FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BREŠAN, PAPIĆ I OGRESTA O HRVATSKOM FILMU U INOZEMSTVU

ZAGREB, 16. svibnja (Hina) - Što se događa s hrvatskim filmovima nakon prikazivanja na inozemnim festivalima, što od takve promocije imaju sami redatelji, a što domaća kinematografija? Na ta pitanja iz vlastitog festivalskog iskustva pokušali su danas odgovoriti redatelji Krsto Papić, Zrinko Ogresta i Vinko Brešan na okruglom stolu "Suvremeni hrvatski film u inozemstvu" Odjela za kazalište i film Matice hrvatske.
ZAGREB, 16. svibnja (Hina) - Što se događa s hrvatskim filmovima nakon prikazivanja na inozemnim festivalima, što od takve promocije imaju sami redatelji, a što domaća kinematografija? Na ta pitanja iz vlastitog festivalskog iskustva pokušali su danas odgovoriti redatelji Krsto Papić, Zrinko Ogresta i Vinko Brešan na okruglom stolu "Suvremeni hrvatski film u inozemstvu" Odjela za kazalište i film Matice hrvatske.#L# Sudjelovanje na festivalima ne pomaže previše hrvatskoj kinematografiji, jer u svijetu ne postoji određena slika o njoj, kao što je to slučaj s Češkom, Poljskom ili Francuskom, istaknuo je Brešan. On smatra da je to zato što kod nas nema ljudi koji bi predstavljali hrvatski film u inozemstvu. Primjerice na Berlinskom festivalu, Brešan je bio jedini na popisu gostiju iz Hrvatske, dok je iz Finske, koja nije imala film na festivalu, bilo 12 gostiju, koji su na različite načine promovirali finski film. Unatoč nagradama koje su svima drage, svjetski festivali postoje kako bi se filmovi prodali i pustili u distribuciju, kako bi za njih što više ljudi kupilo ulaznicu, napomenuo je Brešan. Ogresta je nedavno pozvan da sudjeluje u žiriju rimskog Medfilma, (gdje je ranije dobio nagrade za dva filma), što on vidi kao prigodu da upozna ostale filmske stručnjake i mogućnost da i neki hrvatski film sudjeluje na festivalu. On ističe da je najvažnije pronaći način da film bude viđen jer, kako je napomenuo, kada se prijavljivao za neke veće festivale, znalo se dogoditi da mu se paket s filmom vrati neotvoren. Kako je dodao, većinu svojih filmova nije nudio festivalima, već su ga oni sami zvali. Režiseri nisu ti koji bi trebali lobirati za svoj film, to obično radi jedan sposoban čovjek koji može nametnuti filmove svoje zemlje, napomenuo je Papić. Dodao je da novo Ministarstvo kulture još nije postavilo relevantnu osobu za film, niti je još Društvo redatelja ili Institut za film preuzelo inicijativu u tomu. Redatelji su se složili da bi udio Ministarstva kulture za promociju u inozemstvu, s obzirom na kulturološku, a ne ekonomsku ulogu takve promocije i uspjeh naših filmova u odnosu na druge grane kulture kod nas, trebao biti veći. Također smatraju da bi za hrvatski film velik uspjeh bio i kad bi se u inozemstvu ušli u distribuciju po art-kinima ili na televiziji. Trojica redatelja sudjelovali su na brojnim međunarodnim filmskim festivalima, na kojima su nerijetko bili i nagrađivani. Brešan je s "Maršalom" bio uspješan na Berlinskom festivalu, Ogresta s "Crvenom prašinom", među ostalim, u Rimu i Izraelu, a Papić za "Kad mrtvi zapjevaju" u Montrealu i Aspenu. (Hina) ag mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙