FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: TRENDOVI NA DOMAĆEM I SVJETSKOM TRŽIŠTU OBUĆE

ZAGREB, 10. veljače (Hina) - Kretanja na hrvatskom tržitu obuće ne korespondiraju s kretanjima na ostalim europskim tržištima. Današnja tržišna pozicija domaćih proizvođača obuće zasniva se prije svega na prodaji proizvodnih kapaciteta uz nedovoljnu brigu za razvoj tržišne marke, a tome valja dodati i apsolutno promašeni marketinški pristup, istaknuto je na stručnom skupu "Koža i obuća za 21. stoljeće" koji je danas održan u sklopu 49. međunarodnog tjedna kože, obuće i odjeće na Zagrebačkom velesajmu.
ZAGREB, 10. veljače (Hina) - Kretanja na hrvatskom tržitu obuće ne korespondiraju s kretanjima na ostalim europskim tržištima. Današnja tržišna pozicija domaćih proizvođača obuće zasniva se prije svega na prodaji proizvodnih kapaciteta uz nedovoljnu brigu za razvoj tržišne marke, a tome valja dodati i apsolutno promašeni marketinški pristup, istaknuto je na stručnom skupu "Koža i obuća za 21. stoljeće" koji je danas održan u sklopu 49. međunarodnog tjedna kože, obuće i odjeće na Zagrebačkom velesajmu.#L# Hrvatska industrija obuće proizvela je 1998. godine 10,22 milijuna pari obuće, dok je u prvih deset mjeseci prošle godine proizvodnja iznosila 6,4 milijuna pari. Usporedbe radi, proizvodnja u 1990. godine je bila na razini od 26,97 milijuna pari, a prosječna stopa pada proizvodnje u razdoblju od 1990.-1998. godine iznosi 8,7 posto. Prosječna stopa pada zaposlenosti, pak, iznosi u tom razdoblju 13,7 posto, odnosno broj zaposlenih smanjio se sa 27.000 u 1990. na 11.200 radnika koliko ih je radilo prošle godine. Okviri makroekonomske politike, kazao je Ante Gavranović iz Privrednog vjesnika, naročito poticaji za proizvodnju odnosno kreditiranje pripreme izvoza i samog izvoza, porezna politika, nisu realni i ne pogoduju povećanom zanimanju proizvođača i izvoznika. S druge strane, ni potezi proizvođača obuće nisu usklađeni s kretanjima na svjetskom tržištu. Konkretno, kazao je Gavranović, dok je prosječni broj zaposlenih po tvrtki u Europskoj uniji samo 20 radnika, kod nas je ta brojka čak više nego trostruko veća. Poznato je da je rješenje u specijalizaciji proizvodnje, uz manji broj zaposlenika i smanjenoj jediničnoj vrijednosti proizvodnje, no proces restrukturiranja u tom pravcu je usporen i nedovoljno učinkovit. Kao u svijetu, tako i u Hrvatskoj potrošnja obuće stagnira ili opada, te jedva doseže dva para obuće na godinu. Problem domaćih proizvođača je to što još uvijek ne znaju pronaći put do potrošača, a nema ni potrebne suradnje proizvodnje i veletrgovine, dok direktna veza s maloprodajom očito ne daje adekvatne rezultate. Iskustva iz Italije, Španjolske i Portugala pokazuju da flekstibilnost proizvodnje, s čvrstim osloncem na prave veleprodaje imaju budućnost, pa je stoga i u Hrvatskoj potrebno pronaći bolja rješenja o tom pitanju. U svijetu je 1998. godine proizvodeno blizu 10 milijardi pari obuće, a najveći proizvođač su azijske zemlje s otprilike 63 posto svjetske proizvodnje. Za Europu je karakteristično da je došlo do pojave smanjenja proizvodnje, pada zaposlenosti i smanjenja broja tvrtki u industriji obuće, a sve je to povezano sa trendom globalizacije i koncentracije koji iskazuje gotovo 30 posto prekapacitiranosti u svjetskoj proizvodnji obuće. Stanje i perspektive u industriji obuće u zemljama EU i kod nas upućuje na promjene načina promišljanja i ponašanja kada je riječ o budućnosti, drže proizvođači obuće. (Hina) mku ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙