ZAGREB, 15. svibnja (Hina) - Španjolska tvrtka Patentes Talgo S.A. i Hrvatske željeznice (HŽ) predstavili su danas u Zagrebu španjolski nagibni vlak s pasivnim sustavom za naginjanje Talgo-TPI-200. U sklopu predstavljanja održana je i
promotivna vožnja toga vlaka od Zagreba do Rijeke i natrag.
ZAGREB, 15. svibnja (Hina) - Španjolska tvrtka Patentes Talgo S.A.
i Hrvatske željeznice (HŽ) predstavili su danas u Zagrebu
španjolski nagibni vlak s pasivnim sustavom za naginjanje Talgo-
TPI-200. U sklopu predstavljanja održana je i promotivna vožnja
toga vlaka od Zagreba do Rijeke i natrag. #L#
Pokusne vožnje Talga u posljednjih dva tjedna održane su na prugama
HŽ-a od Zagreba do Splita i Zagreba do Rijeke, pri čemu su ispitane i
karakteristike toga vlaka koji inače razvija najveću voznu brzinu
do 200 kilometara na sat i ima protukliznu zaštitu kod kočenja
(sličnu sustavu ABS kod automobila). Budući Talgo ima mogućnost
mijenjanja razmaka između kotača, može vrlo lako proći kroz svaki
zavoj kojemu je polumjer luka malen. Stoga je pogodan za pruge s
puno zavoja s lukovima malog polumjera, kakvi inače postoje na
pruzi od Zagreba do Splita i na pruzi od Zagreba do Rijeke.
Talgo TPI-200 sastoji se od pet vagona (dvaju radnih vagona, vagon-
bara, vagon-restorana i vagona 1. razreda) od kojih je svaki
dugačak 13 metara.
U pokusnim vožnjama vlaka Talgo TPI-200 koje su održane na
spomenutim prugama ustanovljeno je da postoji mogućnost za znatno
skraćivanje vremena putovanja a da se pritom ne ugrozi prometna
sigurnost i ne umanji vozna udobnost putnika.
Tako je na relaciji od Zagreba do Rijeke vrijeme putovanja skraćeno
na otprilike 2.45 sati, a na relaciji od Zagreba do Splita na oko
6.30, što kod obje relacije znači skraćivanje vremena putovanja za
oko 60 minuta, kazao je generalni direktor HŽ-a Dragutin Šubat.
Predstavnici madridske tvrtke Patentes Talgo istaknuli su kako
razloga za zadovoljstvo ima još više budući je spomenuto vrijeme
postignuto sa postojećom infrastrukturom hrvatskih pruga.
Naglašena su i mogućnosti daljnje ekonomske suradnje, pri čemu u
Španjolskoj posebice računaju na hrvatske industrijske
proizvođače.
Predstavljanju vlaka Talgo bili su nazočni i mnogi uglednici, pa je
tako potpredsjednik Vlade RH Goran Granić tom prilikom istaknuo
kako je željeznica u proteklih deset godina postala simbol lošeg i
nepotrebnog. No, kazao je Granić, nove tehnologije pokazuju kako to
nije točno jer upravo željeznica može biti sredstvo prijevoza na
najvišoj razini. Granić vjeruje kako bi se konkretni projekti HŽ-a
mogli uskoro naći pred Vladom RH, te da će ih Vlada odobriti.
(Hina) alt db