FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

US 21. III. WT MMF SVJ BANKA

US-S-IZVJEŠĆA-Bankarstvo-Organizacije/savezi-Strana pomoć US 21. III. WT MMF SVJ BANKA SJEDINJENE DRŽAVETHE WASHINGTON TIMES21. III. 2000.Potkresavanje zajmova za korumpirane"Nijedan ozbiljan promatrač ne sumnja u potrebu da MMF i Svjetska banka budu odgovornije. Međunarodni dolari za pomoć često se 'protraće ili ukradu', prema nedavno objavljenom izvješću Savjetodavnog povjerenstva za međunarodne novčarske ustanove. Zakonodavci bi trebali pozdraviti poziv na temeljne reforme svjetskog sustava posuđivanja", pišu Brett Schaefer i Ariel Cohen."No na putu prema tom cilju, Kongres bi trebao smjesta poduzeti akciju da sprječi zajmove MMF-a i Svjetske banke korumpiranim i neučinkovitim inozemnim vladama. 'Skretanja' inozemnih zajmova namijenjenih oporavku Rusije u prošlom desetljeću klasičan su primjer takve zlouporabe. Na sreću, američki bankarski sustav otkrio je neumjesnu djelatnost ruskih dužnosnika. No unatoč dokazima, Clintonova je vlada nastavila podupirati međunarodne zajmove Moskvi. U travnju 1999., primjerice, vlada je dobila informacije o pranju novca u visini do 10 milijardi dolara MMF-ovih fondova kroz Bank of New York i
SJEDINJENE DRŽAVE THE WASHINGTON TIMES 21. III. 2000. Potkresavanje zajmova za korumpirane "Nijedan ozbiljan promatrač ne sumnja u potrebu da MMF i Svjetska banka budu odgovornije. Međunarodni dolari za pomoć često se 'protraće ili ukradu', prema nedavno objavljenom izvješću Savjetodavnog povjerenstva za međunarodne novčarske ustanove. Zakonodavci bi trebali pozdraviti poziv na temeljne reforme svjetskog sustava posuđivanja", pišu Brett Schaefer i Ariel Cohen. "No na putu prema tom cilju, Kongres bi trebao smjesta poduzeti akciju da sprječi zajmove MMF-a i Svjetske banke korumpiranim i neučinkovitim inozemnim vladama. 'Skretanja' inozemnih zajmova namijenjenih oporavku Rusije u prošlom desetljeću klasičan su primjer takve zlouporabe. Na sreću, američki bankarski sustav otkrio je neumjesnu djelatnost ruskih dužnosnika. No unatoč dokazima, Clintonova je vlada nastavila podupirati međunarodne zajmove Moskvi. U travnju 1999., primjerice, vlada je dobila informacije o pranju novca u visini do 10 milijardi dolara MMF-ovih fondova kroz Bank of New York i Republic Bank of New York. Pa ipak je Bijela kuća Rusiji osigurala novih 4,6 milijardi dolara zajma od MMF-a. Vlada nije čak ni zatražila da se Rusi temeljito očitaju o proteklim zlouporabama, niti da poduzmu korake za sprječavanje budućih. Ne radi se o tome da je Rusija jedinstvena. Prema berlinskoj promatračkoj organizaciji Međunarodna transparentnost, mnoge primatelje pomoći MMF-a i Svjetske banke, poput Indonezije, Pakistana, Meksika i Demokratske republike Konga, prati zao glas o korupciji. Kako bi riješio taj problem, Kongres mora gledati dalje od američkog financijskog sustava. On bi trebao zaustaviti zajmove vladama koje odbijaju uspostaviti minimalne standarde transparentnosti i iskorijeniti korupciju. A američke i međunarodne dužnosnike koji podupiru davanje zajmova vladama za koje se zna da su korumpirane treba smatrati odgovornima. Neki su zakonodavci sugerirali da američki predstavnik u MMF-u treba glasovati protiv zajmova zemljama s visokom razinom korupcije. Na žalost, MMF rijetko održava takva glasovanja. Da pomogne nametnuti kongresno ovlaštenje, Kongres treba tražiti službeno glasovanje za svaku finacijsku odluku MMF-a. Kongres bi također trebao odrediti što je to visoka, umjerena ili niska razina korupcije i tražiti da se prema tim kategorijama ocijene kandidati za pomoć. Vladama za koje se sumnja da su korumpirane ne bi se trebali davati zajmovi dok se ne provede istraga. Možda je najvažnije zahtijevati da međunarodne financijske organizacije primijene prihvaćene financijske revizorske postupke, istrage, i standarde koji zahtijevaju od ulagača da djeluje u najboljem interesu klijenata. Od posebničkih novčarskih ustanova širom svijeta zahtijeva se da koriste tavkve postupke i da pozorno postupaju s ulaganjima; ako u tom zakažu smatraju se pravno odgovornima. Ista bi se pravila trebala primijeniti na međunarodne novčarske ustanove. (...) MMF i Svjetska banka rijetko daju informacije o svojim zajmovima u javnost. Porezni obveznici imaju pravo znati na koji način vlade primatelji pomoći troše njihove dolare. Vrijeme je da se poveća osobna (ne samo institucijska) odgovornost za te zajmove. Kongres bi od američkih dužnosnika koji nadgledaju odluke o zajmovima trebao zahtijevati iste standarde kao i od zajmodavaca iz posebničkoga sektora. Američki predstavnici u Sjvetskoj banci i MMF-u, kao i američki ministar financija, trebali bi biti odgovorni pred zakonom, odobre li nepažljivo zajmove koji će kasnije biti zlouporabljeni. Knonačno, Kongres bi trebao pozvati na reformu odredbi o imunitetu koje međunarodne državne službenike čine nedodirljivima. Danas ti dužnosnici uživaju imunitet od građanskh i kaznenih parnica. (...) Kongres bi također trebao zahtijevati da MMF i Svjetska banka osiguraju zaštitu svjedoka sličnu onoj koju koristi savezna vlada. Budući da će MMF uskoro imenovati novog čelnika, sad je idealno vrijeme da američki zakonodavci inzistiraju na provedbi temeljnih reformi, koje će spriječiti agenciju od nagrađivanja korupcije i neučinkovitosti."

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙