LOS ANGELES, 6. svibnja (Hina/AFP) - Nakon 35 godina izbivanja, rimsko carstvo spektakularno se vraća na veliki ekran s najnovijim filmom Ridleyja Scotta, "Gladijatorom", postmodernističkom freskom o intrigama vlasti, krvavim
sukobima, časti i osveti.
LOS ANGELES, 6. svibnja (Hina/AFP) - Nakon 35 godina izbivanja,
rimsko carstvo spektakularno se vraća na veliki ekran s najnovijim
filmom Ridleyja Scotta, "Gladijatorom", postmodernističkom
freskom o intrigama vlasti, krvavim sukobima, časti i osveti. #L#
Ta superprodukcija studija "DreamWorks", koja se u petak počela
prikazivati u američkim kinima, već se najavljuje kao jedna od
ljetnih uspješnica.
Riskantno je bilo vratiti se povijesnom spektaklu, klasičnom
hollywoodskom žanru koji je smatran iscrpljenim nakon remek-djela
poput "Bena Hura" ili "Spartaka".
"Moja je prva reakcija bila: fuj", prisjeća se Ridley Scott. "Opet
sandale, toge i kovrčave frizure".
No, kad se našao, zadivljen, pred platnom slikara i kipara Jean-
Leona Geromea (1824.-1904.) koje prikazuje golemog čovjeka s
kacigom, koji nogom gazi protivnika u areni Koloseuma, redatelj
"Blade Runnera" i "Aliena" imao je viziju filma. "Tad sam pomislio:
ponovno ću predočiti taj nevjerojatni svijet", objašnjava
britanski redatelj.
Uz osobit smisao za vizualno i s ogromnim proračunom od 103 milijuna
dolara, Ridley Scott potpisuje, sa 63 godine, jedno od svojih
najvećih djela koje opisuje kao "postmodernističku epopeju",
između politike i psihologije.
Kao hrabar gladijator, australski glumac Russell Crowe ("Probuđena
savjest") ostvario je iznimnu ulogu. "To je pravi glumac. Posjeduje
zbunjujući način prodiranja u ulogu, a i vrlo je snažan. Postoji
nešto životinjsko u njemu", rekao je redatelj.
Za potrebe snimanja, dio antičkog Rima i dvije prve razine
Koloseuma rekonstruirane su na Malti. Gornje razine, gomila i
ostatak grada dodani su uz pomoć specijalnih efekata.
Neki posebno opasni prizori borbe, posebice s tigrovima, dotjerani
su kompjutorom. "Ne bi mogli biti ostvareni bez specijalnih
efekata", ustvrdio je John Nelson, zadužen za vizualne efekte.
"Gladijator" podsjeća povremeno na velike moderne sportske
događaje, tjerajući nas na razmišljanje o našem društvu ovisnom o
spektaklima.
(Hina) bnš bnš