ZAGREB, 11. travnja (Hina) - Prosječna ocjena solventnosti ispitanih hrvatskih tvrtki bila je u ožujku gotovo potpuno identična ocjeni iz veljače tj. iznosila je 412,8244 boda. Generalno promatrajući, ocjene su i dalje ispod praga
zadovoljavajućih, a bile bi i lošije kada bi se ispitivanjem zahvatili svi poslovni subjekti u Hrvatskoj, objavila je zagrebačka tvrtka Intercredit, koja se bavi ispitivanjem boniteta i naplatom potraživanja u Hrvatskoj i inozemstvu.
ZAGREB, 11. travnja (Hina) - Prosječna ocjena solventnosti
ispitanih hrvatskih tvrtki bila je u ožujku gotovo potpuno
identična ocjeni iz veljače tj. iznosila je 412,8244 boda.
Generalno promatrajući, ocjene su i dalje ispod praga
zadovoljavajućih, a bile bi i lošije kada bi se ispitivanjem
zahvatili svi poslovni subjekti u Hrvatskoj, objavila je
zagrebačka tvrtka Intercredit, koja se bavi ispitivanjem boniteta
i naplatom potraživanja u Hrvatskoj i inozemstvu.#L#
Kod većine ispitanih poduzeća prošli su mjesec zabilježeni
problemi likvidnosti, insolventnosti i nemogućnosti naplate
potraživanja, istaknuli su iz Intercredita u svom poslovnom
izvješću za mjesec ožujak.
Najlošiju ocjenu, prema tom izvješću, dobile su tvrtke u državnom
vlasništvu - 520,0000 bodova, slijede tvrtke u mješovitom
vlasništvu s ocjenom 467,5000 bodova, dok su, promatrajući tvrtke
po vlasničkoj strukturi, najbolje ocjenjene privatne tvrtke sa
406,8595 bodova.
Dijeleći pak tvrtke prema djelatnostima, najbolje su u ožujku, po
Intercreditovom izvješću, ocijenjena proizvodna poduzeća s
407,2727 bodova, slijede ih trgovačke tvrtke s ocjenom 416,8421 bod
dok su najlošije bile uslužne tvrtke s 413,0357 bodova.
Najviše je naručitelja za Intercreditove bonitete prošli mjesec
zabilježeno iz Austrije - 40,3 posto, slijede ih njemački klijenti
na koje otpada 18,5 posto, na naručitelje iz Hrvatske odnosi se 17,8
posto, dok na klijente iz Francuske otpada 17,3 posto zaprimljenih
narudžbi za poslovne bonitete.
Tijekom ožujka Intercredit je radio punim kapacitetima na
naplatama potraživanja, kojih je sve više, slučajevi su sve teži, a
pojedini su klijenti počeli iskazivati interes za pokretanjem
predmeta naplate i kod vrlo malih iznosa potraživanja, napominju iz
te tvrtke.
Promatrano prema ukupnom broju zaprimljenih slučajeva,
Intercredit najviše predmeta vodi protiv tvrtki trgovačke
djelatnosti - 52,70 posto, zatim ih slijede proizvodne tvrtke
protiv kojih se vodi 32,15 posto predmeta, dok su najsolidnija u
plaćanju uslužna poduzeća na koje otpadaju preostali slučajevi.
(Hina) ggr db