IT-US-gospodarstvo-integracije IT-15.III.-CORRIERE- KISSINGER FIAT I GM ITALIJACORRIERE DELLA SERA15. III. 2000."Eto zašto je Agnelli izabrao GM""Za jednog tako odmjerenog čovjeka kao što je Henry Kissinger to je jedna neubičajena
reakcija: 'Terrific!' (fantastično) uskliknuo je bivši državni tajnik SAD-a na telefon iz svojeg ureda na Manhattanu. 'Bio je to najbolji mogući sporazum, koristan ne samo FIAT-u i General Motorsu nego i za Italiju i Ameriku'. Jedna stanka: 'Moje najiskrenije i najtoplije čestitke dvjema tvrtkama i njihovim čelništvima. Nakon više od stoljeća, otvara se novo poglavlje njihove povijesti. I učvršćuje prijateljstvo između naše dvije zemlje, što je važna stvar'. (...)Kissinger je već dugo bio u tijeku pregovora, kao što je i prije mnogo godina bio u tijeku onih Fordovih, i u skorije vrijeme onih s Daimler Benzom. 'Agnelli', izjavljuje, 'je bio svjestan zemljopisnih ograničenja, potrebe nalaženja drugačije prirode FIAT-a i potrebe da ga se ojača. No o prepuštanju nadzora nad njime nije bilo razgovora'. To je razlog zašto su propali prethodni pregovori, a i razlog zašto su ovi s General Motorsom bili okrunjeni uspjehom. 'Želim primjetiti', dodaje Kissinger, 'da niti jedna od
ITALIJA
CORRIERE DELLA SERA
15. III. 2000.
"Eto zašto je Agnelli izabrao GM"
"Za jednog tako odmjerenog čovjeka kao što je Henry Kissinger to je
jedna neubičajena reakcija: 'Terrific!' (fantastično) uskliknuo
je bivši državni tajnik SAD-a na telefon iz svojeg ureda na
Manhattanu. 'Bio je to najbolji mogući sporazum, koristan ne samo
FIAT-u i General Motorsu nego i za Italiju i Ameriku'. Jedna stanka:
'Moje najiskrenije i najtoplije čestitke dvjema tvrtkama i
njihovim čelništvima. Nakon više od stoljeća, otvara se novo
poglavlje njihove povijesti. I učvršćuje prijateljstvo između naše
dvije zemlje, što je važna stvar'. (...)
Kissinger je već dugo bio u tijeku pregovora, kao što je i prije
mnogo godina bio u tijeku onih Fordovih, i u skorije vrijeme onih s
Daimler Benzom. 'Agnelli', izjavljuje, 'je bio svjestan
zemljopisnih ograničenja, potrebe nalaženja drugačije prirode
FIAT-a i potrebe da ga se ojača. No o prepuštanju nadzora nad njime
nije bilo razgovora'. To je razlog zašto su propali prethodni
pregovori, a i razlog zašto su ovi s General Motorsom bili okrunjeni
uspjehom. 'Želim primjetiti', dodaje Kissinger, 'da niti jedna od
dvije tvrtke nije kupila drugu, radi se o istinskom sporazumu o
suradnji, koji ima sjajne perspektive'. (...)
U Americi su neki stručnjaci doveli u dvojbu je li General Motors
zaključio dobar posao. 'Wall Street Journal', je, međutim, podržao
plan. Sa svojom strategijom udjela u Suzukiju (10 posto), Isuzuu
(49 posto), Fujiju (20 posto) i sada FIAT-u, napisao je dnevnik, GM
stvara grupu koja daje više od četvrtine svjetske automobilske
proizvodnje: njegov glavni konkurent Ford ima tek 13 posto. (...)",
piše Ennio Caretto.