FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: FIŽULIĆ: BROD JE PRIMARNI IZVOZNI HRVATSKI PROIZVOD

ZAGREB, 1. veljače (Hina) - Brodogradnja kao komercijalna djelatnost, vraćanje povjerenja banaka u brodogradilišta, te privatizacija pet brodogradilišta, osnovne su odrednice zalaganja ministra gospodarstva Goranka Fižulića u rješavanju problema hrvatske brodogradnje. Te odrednice podržavaju i čelnici sindikata u brodogradnji, s kojima je Fižulić danas razgovarao, nakon prethodnog sastanka s vodećim ljudima pet brodogradilišta - pulskog Uljanika, riječkog "3. maja", Kraljevice, Brodosplita i Brodotrogira.
ZAGREB, 1. veljače (Hina) - Brodogradnja kao komercijalna djelatnost, vraćanje povjerenja banaka u brodogradilišta, te privatizacija pet brodogradilišta, osnovne su odrednice zalaganja ministra gospodarstva Goranka Fižulića u rješavanju problema hrvatske brodogradnje. Te odrednice podržavaju i čelnici sindikata u brodogradnji, s kojima je Fižulić danas razgovarao, nakon prethodnog sastanka s vodećim ljudima pet brodogradilišta - pulskog Uljanika, riječkog "3. maja", Kraljevice, Brodosplita i Brodotrogira. #L# Ministarstvo gospodarstva neće više davati sa svoga računa novac za isplatu plaća, pa tako ni za zaposlene u Brodotrogiru, koji su od jutros u štrajku. Ali će, istaknuo je Fižulić, osigurati sve da se ta sredstva osiguraju na komercijalnoj osnovi. Ne govoreći o kojoj je banci riječ, ministar je kazao da to treba prepustiti poslovodstvu Brodotrogira koje je "sposobno razriješti taj dio problema sa svojom bankom". Najavljeno rješenje za isplatu plaća zaposlenima u Brodotrogiru pozdravio je, u izjavi novinarima, predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske Ivan Jakopčević. "Vjerujem da će se naći izlaz i da će se sutra početi raditi", rekao je Jakopčević. Na konferenciji za novinare, prvoj od stupanja na dužnost krajem prošlog tjedna, Fižulić je ocijenio da je pet brodogradilišta po uspješnosti svrstano po narodnoj "što južnije, to tužnije - od relativno uspješnog pulskog Uljanika do neuspješnog Brodosplita". Poručivši kako je država spremna odobravati subvencije, Fižulić je naglasio da njihova visina može biti do 15 posto vrijednosti broda, što je u suglasju s odrednicama OECD-a. Neka brodogradilišta, kao što je Uljanik, ni ne traže subvencije, dok su one potrebne riječkom "3. maju" i Brodosplitu. Brod je primarni, prepoznatljiv hrvatski gospodarski proizvod. Hrvatska ima malo proizvoda koje može izvoziti, zato brod postaje hrvatski primarni interes, rekao je ministar gospodarstva. Upozorio je na "uništenje hrvatske trgovačke flote", kao i da će se Ministartvo i Vlada zalagati da hrvatske brodarske kompanije naručuju za svoju flotu brodove od domaćih brodogradilišta, a ne da se "kupuje polovni kineski brod za Jadroliniju kako je to učinio ministar Lužavec". Privatizacija je jedan od prioriteta u brodogradnji. Po mišljenju ministra Fižulića tri bi sjeverna brodogradilišta mogla biti predmet pokušaja privatizacije u drugom dijelu ove godine. To ne znači da će moći odmah pronaći i kupca, kazao je, najavljujući dolazak inozemnih banaka, specijaliziranih za tu granu gospodarstva. One su, kaže, izrazile interes i za izdavanjem obveznica koje bi se kasnije pretvorile u ulog. Ponuda brodogradilišta Viktor Lenac za kupnju brodogradilišta Kraljevica, rekao je pomoćnik ministra za industriju i brodogradnju Milan Čuvalo, proslijeđena je Vladi na odlučivanje. Sindikati su pokazali želju i volju za maksimalnom suradnjom, ali Fižulić napominje da im je jasno rečeno da sva radna mjesta sigurno neće biti sačuvana. "Očekujem jasne programe i proračune po svakom brodogradilištu i jasan plan rezanja troškova", ističe Fižulić. Ministar gospodarstva izvijestio je kako poslovodstva brodogradilišta imaju različit pristup potrebi opstanka tvrtke "Hrvatska brodogradnja". "To je sigurno problem Vlade, koji prekoračuje moje ovlasti", rekao je Fižulić. (Hina) db/bn ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙