ZAGREB, 15. veljače (Hina) - Ministri gospodarstva, te pomorstva, prometa i veza Goranko Fižulić i Alojz Tušek dogovorili su danas s predstavnicima brodarskih tvrtki i brodogradilišta da se uskoro pripremi pismo namjere, te potom i
ugovor o gradnji brodova za hrvatske brodare na domaćim navozima.
ZAGREB, 15. veljače (Hina) - Ministri gospodarstva, te pomorstva,
prometa i veza Goranko Fižulić i Alojz Tušek dogovorili su danas s
predstavnicima brodarskih tvrtki i brodogradilišta da se uskoro
pripremi pismo namjere, te potom i ugovor o gradnji brodova za
hrvatske brodare na domaćim navozima. #L#
Ugovor u kojem bi se precizno utvrdili rokovi, broj i vrste brodova
i sredstva potrebna za tu namjenu mogao bi biti potpisan za tri do
četiri tjedna, izvijestili su Fižulić i Tušek na konferenciji za
novinare nakon razgovora s direktorima brodogradilišta i brodara.
Napomenuli su kako bi prije toga, odnosno do konca ovog tjedna
trebalo biti sastavljeno pismo namjere Vlade, brodara i
brodogradilišta, a njime bi se utvrdila obveza da se u naredne
četiri godine brodovi naručuju na domaćim navozima. Vlada bi pritom
bila garant, odnosno subvencionirala bi projekt, rekao je Fižulić.
Po njegovim riječima, subvencije države brodogradilištima bile bi
oko 10 posto vrijednosti broda.
"Vlada pokazuje da misli ozbiljno što se tiče pomorske
orijentacije, brodara i brodogradiliša, opstanka tih grana koje
zapošljavaju 25.000 ljudi", istaknuo je Fižulić.
O gradnji brodova na predloženi način već je početkom ove godine
potpisan ugovor za dva broda, a prema najavama u ovoj bi se godini to
moglo odnositi na još šest, sedam brodova.
Visina sredstava za te namjene ovisit će o državnom proračunu za ovu
godinu. Po riječima ministra pomorstva, prometa i veza prijedlog je
da se za brodare osigura oko 150 milijuna kuna. Kada se sagleda
proračun u cjelini Vlada će odlučiti može li to zadržati ili će se
iznos smanjiti, kazao je Tušek.
Prijedlog Ministarstva gospodarstva je da se u proračunu nađe 330
milijuna kuna za subvencije brodogradilištima, a u to su uključeni
i drugi, ne samo domaći naručitelji. No, Fižulića jako zabrinjava
što ove godine dolazi na naplatu 1,2 milijarde kuna dugova po
izdanim jamstvima i garancijama. "To je (ukupno) oko 3,5 posto
proračuna i ne znam da li je za to moguće naći sredstva", kazao je.
Na današnjem sastanku sudjelovali su predstavnici desetak brodara,
te šest brodogradilišta, a zadovoljstvo dogovorenim iskazali su
predsjednik Mare Nostruma Mate Botica i predsjednik uprave pulskog
Uljanika Karlo Radolović.
Danas se razgovaralo i s predstavnicima Remontnog brodogradilišta
Šibenik, koje je u vlasništvu Vlade, a bilo je gotovo u cijelosti u
funkciji Ministarstva obrane. Predloženo je, kako je izvijestio
Fižulić, da Vlada to brodogradilište prenese u vlasništvo HFP-a, da
se sve potrebe Hrvatske vojske i policije za remontom obavljaju
jedino u tom brodogradilištu, a da se ostali slobodni kapaciteti
nađu na tržištu. Pritom bi bio potreban i program otpisa
potraživanja pojedinih fondova i Ministarstva financija, ali bi se
sačuvalo najmanje 350 do sadašnjih 400 radnih mjesta u tom
brodogradilištu, objasnio je.
(Hina) bn ds