ZAGREB, 25. veljače (Hina) - Ministar pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek pozvao je danas čelnike Splita i Dubrovnika da svoj konkretan prijedlog o brzoj cesti Zagreb-Split-Dubrovnik upute Vladi na razmatranje. Ni on, ni ministar
javnih radova, obnove i graditeljstva Radimir Čačić nisu na današnjoj konferenciji za novinare govorili o mogućoj odluci Vlade, ne želeći, kako su rekli, ništa prejudicirati.
ZAGREB, 25. veljače (Hina) - Ministar pomorstva, prometa i veza
Alojz Tušek pozvao je danas čelnike Splita i Dubrovnika da svoj
konkretan prijedlog o brzoj cesti Zagreb-Split-Dubrovnik upute
Vladi na razmatranje. Ni on, ni ministar javnih radova, obnove i
graditeljstva Radimir Čačić nisu na današnjoj konferenciji za
novinare govorili o mogućoj odluci Vlade, ne želeći, kako su rekli,
ništa prejudicirati. #L#
Prijedlog dvaju gradova većim se dijelom - na trasi od Splita do
Dubrovnika - poklapa s važećom Strategijom prometnog razvitka,
stoga su u nedavnom razgovoru s čelnicima tih gradova, resorni
ministri i predložili da se aktivnosti usmjere na tu dionicu.
Važećom Strategijom definirani su cestovni pravci i prioriteti,
kojih se Vlada i resorna ministarstva moraju držati, a time i
prioriteti u izgradnji autoputa Bosiljevo-Sveti Rok, rekao je
Tušek.
Tušek i Čačić su istaknuli kako za taj, u Strategiji planirani
pravac, postoje i ugovorne obveze Vlade s tvrtkom Bechtel, koja ne
bi pristala na izmjenu važećeg ugovora, već samo na novi ugovor.
Ministri su podsjetili kako je Bechtel već jednom pristao na
premještanje ranije dogovorene trase izgradnje autoputa, a do njih
je, kako su rekli, stigla najava inicijative Zadra i drugih
dalmatinskih gradova za zadržanjem postojećih prioriteta i pravaca
iz Strategije.
"O naplati cestarina na dijelu istarskog ipsilona u Vladi se nije
raspravljalo", bio je kategoričan Čačić upitan za komentar izjave
potpredsjednika Vlade Slavka Linića o tom problemu. Tvrtka na tom
projektu - Bina Istra, dometnuo je Tušek, hrvatskoj je Vladi
uputila zahtjev za nadoknadu štete u ukupnom iznosu od 177,57
milijuna njemačkih maraka, zbog nenaplaćivanja cestarina u
razdoblju od 2000. do 2003 godine. "Hrvatska time kupuje svoju
cestu od te tvrtke", smatra Tušek.
Kapitalna ulaganja u izgradnju novih cestovnih pravaca, o kojima se
ranije odlučivalo kroz funkciju potpredsjednika Vlade zaduženog za
investicije, bit će ubuduće u okviru Ministarstva javnih radova,
obnove i graditeljstva.
"Vlada i Sabor znati će točno što se radi, koje su naše mogućnosti i
potrebe, ali i moguće opasnosti s obzirom na čitav niz 'tempiranih
bombi' koje mogu ugroziti funkcioniranje, pa čak i države", rekao
je Čačić. Kao primjer je naveo raskid ugovora s Astaldijem o gradnji
autoceste Zagreb-Goričan i naplatu 980 milijuna kuna jamstava što
ih je država morala platiti krajem prošle godine.
Dovršetak izgradnje autoceste Zagreb-Goričan najvjerojatnije će
dobiti prioritet u gospodarskom dijelu Pakta o stabilnosti, smatra
Čačić, napominjući kako je i susjedna Mađarska pokazala interes za
dovršetak te autoceste. Prema njegovim riječima, ove će godine biti
dovršeni svi započeti radovi. Potrebno je također platiti
izvođačima radova te odlučiti o modelima izgradnje posljednje
dionice od Brezničkog Huma do Komina, dužine 23 kilometra.
Naime, iako je donedavni koncesionar Astaldi raskinuo ugovor,
Čačić ni tu tvrtku ne isključuje kao mogućeg izvođača radova na
posljednjoj dionice autoceste Zagreb-Goričan.
(Hina) ggr db