo u jednom
dijelu zračnog prostora u zapadnoj BiH, od visine 29000 stopa do
39000 stopa" a navedeni "incident se dogodio ispod visine od 29000
stopa, u kojem su za službu kontrole zračnog prometa nadležna i
odgovorna stručna tijela SFOR-a i NATO-a, čije operativno osoblje
(kontrolori zračnog prometa) taj posao obavljaju s radne pozicije
smještene u Oblasnoj kontroli zračnog prometa Zagreb", stoji u
priopćenju koje je potpisao vršitelj dužnosti direktora HKZP
Dražen Ramljak.
On za podrobnije informacije o spomenutom incidentu upućuje na
Agenciju za kontrolu zračnog prometa NATO-a.
Direktor Direkcije civilnog zrakoplovstva Bosne i Hercegovine
(DCA) Zijad Šišić optužio je kontrolu leta u Zagrebu da je početkom
svibnja nepažnjom dovela u pitanje sigurnost zrakoplova "Austrian
Airlinesa" na redovitoj liniji iz Beča prema Sarajevu.
Sarajevski list "Dnevni avaz" u nedjelju prenosi Šišićevu tvrdnju
kako je zbog propusta zagrebačke kontrole leta 5. svibnja zamalo
došlo do sudara četiri vojna zrakoplova s putničkom letjelicom
austrijskog zračnog prijevoznika.
Ramljak niječe i Šišićev navod da radarska kontrola nije bila
moguća, jer hrvatske radarske stanice taj let navodno "nisu
vidjele", već je, tvrdi on, "na osnovi sačuvanog video zapisa i vrlo
dobre radarske slike izvršena analiza incidentne situacije od
strane SFOR/NATO stručnjaka".
On tvrdi da je kvaliteta radarskog prekrivanja teritorija BiH "vrlo
dobra (trostruko prekrivanje)" te da NATO do sada nije imao
prigovora na operativnu upotrebu radarske slike.
"Očito je Šišić iskrivljujući činjenice (što je lako dokazivo
pregledom video zapisa snimljene radarske slike) iskoristio
incidentnu situaciju u zračnom prometu za plasiranje svojih ideja
za formiranje nacionalnog centra oblasne kontrole zračnog prometa
u BiH, za što nema suglasnost eksperata međunarodne zajednice,"
kaže Ramljak.
Ramljak na kraju piše da se Hrvatska kontrola zračne plovidbe "ne
želi miješati u poslove kontrole zračnog prometa susjedne suverene
države, već samo dati točnu informaciju o događaju za koji nije
nadležna".
(Hina) pp sl