FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PREMIJERA "KRALJEVA U ZKM-U

ZAGREB, 10. svibnja (Hina) - Nakon velikog uspjeha na Festivalu u Bogoti u travnju, večeras je u Zagrebačkom kazalištu mladih održana hrvatska premijera "Kraljeva" Miroslava Krleže u režiji Paola Magellija.
ZAGREB, 10. svibnja (Hina) - Nakon velikog uspjeha na Festivalu u Bogoti u travnju, večeras je u Zagrebačkom kazalištu mladih održana hrvatska premijera "Kraljeva" Miroslava Krleže u režiji Paola Magellija.#L# Scenograf predstave je Miljenko Sekulić, kostimograf Leo Kulaš, a u glavnim ulogama nastupili su Katarina Bistrović-Darvaš, Davor Borčić, Maro Martinović, Pjer Meničanin, Suzana Nikolić, Filip Nola, Nađa Perišić-Nola, Urša Raukar, Doris Šarić Kukuljica, Damir Šaban, Ksenija i Kristijan Ugrina, Nina Violić i drugi. "Kraljevo" je napisano godine 1915. i predstavlja revolucionarnu prekretnicu u Krležinom dramskom stvaralaštvu. Radnja se zbiva jedne kolovoške noći na Kraljevskom sajmu u predratnom Zagrebu. Ta zbivanja kazališna su metafora bolesnoga poremećenog društva koje nezaustavljivo srlja u veliku noć svjetskog rata i revolucije što će ga zbrisati sa svjetske pozornice. Sajam je orgija, velika poganska gozba, kanibalska svetkovima na kojoj se uz neprekidnu svirku i viku zadovoljavaju divlji animalni prohtjevi, napisao je uz "Kraljevo" teatrolog Boris Senker. Dramaturkinja "Kraljeva" Željka Udovičić u programskoj knjižici piše da je Krleža Kraljevom i ostalim legendama osmislio prototip ekspresionističke otvorene dramaturgije, jer se dogodio prije no što je ekspresionizam ovladao europskim kazališnim daskama. Krležino cinično poigravanje sa smrću, elementi fantastičnog i fantazmagoričnog, osebujni crni humor koji postavlja pojedinca, malog čovjeka u odnosu prema globalnom, zabranjuju kazališni naturalizam i potiču na teatarsko istraživanje, piše Udovičić. Kraljevo je nastalo kao umjetnički krik protiv besmisla i gluposti svijeta i vremena usred sveopćeg ratnog ludila 1915. godine. Nastalo je u prijelomno vrijeme kojem je imanentno ignoriranje 'pameti ljudske' i samim tim referira i na ovo vrijeme smjene tisućljećja, te neprijeporne smjene civilizacijskih epoha u kojoj smo zatečeni kao svjedoci. Sve su to, ističe Udovičić, motivi i motivacije za prepoznavanje suvremenog senzibiliteta Kraljeva i upravo ovakve predstave koja pokazuje da ono fantastično korespondira s najzanimljivijim kretanjima modernog teatra. (Hina) ta ln

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙