FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

US NYT 2.3.ILEGALNI NOVAC U AM.BANKAMA

US-politika US NYT 2.3.ILEGALNI NOVAC U AM.BANKAMA SJEDINJENE DRŽAVETHE NEW YORK TIMES2. III. 2000.Pranje novca potiče američku kampanju za strožim zakonom"Clintonova vlada namjerava zatražiti od Kongresa da upotrijebi sav svoj utjecaj za borbu protiv pranja novca, uključujući ovlasti kako bi se zabranile financijske transakcije između banaka ili mešetarskim kućama u Sjedinjenim Državama i off-shore financijskim središtima, izjavljuju danas dužnosnici vlade.Zahtjev je glavni dio vladinih nastojanja da se pooštri Zakon o pranju novca, nakon što je otkriveno da je Bank of New York, djelovala kao odvod za oko 7 milijarda rubalja, od čega dio, vjeruju istražitelji, potječe iz ilegalnih djelatnosti. Vlada također traži načine kako bi onemogućila trgovcima drogom prelijevanje njihovih zarada preko američkih banaka.Ministar financija Lawrence H. Summers kani najaviti prijedloge zakona u govoru bankarima u četvrtak, kažu dužnosnici. Zakonski propisi omogućit će njegovu odjelu veliki raspon ovlasti za provođenje istrage i u ozbiljnim slučajevima zabranjenih transakcija između američkih financijskih institucija i pojedinih inozemnih banaka ili čitavih stranih zemalja.
SJEDINJENE DRŽAVE THE NEW YORK TIMES 2. III. 2000. Pranje novca potiče američku kampanju za strožim zakonom "Clintonova vlada namjerava zatražiti od Kongresa da upotrijebi sav svoj utjecaj za borbu protiv pranja novca, uključujući ovlasti kako bi se zabranile financijske transakcije između banaka ili mešetarskim kućama u Sjedinjenim Državama i off-shore financijskim središtima, izjavljuju danas dužnosnici vlade. Zahtjev je glavni dio vladinih nastojanja da se pooštri Zakon o pranju novca, nakon što je otkriveno da je Bank of New York, djelovala kao odvod za oko 7 milijarda rubalja, od čega dio, vjeruju istražitelji, potječe iz ilegalnih djelatnosti. Vlada također traži načine kako bi onemogućila trgovcima drogom prelijevanje njihovih zarada preko američkih banaka. Ministar financija Lawrence H. Summers kani najaviti prijedloge zakona u govoru bankarima u četvrtak, kažu dužnosnici. Zakonski propisi omogućit će njegovu odjelu veliki raspon ovlasti za provođenje istrage i u ozbiljnim slučajevima zabranjenih transakcija između američkih financijskih institucija i pojedinih inozemnih banaka ili čitavih stranih zemalja. Dužnosnici vlade kažu da sadašnji zakoni ne pružaju dovoljno ovlasti za borbu protiv pranja novca, prakse filtriranja profita od ilegalnih djelatnosti preko banaka kako bi se prikrilo njegovo podrijetlo. Uskraćeni za očitovanje Kongresa da objavi hitne sankcije protiv zemalja za koje se smatra da znače prijetnju državnoj sigurnosti, kažu dužnosnici, oni su najčešće ograničeni na upiranje prstom na države koje toleriraju pranje novca i nalažu američkim bankama da budu oprezni kad posluju s takvim stranama. 'Problem pranja novca je tako istaknut da ga više ne možemo ignorirarti', navodi viši dužnosnik. 'Moramo biti kadri ciljati korijen problema bez nepotrebnog kočenja legitimne gospodarske aktivnosti'. Nastojanje na traženju novih ovlasti jasan je odgovor Rusiji, gdje slabo financijsko gospodarenje predstavlja problem za Clintonovu vladu i Međunarodni monetarni fond. Neki analitičari i članovi Kongresa žale se da je široko rasprostranjena korupcija u toj zemlji - potpomognuta dijelom lakoćom prijenosa sredstava u inozemstvo - uništila programe od više milijarda - dolarske inozemne pomoći a od jednog od najvažnijih prioriteta vanjske politike napravila nered. Također se čini da je predloženi zakon pokušaj postizanja kompromisa između prijedloga Kongresa i privatnih financijskih kompanija. I Donji dom Kongresa i Senat važu zakone tako da će uvesti drakonske restrikcije stranim bankama koje skrivaju novac i, u nekim slučajevima, novo nametanje obveza domaćim bankama i mešetarskim kućama. Financijske kompanije žale se da takvi zakoni prijete da one postanu nekonkurentne uz inozemne suparnike. Članovi Kongresa imali su različite odgovore na prijedlog Ministarstva financija nakon današnjeg brifinga dužnosnika Clintonove vlade. Predstavnik Jim Leach, republikanac iz Iowe i predsjednik Odbora Donjeg doma za bankarstvo, ističe kako su prijedlozi Ministarstva financija upravo ono za čime je on tragao. On kaže da će podnijeti prijedlog zakona kao svoj prijedlog i poslati ga Kongresu idućeg tjedna. Senator Charles E. Schumer, demokrat iz New Yorka, i član Odbora za bankarstvo u Senatu, bio je manje oduševljen. On kaže da su prijedlozi Ministarstva financija razvodnjena verzija zakonskih propisa što ih je on predstavio, kojima će se staviti pod mandat izolacija inozemnih banaka kojima je skrivanje novaca jaka strana. 'Kada ovo prepustite njihovoj diskreciji, diplomacija će nadvladati suzbijanje pranja novca', kaže gosp. Schumer. 'Čini se da Ministarstvo financija poduzima korake u pravom smjeru. Ali mi ćemo to još pooštriti'. Novi zakonski propisi dat će Ministarstvu financija pravo za poduzimanje bilo kojeg broja koraka, duž progresivne ljestvice, kako bi se se suzbilo pranje novca. Svjetlija strana medalje je što Ministarstvo želi ovlasti kako bi zatražilo od američkih kompanija da skupljaju podatke u svezi sa svim vrstama transakcija s off- shore bankama ili financijskim poduzećima. To bi pomoglo dužnosnicima u izvršnim zakonodavnim tijelima da uđu u trag sumnjivim radnjama, i učinit će američke banke opreznima u poslovanju s takvim mjestima, navode dužnosnici. U slučajevima gdje inozemne vlade tvrdoglavo štite svoje banke od radoznalih očiju i djeluju kao utočišta za kriminalno stečeni novac, Ministarstvo želi ovlasti da ih jednostavno odstrani iz američkog financijskog sustava, a da ne moraju svaki put zatražiti odobrenje Kongresa za takvu akciju. Premda to neće nužno prisiliti odnosne države da pooštre provođenje zakona, gubitak pristupa američkom tržištu osakatit će bilo koju legitimnu bankarsku djelatnost i učinit će to tržište manje privlačnim odredištem za kriminalne elemente, ističu dužnosnici. Štoviše dužnosnici se nadaju da će djelovanje Sjedinjenih Država u takvim slučajevima poslužiti kao model za ostale razvijene zemlje, povećavanjem daljnjeg pritiska na utočišta za pranje novca. Još otkad je čin pranja novca postao kriminalno djelo, 1986., dužnosnici Ministarstva financija često dijele zabrinutost s privatnim sektorom da stari način suzbijanja pranja novca - stavljajući odgovornost na banke i mešetarske kuće da nadziru poslovanje svojih klijenta - može jednostavno otjerati bankovno poslovanje u države koje ne zahtijevaju tako mnogo. Ali rast multilateralnih napora protiv protuzakonitih tokova novca putem međunarodnog bankovnog sustava proteklih godina omogućio je pooštravanje restrikcija kod kuće bez prevelikog rastjeravanja legitimnih bankarskih poslova u inozemstvo, navode dužnosnici. Ministarstvo financija već je tražilo veći broj akcija protiv pranja novca, s jedinim oružjem kojeg sada imaju u svojem arsenalu: moralno nagovaranje ili, kako to Ministarstvo naziva: glasno i jasno imenovati krivca. Kad inozemna banka ili država opetovano odbija pridržavati se općenito prihvaćenih standarda kako bi bila sigurna da ju ne zlorabe kriminalci za pranje novca, Ministarstvo financija daje to na znanje domaćim bankama, obično preko svojih savjetnika. Oni bankama skreću pozornost da moraju biti oprezni glede novca koji ulazi u njihove blagajne iz takvih izvora. Savjetnici nemaju zakonsku snagu. Zakonodavstvo će priložiti Kongresu obradu koristi od službene korupcije na popis inozemnih kriminalnih radnja koje pripadaju pod statut o pranju novca. Iz male skupine prekršaja počinjenih u inozemstvu, uključujući trgovinu drogom, kidnapiranje i bankovne prijevare, američkim je financijskim institucijama sada zabranjeno baratati novcem za potkupljivanje. Radni primjerak govora gosp. Summersa, pripremljen za izlaganje u četvrtak, identificira nekoliko zemalja koje su poslužile ili kao izvori ilegalno stečenog novca ili utočišta za bankarske tajne i pranje novca. Rusija, Kolumbija, i Nigerija, nastavlja on, među najvećim su izvorima takvih fondova. Otoci Dominica, Nauru i Antigua među najčešćim su odredištima, sa zakonima koji omogućuju ili aktivno ohrabruju kriminalce da ondje posluju. Vladini dužnosnici kažu da vjeruju da je takvo moralno uvjeravanje djelotvorno. Antigua, Nauru, Rusija i Kolumbija svi surađuju sa Sjedinjenim Državama kako bi pooštrili svoje zakone, tvrdi gosp. Summers u svojem govoru. Nakon što su dužnosnici Clintonove vlade izazvali javnu pozornost u svezi s otokom Nauru početkom ove godine, ističući njegovu ulogu kao glavnog utočišta ruskog pranja novca, neke američke banke same su odlučile prekinuti financijsko- korespondentno poslovanje s bankama patentiranim u toj zemlji, zaključuje Joseph Kahn.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙