ZAGREB, 18. travnja (Hina) - Zagrebački Muzej Mimara od večeras je domaćin dviju izložba koje, pred skore uskršnje blagdane, aktualiziraju pasionske motive. U Studiju Muzeja Mimara ravnatelj te kulturne ustanove Tugomir Lukšić otvorio
je izložbu radova studenata Akademije likovnih umjetnosti (ALU) pod naslovom "Moj križ svejedno gori" te studijsku izložbu "Od Leonarda do Vincenza Catene" o slici iz fundusa Muzeja Mimara "Krist koji nosi križ" kojoj autorica izložbe Helena Zoričić, muzejska savjetnica predlaže nove atribucije te slike.
ZAGREB, 18. travnja (Hina) - Zagrebački Muzej Mimara od večeras je
domaćin dviju izložba koje, pred skore uskršnje blagdane,
aktualiziraju pasionske motive. U Studiju Muzeja Mimara ravnatelj
te kulturne ustanove Tugomir Lukšić otvorio je izložbu radova
studenata Akademije likovnih umjetnosti (ALU) pod naslovom "Moj
križ svejedno gori" te studijsku izložbu "Od Leonarda do Vincenza
Catene" o slici iz fundusa Muzeja Mimara "Krist koji nosi križ"
kojoj autorica izložbe Helena Zoričić, muzejska savjetnica
predlaže nove atribucije te slike.#L#
Izložba radova studenata ALU ostvarena je u sklopu višegodišnje
suradnje s Udrugom Pasionska baština, čime se religijske teme,
neopterećene povijesnim likovnim izrazom, želi približiti
suvremenim umjetničkim tendencijama.
Dostignutu visoku umjetničku razinu te suradnje potvrdio je i
Tugomir Lukšić, istaknuvši da se raduje što je Muzej Mimara
"ugostio" izložbu koja svjedoči originalost i kreativnost
studenata ALU u pristupu motivu Muke Kristove.
Jozo Čikeš, predsjednik Udruge Pasionska baština, podsjetio je da
je "druženje" sa studentima ALU potaknuto s nadom i optimizmom, ali
i određenim strahom na početku suradnje. Početni su strah, dometnuo
je, studenti odmah otklonili svojim radovima koji su bili ugodno
iznenađenje i vrijedan prinos zajedničkomu razmišljanju o temi
Pasije o kojoj se pak do tada i nije razmišljalo na taj način.
Za prodekana ALU Marcela Bačića, studenti - mladi baštinici Pasije,
svojim su se umjetničkim radovima pokazali kao vrijedni sudionici
kulturnih zbivanja u vremenu Korizme.
Studijsku izložbu svoje muzejske savjetnice Helene Zoričić, Muzej
Mimara priredio je u istomu prostoru čime je ostvareno zanimljivo
sjedinjenje studijske s problemskom izložbom studentskih radova,
rekao je Lukšić.
Slika "Krist koji nosi križ" malo je ulje na drvu visine 48 cm i
širine 34,5 cm i vrhunsko je renesansno djelo. Helena Zoričić
podsjetila je da je donator slike Ante Topić Mimara djelo pripisao
Leonardu da Vinciju i nazvao ga "Autoportret kao Krist Portacroce".
Prilikom postava Muzeja Mimara 1987. donatorova supruga i ugledna
povjesničarka umjetnosti dr. Wiltrud Topić-Mersmann ublažila je
donatorovu atribuciju u školu Leonarda da Vincija.
Tako je ostalo sve do danas kada Helena Zoričić predlaže novu
atribuciju slike Vincenzu Cateni, venecijanskome slikaru
dalmatinskoga podrijetla i izrazito venecijanske kulture.
Na temelju provedene analize, autorica zaključuje da je "riječ" o
kasnijemu djelu majstora iz vremena oko 1525,. a sliku povezuju i sa
suvremnim joj giorgionizmom, što je tipična veza za Catenino kasno,
a umjetnički najvrijednije, stvaralačko razdoblje.
(Hina) ip dd