ZAGREB, 25. travnja (Hina) - Za ovogodišnju turističku sezonu kapaciteti u pomorskom prometu biti će 40 posto veći nego lani, od čega se na Jadroliniju odnosi 30 posto, a ostalo na povećanje u brzobrodskim linijama. Najveći pomorski
prijevoznik - riječka Jadrolinija će organizirati i dodatne brodove i posade kako bi po potrebi mogle voziti izvanredne linije, ako treba i 24 sata. Cijene "Jadrolinije" ostat će na prošlogodišnjoj razini i neće se mijenjati do kraja godine, istaknuo je na današnjoj konferenciji za novinare ministar pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek.
ZAGREB, 25. travnja (Hina) - Za ovogodišnju turističku sezonu
kapaciteti u pomorskom prometu biti će 40 posto veći nego lani, od
čega se na Jadroliniju odnosi 30 posto, a ostalo na povećanje u
brzobrodskim linijama. Najveći pomorski prijevoznik - riječka
Jadrolinija će organizirati i dodatne brodove i posade kako bi po
potrebi mogle voziti izvanredne linije, ako treba i 24 sata. Cijene
"Jadrolinije" ostat će na prošlogodišnjoj razini i neće se
mijenjati do kraja godine, istaknuo je na današnjoj konferenciji za
novinare ministar pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek.#L#
Cijene Jadrolinije su za vrijeme visoke sezone oko 20 posto više
nego izvan sezone. Visoka sezona na uzdužobalnim i međunarodnim
linijama Jadrolinije traje od 7. srpnja do 13. kolovoza s polascima
iz Rijeke i iz talijanskih luka, a od 21. srpnja do 3. rujna s
polascima prema Rijeci i prema talijanskim lukama. Na lokalnim
linijama visoka sezona traje od 7. srpnja do 27. kolovoza.
Predsjednik Uprave Jadrolinije Slavko Lončar istaknuo je da je ta
tvrtka na već održanim turističkim sajmovima predstavila
usuglašene redove plovidbe za ovogodišnju sezonu, a oni će uskoro
biti objavljeni i na Jadrolinijinim internet stranicama.
Dio linija na kojima se ne očekuje toliki broj turista koji bi
omogućio njihovu profitabilnost, subvencionirat će se iz
proračuna. Za subvencije takvih linija u proračunu je za
Jadroliniju predviđeno 170 milijuna kuna, a za subvencije
brzobrodskih linija 30 milijuna kuna. Za koncesije za 11 takvih
brzobrodskih linija bila su raspisana dva natječaja, a
Ministarstvo je danas objavilo i njihove rezultate.
Koncesiju za državnu liniju 1. Unije-Susak-Srakane-Ilovik-M.
Lošinj dobila je tvrtka Kralj Tomislav, a subvencija bi do kraja
godine iznosila 2,2 milijuna kuna, dok je za liniju 2. Sali-Zadar
koncesiju dobila tvrtka Miatrade (subvencija 3,38 milijuna).
Jadrolinija je dobila koncesiju za tri linije - 3. Olib-Silba-
Premuda-Zadar (7,4 milijuna); 4. Ist-Zapuntel-Brgulje-Molat-
Žverinac-Sestrunj-Rivanj-Zadar (5 milijuna); te 10. Ubli-Vela
Luka-Hvar-Split (9,48 milijuna).
Na liniji 5. Rava-M. Rava-Iž Veli-Iž Mali-Zadar koncesija je
dodijeljena tvrtki G&V Line (subvencija 2,17 milijuna kuna), a na
liniji 6. Žirje-Kaprije-Šibenik tvrtka Ivante (1,59 milijuna).
Tvrtka Sem marina dobila je koncesiju na tri linije - 7. Rogač-Split
(1,68 milijuna); 8. Vis-Split (2,12 milijuna); 9. Drvenik Veli-
Drvenik Mali-Trogir (1,8 milijuna).
Kako nije bilo ponuda za liniju 11. Ubli-Sobra-L.Šipanska-
Sugjuraj-Lopud-Koločep-Dubrovnik riječka će Jadrolinija pokušati
naći brod kako bi se ta linija održavala barem u reduciranom obliku,
a u okviru redovitih sredstava za Jadroliniju.
Koncesionarima je dan rok da u idućih sedam dana ispune sve uvjeta
kako bi se do kraja mjeseca potpisali ugovori, a od 1. lipnja počelo
i prometovati na njima, kazao je zamjenik ministra pomorstva,
prometa i veza Pavao Komadina.
Kako su ukupne subvencije na dodijeljenih 10 linija dosegnule 34,7
milijuna kuna one će se morati malo reducirati kako bi ostale u
proračunskim okvirima od 30 milijuna, objasnio je Tušek.
(Hina) bn ds