ZAGREB, 30. ožujka (Hina) - U djelatnosti osiguranja Hrvatska treba intenzivno pratiti sve što se događa u zemljama Europske unije (EU) kako bi hrvatski osiguravatelji svoje poslovanje prilagodili poslovanju u razvijenim europskim
zemljama kojima se Hrvatska želi što prije pridružiti. Ocijenio je to direktor Hrvatskog ureda za osiguranje Ante Lui na današnjem predavanju "Tendencije i perspektive obrade automobilskih šteta u 2000." održanom u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).
ZAGREB, 30. ožujka (Hina) - U djelatnosti osiguranja Hrvatska treba
intenzivno pratiti sve što se događa u zemljama Europske unije (EU)
kako bi hrvatski osiguravatelji svoje poslovanje prilagodili
poslovanju u razvijenim europskim zemljama kojima se Hrvatska želi
što prije pridružiti. Ocijenio je to direktor Hrvatskog ureda za
osiguranje Ante Lui na današnjem predavanju "Tendencije i
perspektive obrade automobilskih šteta u 2000." održanom u
Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).#L#
Organizatori predavanja bili su Sektor za bankarstvo i druge
financijske institucije HGK i Hrvatski ured za osiguranje, a
predavanju su prisustvovali predstavnici ministarstava financija
i unutarnjih poslova, Direkcije za nadzor osiguravajućih društava,
direktori osiguravajućih društava u Hrvatskoj te predstavnici
Biroa osiguranja iz BiH.
Podsjetivši kako od 1. veljače 1999. strani turisti iz europskih
zemalja mogu bez kontrole zelenih karata ući u Hrvatsku, jednako
kao i vozači s hrvatskim registarskim pločicama u područje MGA, što
je zapravo sustav osiguranja EU-a, Lui je ustvrdio da su "domaća
osiguravajuća društva u svojoj djelatnosti već ušla u EU".
Predsjednik Savjeta ureda zelene karte EU-a (Council of Bureaux)
Ulf Lemor drži da u Hrvatskoj treba uvesti deregulaciju tržišta u
području osiguranja, što je najbolje obaviti uz prijelazno
razdoblje uzimajući u obzir sve posljedice liberalizacije.
Govoreći o problemima harmonizacije poslovanja europskih
osiguravajućih društava, Lamor je ocijenio da bi se izravnom
regulacijom šteta uvelike pojednostavio i olakšao postupak
regulacije šteta od automobilske odgovornosti koje se dogode u
inozemstvu. Tekst takvih smjernica, kazao je, već je dovršen i
trebao bi biti objavljen polovicom ove godine, a na snagu stupiti
sljedeće godine. One podrazumijevaju uvođenje direktnog zahtjeva
prema vlastitom osiguravatelju, imenovanje predstavnika za
procjenu štete, uvođnje rokova za regulaciju štete, informativnog
ureda za identifikaciju vozila te ureda za obradu štete.
(Hina) kg db