ZAGREB, 10. svibnja (Hina) - Nakon velikog uspjeha na Festivalu u Bogoti u travnju, večeras je u Zagrebačkom kazalištu mladih održana hrvatska premijera "Kraljeva" Miroslava Krleže u režiji Paola Magellija.
ZAGREB, 10. svibnja (Hina) - Nakon velikog uspjeha na Festivalu u
Bogoti u travnju, večeras je u Zagrebačkom kazalištu mladih održana
hrvatska premijera "Kraljeva" Miroslava Krleže u režiji Paola
Magellija.#L#
Scenograf predstave je Miljenko Sekulić, kostimograf Leo Kulaš, a u
glavnim ulogama nastupili su Katarina Bistrović-Darvaš, Davor
Borčić, Maro Martinović, Pjer Meničanin, Suzana Nikolić, Filip
Nola, Nađa Perišić-Nola, Urša Raukar, Doris Šarić Kukuljica, Damir
Šaban, Ksenija i Kristijan Ugrina, Nina Violić i drugi.
"Kraljevo" je napisano godine 1915. i predstavlja revolucionarnu
prekretnicu u Krležinom dramskom stvaralaštvu. Radnja se zbiva
jedne kolovoške noći na Kraljevskom sajmu u predratnom Zagrebu. Ta
zbivanja kazališna su metafora bolesnoga poremećenog društva koje
nezaustavljivo srlja u veliku noć svjetskog rata i revolucije što
će ga zbrisati sa svjetske pozornice. Sajam je orgija, velika
poganska gozba, kanibalska svetkovima na kojoj se uz neprekidnu
svirku i viku zadovoljavaju divlji animalni prohtjevi, napisao je
uz "Kraljevo" teatrolog Boris Senker.
Dramaturkinja "Kraljeva" Željka Udovičić u programskoj knjižici
piše da je Krleža Kraljevom i ostalim legendama osmislio prototip
ekspresionističke otvorene dramaturgije, jer se dogodio prije no
što je ekspresionizam ovladao europskim kazališnim daskama.
Krležino cinično poigravanje sa smrću, elementi fantastičnog i
fantazmagoričnog, osebujni crni humor koji postavlja pojedinca,
malog čovjeka u odnosu prema globalnom, zabranjuju kazališni
naturalizam i potiču na teatarsko istraživanje, piše Udovičić.
Kraljevo je nastalo kao umjetnički krik protiv besmisla i gluposti
svijeta i vremena usred sveopćeg ratnog ludila 1915. godine.
Nastalo je u prijelomno vrijeme kojem je imanentno ignoriranje
'pameti ljudske' i samim tim referira i na ovo vrijeme smjene
tisućljećja, te neprijeporne smjene civilizacijskih epoha u kojoj
smo zatečeni kao svjedoci. Sve su to, ističe Udovičić, motivi i
motivacije za prepoznavanje suvremenog senzibiliteta Kraljeva i
upravo ovakve predstave koja pokazuje da ono fantastično
korespondira s najzanimljivijim kretanjima modernog teatra.
(Hina) ta ln