ZAGREB, 11. veljače (Hina) - Morski konjić, vrsta ribe čija glava oblikom podsjeća na konjsku, svojim nas neobičnim načinom plivanja u uspravnom položaju i tankim repom odavno zadivljuje pa čak i inspirira pjesme i mornarske
legende.
ZAGREB, 11. veljače (Hina) - Morski konjić, vrsta ribe čija glava
oblikom podsjeća na konjsku, svojim nas neobičnim načinom plivanja
u uspravnom položaju i tankim repom odavno zadivljuje pa čak i
inspirira pjesme i mornarske legende. #L#
Zoolozi upozoravaju da bi nam, ne budemo li oprezni, od tih
fascinantnih bića mogle ostati samo legende. Svakako moramo
zaustaviti sve brže smanjivanje njihove populacije, upozorava
BBC.
Neke su populacije, pretpostavlja se, prepolovljene za samo pet
godina, a jedna vrsta u Južnoj Africi sad je i službeno na popisu
ugroženih vrsta.
Za taj je pad kriv čovjek: uništava njihova staništa razvojem
turizma i zagađenjem, ostavlja sve manje mjesta na kojima mogu
boraviti u morskoj travi i vrebati svoj plijen.
Morski konjići se i love uglavnom zbog tradicionalne kineske
medicine koja ih rabi za liječenje astme, letargije i impotencije.
Zbog toga ih se svake godine iz mora vadi najmanje 20 milijuna. Na
stotine ili tisuće se pretvara u turističke suvenire ili se hvataju
živi za akvarije.
Međunarodni program pod nazivom "Project Seahorse" koordinira se u
londonskom zoološkom vrtu, odakle i stižu ova upozorenja.
Zoološki vrt ima uspješan program parenja morskih konjića, no
vlasnik akvarija Brian Zimmerman upozorava da je njihov uzgoj vrlo
složen.
Mora ih se hraniti neprestano jer nemaju želudac i jedu samo živu
hranu. Mnogi to ne znaju pa kupuju morske konjiće u prodavaonicama
kućnih ljubimaca i nemoćno gledaju kako konjići za nekoliko dana
ugibaju.
Budući da većina morskih konjića tehnički nije ugrožena, trgovina
je legalna, a jedan od glavnih ciljeva projekta je informiranje i
suradnja s osobama koje se bave kineskom medicinom kako bi se
pronašao nadomjestak za morske konjiće. Turistima se pokašava
objasniti da su ta prekrasna stvorenja mnogo atraktivnija u
akvariju, nego kao suhi suvenir koji se prodaje u trgovinama.
(Hina) car dgk