SARAJEVO, 4. lipnja (Hina) - Direktor Direkcije civilnog zrakoplovstva Bosne i Hercegovine (DCA) Zijad Šišić optužio je kontrolu leta u Zagrebu da je početkom svibnja nepažnjom dovela u pitanje sigurnost zrakoplova "Austrian
Airlinesa" na redovitoj liniji iz Beča prema Sarajevu, objavio je sarajevsk "Dnevni avaz" u nedjelju.
SARAJEVO, 4. lipnja (Hina) - Direktor Direkcije civilnog
zrakoplovstva Bosne i Hercegovine (DCA) Zijad Šišić optužio je
kontrolu leta u Zagrebu da je početkom svibnja nepažnjom dovela u
pitanje sigurnost zrakoplova "Austrian Airlinesa" na redovitoj
liniji iz Beča prema Sarajevu, objavio je sarajevsk "Dnevni avaz" u
nedjelju. #L#
List prenosi Šišićevu tvrdnju kako je zbog propusta zagrebačke
kontrole leta 5. svibnja zamalo došlo do sudara četiri vojna
zrakoplova s putničkom letjelicom austrijskog zračnog
prijevoznika.
Incident se navodno dogodio u blizini Komara u sjeverozapadnom
dijelu BiH gdje se tzv. donji zračni prostor nadzire iz Zagreba.
Pilot "Austrian Airlinesa", prema tvrdnjama Šišića, u podnesenom
je izvješću ustvrdio kako je bliski susret njegovog zrakoplova i
četiri vojna lovca predstavljao najveći mogući, tzv. "trenutni
rizik".
"Iz postojećeg izvješća razvidno je da oblasna kontrola leta u
Zagrebu u trenutku incidenta na svojim radarima nije vidjela niti
jedan od ukupno pet zrakoplova čije je razmak bio oko 300 metara",
kazao je direktor DCA BiH ustvrdivši kako to potvrđuje da u
pokrivanju zračnog prostora BiH iz Hrvatske postoje "rupe" što opet
izravno ugrožava sigurnost civilnog zračnog prometa.
"Avaz" je ovim povodom konstatirao kako ovaj slučaj samo dodatno
opravdava zahtjeve da BiH hitno uspostavi vlastiti sustav zračne
kontrole.
Šišić je precizirao kako se to ipak odnosi prije svega na prostor
ispod 8.800 metara visine jer se "gornje nebo" može učinovito
pokrivati iz Zagreba i Beograda.
Zijad Šišić već duže vrijeme lobira za uspostavu odvojenog
bosanskohercegovačkog sustava zračne kontrole.
Tome se međutim protive stručnjaci Međunarodne agencije za civilno
zrakoplovstvo (ICAO) i SFOR-a.
Dozapovjednik SFOR-a francuski general Charles Henry de Monchy
nedavno je izjavio kako bi uspostava posebne civilne kontrole leta
u BiH bila neracionalna.
Prostor BiH je prije svega isuviše mali za takvo što a kupnja
potrebne opreme poput trodimenzionalnih radara predstavljala bi
izdatak od nekoliko desetaka milijuna dolara.
Zračni prijevoznici koji sada lete iznad BiH pristojbu za to
uplaćuju na posebni račun s kojega se 22 posto izdvaja za vlasti u
Sarajevu a sav posao nadzora zračnog prometa obavlja se iz Zagreba i
Beograda.
General De Monchy je upozorio da bi uspostava posebne kontrole leta
u Sarajevu značila trostruko plaćanje pristojbi za prelete
zrakoplova što bi komercijalnim prijevoznicima bilo preskupo i oni
bi u takvom slučaju svakako preusmjerili svoje letjelice na
alternativne zračne koridore.
Zijad Šišić je 1998. godine bez znanja svojih hrvatskih i srpskih
kolega iz Direkcije civilnog zrakoplovstva s tvrtkom Northrop-
Gruman potpisao predugovor o nabavci jednog 3 D radara.
(Hina) rm sd