NEW YORK, 15. veljače (Hina/Reuters) - Više od trećine djece školske dobi ima probleme sa spavanjem: mokre u krevet, teško zaspu, često se bude ili otežano dišu u snu.
NEW YORK, 15. veljače (Hina/Reuters) - Više od trećine djece
školske dobi ima probleme sa spavanjem: mokre u krevet, teško
zaspu, često se bude ili otežano dišu u snu. #L#
Istraživači upozoravaju da bi pedijatri morali više pozornosti
posvetiti ispitivanju problema koji se javljaju u snu, a mogu
ometati koncentraciju, uspjeh u školi i ukupno zdravlje djeteta.
"Rezultati istraživanja pokazuju koliko je bitno da pedijatri
otkriju takve probleme u školske djece i shvate moguće djelovanje
poremećena sna na svakodnevni život djeteta", kaže voditeljica
istraživanja dr. Judith A. Owens.
Istraživanje je objavljeno u "Journal of Developmental and
Behavioral Pediatrics", časopisu Društva za razvoju i
biheviorističku pedijatriju.
Dr. Owens i njezini kolege iz bolnice "Rhode Island" u Providenceu
proveli su istraživanje koje je trajalo tjedan dana i tijekom
kojega su roditelji, djeca i učitelji odgovarali na pitanja o
navikama u spavanju.
Rezultati istraživanja pokazuju da 37 posto od 494 djece, koliko je
obuhvaćeno studijom, od vrtića do četvrtog razreda pati od najmanje
jedne poteškoće vezane uz spavanje te da se specifični problemi
mijenjaju s godinama. Noću se, primjerice, budi više djece u dobi od
vrtića do drugog razreda. Djeca iz te skupine vjerojatno će se i
buniti protiv odlaska u krevet jače nego starija djeca.
Uz to, učitelji su primijetili da je otprilike 10 posto djece u
školi pospano.
Odgovori učitelja, roditelja i djece pokazali su da su teškoće u
spavanju češće u djece koja idu u vrtić ili u prvi i drugi razred
nego u djece trećeg i četvrtog razreda.
Istraživači ističu da su odgovori učitelja o pospanosti djece
posebno bitni jer oni djecu promatraju u drukčijoj okolini i pod
drukčijom razinom stimulacije nego roditelji.
Autori su upozorili da se u obzir mora uzeti činjenica da je
istraživanje trajalo samo tjedan dana te da se temelji uglavnom na
skupini bijele djece iz predgrađa. Rezultati studije možda nisu
primjenjivi na pripadnike druge sredine, rase ili kulture.
(Hina) dgk dgk