PULA, 22. veljače (Hina) - Hrvatska brodogradnja s novom Vladom može, po prvim najavama, očekivati znatno bolja vremena, zbog promišljanja o toj grani kao strateškoj za Hrvatsku. Pritom je, i za budućnost hrvatske brodogradnje, od
izuzetne važnosti redovita i kontinuirana zaposlenost brodogradilišta, redovita isplata plaća te socijalni dijalog, rekao je na današnjoj konferenciji za novinare predsjednik Odbora hrvatske brodogradnje Sindikata metalaca Hrvatske Damir Bačinović.
PULA, 22. veljače (Hina) - Hrvatska brodogradnja s novom Vladom
može, po prvim najavama, očekivati znatno bolja vremena, zbog
promišljanja o toj grani kao strateškoj za Hrvatsku. Pritom je, i za
budućnost hrvatske brodogradnje, od izuzetne važnosti redovita i
kontinuirana zaposlenost brodogradilišta, redovita isplata plaća
te socijalni dijalog, rekao je na današnjoj konferenciji za
novinare predsjednik Odbora hrvatske brodogradnje Sindikata
metalaca Hrvatske Damir Bačinović.#L#
Bačinović je izvijestio novinare kako su upravo o problemima
brodogradilišta te njihovoj najavljenoj privatizaciji jučer u
Zagrebu razgovarali predstavnici Sindikata s ministrom
gospodarstva Gorankom Fižulićem.
Sindikalni predstavnici ističu kako su u razgovoru s ministrom
ustvrdili kako je u dosadašnjem vođenju brodogradnje iskazana
"nesposobnost, evidentirane su korupcije te nije riješen strateški
izvoz brodogradnje".
Brodogradnja je strateški interes države jer je uz nju vezano više
od 40 tisuća radnih mjesta, dok oko milijun građana živi od
brodogradnje, ističe Bačinović.
Izrazivši vjeru u kvalitetniji socijalni dijalog, Bačinović je
zaključio kako je pulsko brodogradilište "Uljanik" po tome daleko
ispred svih hrvatskih brodogradilišta jer u njemu vlada jedan čvrst
i definiran socijalni dijalog, u kojem se, kako je istaknuo, "zna
što radi sindikat, a što Uprava".
"Uljanik ima dobre izglede da ugovori posao za narednih nekoliko
godina i upravo nam to daje nadu u budućnost hrvatske brodogradnje,
naravno uz pametnu i stručnu poslovnu politiku", zaključio je
Bačinović. Uvjeren je da će putem Uljanika ići i sva ostala hrvatska
brodogradilišta.
Ocijenivši razgovore s ministrom Fižulićem vrlo uspješnim,
dopredsjednik Sindikata metalaca Hrvatske Ivo Marjanović smatra
izuzetno značajnim utvrđivanje broda značajnim hrvatskim
proizvodom, što, po njemu, znači da će hrvatska brodogradnja i
dalje naći svoje mjesto u proračunu za subvencije. Razina tih
subvencija, smatra Marjanović, bit će naknadno utvrđena, no računa
se između 350 do 400 milijuna kuna.
"Za sanaciju brodogradnje i ove će godine biti potrebno u proračunu
izdvojiti oko 1,3 milijardu kuna", procjenjuje Marjanović.
(Hina) dspo db