ZAGREB, 12. travnja (Hina) - Ante Čović, predsjednik Hrvatskoga filozofskog društva, zauzeo se za promjenu uloge filozofije u školama, istaknuvši da treba uvesti čitanje filozofije kao književnoga, političkog ili pak filozofskog
djela. Čović je to rekao na večerašnjem okruglome stolu o nastavi filozofije u srednjim školama, koji je organiziralo Hrvatsko filozofsko društvo.
ZAGREB, 12. travnja (Hina) - Ante Čović, predsjednik Hrvatskoga
filozofskog društva, zauzeo se za promjenu uloge filozofije u
školama, istaknuvši da treba uvesti čitanje filozofije kao
književnoga, političkog ili pak filozofskog djela. Čović je to
rekao na večerašnjem okruglome stolu o nastavi filozofije u
srednjim školama, koji je organiziralo Hrvatsko filozofsko
društvo. #L#
Dr. Ante Čović drži da se škola prema filozofiji odnosi kao prema
predmetu koji je nepotreban i nerazumljiv. Da je to pogrješan
pristup, govori i primjer u Engleskoj u kojoj već postoje knjige o
filozofiji za djecu u prvome razredu osnovnih škola, rekao je.
Podsjetivši na važnost filozofije u vremenu "bezlične kulture i
ubrzane informatičke revolucije", Čović je rekao kako je danas
posebice bitno poučavati kritičkom mišljenju, bez čega nema ni
demokracije.
Ivan Čehok zauzeo se za novi nastavni program filozofije u školama.
Filozofija, po njegovim riječima, u školama i na fakultetima nema
ulogu kakvu bi trebala imati i kakvu je nekada imala. Živimo u
znanstvenom okružju koje je izgubilo filozofiju iz vida kad je
posrijedi školski sustav, istaknuo je Čehok. Upozorio je da
suvremeni pedagozi misle da mogu utemeljiti novu hrvatsku školu i
da je suvremena pedagogija nadređena filozofiji. Položaju
filozofije, kaže Čehok, pridonijelo je i njezino stavljanje u
službu ideologije, čime je narušena njezina legitimnost. Nemoguće
je govoriti o filozofiji kao školi mišljenja, a ne govoriti o
filozofiji kao mišljenju škole, istaknuo je Čehok.
Skupu je bio nazočani Ivan Vavra, zamjenik ministar prosvjete i
športa, koji je pozvao Društvo da svojim prijedlozima sudjeluje u
izradbi nove koncepcije školstva.
(Hina) mb mć