FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VOA 6. IV. PROPAGANDA WALL STREETA

US-HR-BURZE-Bankarstvo VOA 6. IV. PROPAGANDA WALL STREETA GLAS AMERIKE - VOA6. IV. 2000.Američki mediji o propagandnoj mašineriji Wall Streeta. Prilog Larryja Freunda."Zahvaljujući razvoju moderne tehnologije, sve više Amerikanaca trguje dionicama. No, kako upozoravaju poznavatelji prilika na Wall Streetu, mediji ih pri tome često potiču da se upuštaju u nepotrebne rizike. Milijuni Amerikanaca, koji imaju pristup kablovskoj televiziji, mogu do najsvježijih informacija o kretanju cijena dionica i stručnih savjeta o investiranju na Wall Streetu doći pritiskom prsta na daljinski upravljač. Oni pak, koji imaju pristup internetu, mogu na njemu pronaći sve što trebaju znati o trgovini dionicama. Pristupačnost ovih brzih medija i izvora informacija o burzovnim kretanjima, uz već uobičajene tradicionalne medije, u nekim krugovima ipak izaziva zabrinutost. = Špekuliranje na burzi danas je mnogima gotovo hobi - tako mnogo ljudi trguje dionicama da smo se počeli pitati nisu li za visoke cijene i precijenjene vrijednosti mnogih dionica odgovorni mediji, kaže Marcia Vickers, urednica rubrike o investiranju i burzovnim kretanjima časopisa 'Business Week' i autorica iscrpnog izvješća o tzv. 'Propagandnoj mašineriji Wall Streeta'. Wall Street nije
GLAS AMERIKE - VOA 6. IV. 2000. Američki mediji o propagandnoj mašineriji Wall Streeta. Prilog Larryja Freunda. "Zahvaljujući razvoju moderne tehnologije, sve više Amerikanaca trguje dionicama. No, kako upozoravaju poznavatelji prilika na Wall Streetu, mediji ih pri tome često potiču da se upuštaju u nepotrebne rizike. Milijuni Amerikanaca, koji imaju pristup kablovskoj televiziji, mogu do najsvježijih informacija o kretanju cijena dionica i stručnih savjeta o investiranju na Wall Streetu doći pritiskom prsta na daljinski upravljač. Oni pak, koji imaju pristup internetu, mogu na njemu pronaći sve što trebaju znati o trgovini dionicama. Pristupačnost ovih brzih medija i izvora informacija o burzovnim kretanjima, uz već uobičajene tradicionalne medije, u nekim krugovima ipak izaziva zabrinutost. = Špekuliranje na burzi danas je mnogima gotovo hobi - tako mnogo ljudi trguje dionicama da smo se počeli pitati nisu li za visoke cijene i precijenjene vrijednosti mnogih dionica odgovorni mediji, kaže Marcia Vickers, urednica rubrike o investiranju i burzovnim kretanjima časopisa 'Business Week' i autorica iscrpnog izvješća o tzv. 'Propagandnoj mašineriji Wall Streeta'. Wall Street nije nikada prije - piše u izvješću - tako intenzivno raspirivao želje i očekivanja ulagača, a mediji nikada nisu bili tako spremni 'reklamirati' dionice i poticati ulagače da ih kupuju. U ovom je procesu ključni element - kaže gospođa Vickers - trenutna dostupnost najnovijih informacija u elektronskim medijima. = Elektronski mediji zapravo publici daju savjete, a ne vijesti. Na ekranu po cijeli dan možete vidjeti financijske stručnjake koji pričaju o dionicama koje su kupili, ili koje će prodati da bi ostvarili brzi profit. Publiku za takve programe čine uglavnom ulagači-amateri, koji trguju dionicama na osnovi takvih savjeta. Sve se radi na kratke staze. Takav oblik ulaganja uglavnom amaterima ne donosi nikakav dobitak, ističe gospođa Vickers. Kako kaže urednica rubrike o investiranju časopisa 'Business Week' Marcia Vickers, danas daleko više Amerikanaca trguje dionicama nego što se to događalo prije nekoliko godina, djelomice zahvaljujući procvatu interneta i razvoju elektronskih brokera, kao i dostupnosti informacija o investiranju. = Danas je prisutan trend samoinicijativnog investiranja. Nevjerojatno velik broj amatera aktivno špekulira na burzi. Mislim da je to jedan od glavnih razloga za povoljna burzovna kretanja, koja već neko vrijeme opažamo na Wall Streetu. Ulagači pogotovo žustro kupuju već skupe dionice kompanija u tehnološkom sektoru, što ih čini još skupljima, kaže gospođa Vickers. Istraživanje koje je proveo profesor financija na sveučilištu Case Western Reserve Bing Liang pokazalo je da amateri ne bi trebali uvijek slijediti preporuke stručnjaka. Tijekom danog šestomješečnog razdoblja - kaže profesor Liang - investitori koji slijede savjete stručnjaka iz kolumne u 'The Wall Street Journalu', uglavnom u trgovanju dionicama bilježe gubitak. Profesor Liang vjeruje da mediji previše često naglašavaju samo pozitivne vijesti i preporuke. = Mediji su ponekad previše skloni naglašavati pozitivno. Recimo, prenose samo pozitivne vijesti, preporuke stručnjaka, u kojima se kaže da određene dionice treba kupiti, mišljenja popularnih analitičara dobre reputacije. Međutim, iza svega toga kriju se mnoge stvari koje nisu tako pozitivne. Stoga u obzir treba uvijek uzimati obje strane investiranja - i pozitivnu i negativnu, smatra profesor Liang. Odgovarajući na pritužbe o financijskom izvještavanju i stručnim mišljenjima koja se mogu vidjeti na CNBC-u - najpopularnijem poslovnom kanalu na američkoj kablovskoj televiziji, predsjednik kanala William Bolster kaže da su donedavno financijske informacije, koje se danas mogu vidjeti u programu CNBC-a, bile dostupne samo uskim krugovima ulagača. Mi smo - kaže gospodin Bolster - demokratizirali proces investiranja i to smeta 'velikim ribama'. Međutim, urednica Marcia Vickers vidi naznake da su Amerikanci koji špekuliraju na burzi, uglavnom usredotočeni na brzo ostvarivanje profita i da u prosjeku zadržavaju dionice u svojem portfelju tek pet mjeseci, dok su ih prije deset godina držali i do dvije godine, a takav je trend - kako kaže gospođa Vickers - prilično zabrinjavajući." (VOA)

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙