NEW YORK, 6. veljače (Hina/Reuters) - Djeca rođena više od osam tjedana prije termina mogla bi imati teškoća u školi ako ne pokažu uspjeh na predškolskim testovima između treće i četvrte godine, pokazala je studija.
NEW YORK, 6. veljače (Hina/Reuters) - Djeca rođena više od osam
tjedana prije termina mogla bi imati teškoća u školi ako ne pokažu
uspjeh na predškolskim testovima između treće i četvrte godine,
pokazala je studija. #L#
Oko 23 posto od ukupno 105 djece rođene prije termina (to jest prije
23. tjedna gestacije) odbilo je razvojni test, koji se obično daje
djeci u dobi između tri i pol i četiri i pol godine, kažu dr. Diane
Langkamp sa Sveučilišta am. drž. Ohio u Columbusu i dr. Jane Brazy
sa Sveučilišta drž. Wisconsin u Madisonu. Ta su djeca općenito bila
zdrava i nisu imala tegoba koje se povezuju s preranim rođenjem -
kao što su cerebralna paraliza, mentalna retardacija ili poteškoće
s vidom i sluhom.
"Neka su djeca počela rješavati test i nisu ga završila, a druga su
jednostavno odbila testiranje", kaže dr. Langkamp. U dobi između
sedam i 10 godina istraživači su poslali upitnike roditeljima i
učiteljima te djece.
Pokazalo se da ona djeca koja su odbila test imaju više problema s
koncentracijom i dva im puta češće "netko pomaže u školi nego djeci
koja su završila razvojne testove", izvješćuju liječnice u "The
Journal of Pediatrics".
"Znamo da je kod prerano rođene djece dva puta vjerojatnije da će
imati problema u školi nego djeca rođena u terminu", napominje dr.
Langkamp. "Zanimalo me je li kod prerano rođene djece koja u
predškolskoj dobi ne dovrše razvojne testove povećan rizik od
problema u učenju u školskoj dobi."
Ako takvu djecu dovoljno rano otkrijemo, mogli bismo im pomoći da
izbjegnu gubitak samopouzdanja i kasnije probleme u školi, tvrdi
dr. Langkamp.
"Predškolski razvojni testovi vrlo su korisni za prerano rođenu
djecu", kaže. "Neuspjeh na takvom testu ili odbijanje testiranja
mnogo više govori o budućim školskim problemima nego bilo koja
druga procjena. U tim bi slučajevima roditelji morali komunicirati
sa školom kako bi se problemi rješavali unaprijed i kako bi dijete
izbjeglo neuspjeh u ranoj dobi."
(Hina) dgk dgk