ZAGREB, 15. travnja (Hina) - Dario Vukić, raniji predsjednik Uprave riječke brodarske kompanije "Croatia line" opovrgnuo je danas priopćenjem sve navode iznesene na jučerašnjoj konferenciji za novinare Hrvatskog fonda za privatizaciju
(HFP) vezane uz slučaj Croatia Linea, odnosno njegovoj kaznenoj odgovornosti kao predsjednika uprave te tvrtke.
ZAGREB, 15. travnja (Hina) - Dario Vukić, raniji predsjednik Uprave
riječke brodarske kompanije "Croatia line" opovrgnuo je danas
priopćenjem sve navode iznesene na jučerašnjoj konferenciji za
novinare Hrvatskog fonda za privatizaciju (HFP) vezane uz slučaj
Croatia Linea, odnosno njegovoj kaznenoj odgovornosti kao
predsjednika uprave te tvrtke.#L#
Čelnici HFP-a jučer su, kako su rekli, podnijeli kaznene prijave
protiv čelnih ljudi Name, PIK-a Vrbovec i Croatia Linea.
Navodeći kako proizlazi da je njegov "najveći grijeh" što je
nastojao spasiti teško zaduženu tvrtku, umjesto da je mirno
prepusti stečaju, Vukić drži da je takva optužba - zanemari li se
čak i značaj, strateški interes koji je Croatia Line imao za
Republiku Hrvatsku, kao i uloga koju je poduzeće odigralo u
ključnim vremenima stvaranja hrvatske države - "sama po sebi
apsurdna, osobito u okolnostima hrvatskog gospodarskog i
socijalnog sustava".
Vukić napominje da je od dolaska u Croatia Line, 1992, pa sve do
lipnja 1999. kada je podnio ostavku na mjesto predsjednika uprave,
najlakše rješenje bilo pokrenuti stečaj, ali "samo za one koji u toj
tvrtki nikada nisu radili, odnosno samo za one koji gotovo ništa ne
znaju o linijskom brodarstvu, njegovom značaju i mogućnostima".
Suprotno koncepciji stečaja, koja je visila nad Croatia Lineom i
prije njegova dolaska, Vukić kaže kako je želio i maksimalno
nastojao djelovati u cilju oporavka i spasa tvrtke, u čemu je
"djelomično uspio". Bivši menagament poslujući godinama u gubicima
doveo je tvrtku do ruba propasti, a velikim naporima i izvršenim
racionalizacijama poslovanja do 1997, kaže Vukić, ostvarena je
dobit iz poslovanja.
No, u ključnom trenutku, kad je svim problemima s kojima su se
suočavali pridodat i drastičan pad vozarina na svjetskom tržištu,
nisu uspjeli dobiti podršku hrvatske Vlade i prebroditi probleme
koji su nadilazili mogućnosti same kompanije. Izrađen je
sanacijski program koji je Vlada sa velikim zakašnjenjem
prihvatila i on nije, zbog tek djelomične provedbe, polučio
očekivane efekte.
Vladi je predloženo uvođenje subvencija za linijsko brodarstvo,
što je do detalja dogovoreno, ali nije ušlo u prijedlog proračuna za
1999. godinu. Nakon toga izrađen je i prijedlog hitnih mjera za
izbjegavanje nekontroliranog stečaja, koje je Vlada prihvatila,
ali one nisu provedene, pojašnjava Vukić.
Ocjenjujući optužbe predsjednika HFP-a apsurdnim, Dario Vukić
zaključuje da to "još jedan u nizu pokušaja prikrivanja stvarnih
uzroka propasti Croatia Linea, da se u javnosti imenuju osobe koje
su tvrtku prezadužile i upropastile".
(Hina) pp db