ZAGREB, 11. travnja (Hina) - Učvršćivanje i nadogradnja suradnje s brojnim domaćim i inozemnim institucijama, definiranje daljnjih potreba za podršku tržištu poljoprivredno-prehrambenih proizvoda te daljnja strategija razvoja
marketinških informacijskih sustava neki su od ciljeva međunarodne konferencije "Marketinški informacijski sustavi" koja je danas, u organizaciji Ministarstva poljoprivrede i šumarstva, započela u Zagrebu.
ZAGREB, 11. travnja (Hina) - Učvršćivanje i nadogradnja suradnje s
brojnim domaćim i inozemnim institucijama, definiranje daljnjih
potreba za podršku tržištu poljoprivredno-prehrambenih proizvoda
te daljnja strategija razvoja marketinških informacijskih sustava
neki su od ciljeva međunarodne konferencije "Marketinški
informacijski sustavi" koja je danas, u organizaciji Ministarstva
poljoprivrede i šumarstva, započela u Zagrebu.#L#
U iduća dva dana stručnjaci s područja poljoprivrednog
informacijskog marketinga iz Njemačke, Nizozemske, Slovačke,
Latvije, Slovenije, Makedonije, Bosne i Hercegovine te Hrvatske
prezentirat će svoje dosege u razvoju marketinških informacijskih
sustava, te pokušati definirati mogućnosti buduće suradnje,
razvoja i poboljšanja takvih sustava.
Ideja konferencije je utvrditi što je na području praćenja tržišta
poljoprivrednih proizvoda urađeno u proteklom razdoblju, kako u
Hrvatskoj tako i u drugim zemljama, kazao je pomoćnik ministra
poljoprivrede i šumarstva Miroslav Božić. Tijekom održavanja
konferencije bit će prezentirano i godišnje izvješće Tržišnog
informacijskog sustava u poljoprivredi (TISUP) koje djeluje u
sklopu hrvatskog ministarstva. Želja hrvatske strane je sve
tržišne sudionike, kako domaće tako i inozemne, upoznati s
mogućnostima koje TISUP nudi, istaknuo je Božić.
Pod tim, nastavio je, misli na prezentaciju informacija o ponudi i
potražnji te cijenama poljoprivrednih proizvoda u Hrvatskoj, što
TISUP redovito prati i šalje u dvotjednim ili mjesečnim izvješćima
svim tržišnim sudionicima, kojima ona pak pomažu u svakodnevnom
donošenju poslovnih odluka.
Kako bi se sustavi praćenja ponude i potražnje te cijena
poljoprivrednih proizvoda u Hrvatskoj još bolje izradili potrebna
su i iskustva iz drugih zemalja, posebice, zapadnoeuropskih gdje je
to preduvjet za bilo kakvo organiziranje tržišne infrastrukture,
istaknuto je na konferenciji.
Takvi su sustavi jedna mala ali neizbježna karika, među brojnim
drugima koje, među ostalim, Hrvatska još mora učiniti na putu
ulaska u Svjetsku trgovinsku organizaciju (WTO). U Ministarstvu
poljoprivrede i šumarstva vjeruju da će oni puno pomoći domaćem
agraru kao i Zakon o poljoprivredi koji bi, prema najavama, trebao
biti donesen za nekoliko mjeseci, a u kojem će se i formalno
postaviti obveza davanja podataka i prikupljanja obavijesti. Uz
to, njegovim donošenjem trebalo bi doći i do utemeljenja
poljoprivrednog informacijskog centra jer nam je u interesu što
transparentnije i otvorenije prikupiti i dati sve informacije o
ponudi i potražnji poljoprivrednih roba na domaćem tržištu, kako bi
se smanjio uvoz a povećala domaća prodaja, kazao je Božić.
(Hina) mku db