ZAGREB, 5. lipnja (Hina) - Koncern Agrokor u prošloj je godini ostvario rekordne poslovne rezultate. Prihodi Agrokora lani su iznosili 3,2 milijarde kuna i porasli su 5,3 posto u odnosu na godinu prije, dok je dobit iz poslovanja
povećana 28,9 posto, na 319,1 milijuna kuna.
ZAGREB, 5. lipnja (Hina) - Koncern Agrokor u prošloj je godini
ostvario rekordne poslovne rezultate. Prihodi Agrokora lani su
iznosili 3,2 milijarde kuna i porasli su 5,3 posto u odnosu na
godinu prije, dok je dobit iz poslovanja povećana 28,9 posto, na
319,1 milijuna kuna.#L#
Posebice vrijedni, kažu u Agrokoru, su rezultati proizvodnih
linija mineralne vode, sladoleda i smrznute hrane te jestivih
biljnih ulja, industrijske masti i margarina. Na tu Strategijsku
grupu Hrana i pića - koju čine Jamnica, Ledo, Zvijezda, Solana Pag,
Bobis i Mladina - lani se odnosilo 42,8 posto ukupnih Agrokorovih
prihoda. Tako su prihodi te Strategijske grupe u 1999. godini u
odnosu na godinu ranije porasli 9,7 posto, na gotovo 1,38 milijardi
kuna, a dobit je iznosila 300 milijuna kuna ili 27,3 posto više.
U tom je segmentu Agrokor tijekom prošle godine stekao dominantan
položaj na domaćem tržištu, a njegova se orijentacija na taj sektor
kao "core business" pokazala ispravnom odlukom što će zasigurno
doprinijeti daljnjem sigurnom rastu u budućnosti, tumače u
Agrokoru.
Usprkos tomu što su problemi u hrvatskom gospodarstvu lani
uzrokovali sveopću krizu, pri čemu je recesija duboko pogodila
domaću maloprodaju u koncernovoj Strategijskoj grupi Maloprodaja,
Konzum je uspio povećati prihode i dobit. Naime, prihodi tog
maloprodajnog lanca u odnosu na 1998. godinu bili su 12 posto viši
te su iznosili 1,23 milijardi kuna, dok je ostvarena dobit od 39
milijuna kuna 142,3 posto viša nego godinu prije.
Stanje u gospodarstvu u Hrvatskoj ponajviše se odrazilo na
razultate koncerna u Segmentu trgovine, proizvodnje i procesiranja
poljoprivrednih proizvoda, koji su sa padom prihoda od 18,8 posto
na 537 milijuna kuna, ipak ostvarili rast dobiti od 6,87 posto,
odnosno 55 milijuna kuna.
Kako ocjenjuju u Agrokoru, usprkos tomu što trenutačna situacija
nije ohrabrujuća, poljoprivreda ostaje strateška odrednica, a od
Vlade očekuju da kreira okružje povoljno za unaprjeđenje
poljoprivrede u Hrvatskoj.
Dobar sveukupan lanjski rezultat poslovodstvo Agrokora pripisuje i
nizu ispravnih investicijskih odluka. Lani se naime, investiralo u
ključne aktivnosti, ekspanziju i jačanje postojećih marki kao i
lansiranje novih marki, unaprjeđenje Agrokorove vlastite
distribucije te u ljudske resurse. Tako je tijekom 1999. godine
investirano 60 milijuna njemačkih maraka u Agrokorov robno-
distribucijski centar u Zagrebu koji će biti prvi i najveći te vrste
u Hrvatskoj. Taj će centar opskrbljivati Konzum, no, 50 posto
njegovih kapaciteta bit će korišteno i za opskrbljivanje drugih
maloprodajnih i veleprodajnih tvrtki u zagrebačkoj regiji.
(Hina) alt/mku db