FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RODITELJI: ADOLESCENTI PIJU POD UTJECAJEM TELEVIZIJE

NEW YORK, 10. veljače (Hina/Reuters) - Način prikazivanja opijanja na televiziji može utjecati na odnos adolescenata prema alkoholu, ali roditeljska kritika medija može ublažiti poruku, tvrde istraživači.
NEW YORK, 10. veljače (Hina/Reuters) - Način prikazivanja opijanja na televiziji može utjecati na odnos adolescenata prema alkoholu, ali roditeljska kritika medija može ublažiti poruku, tvrde istraživači. #L# "Otkrili smo da je izravan utjecaj medija na ponašanje slab, ali smo otkrili da su bitni utjecaji većinom možda suptilniji, a roditelji mogu pojačati ili umanjiti utjecaj, ovisno o tome što će sami reći djeci o televizijskim porukama", ističe autorica studije dr. Ericca Weintraub Austin iz Škole za komunikaciju "Edward R. Murrow" na Sveučilištu am. drž. Washington u Pullmanu. U proljeće 1998. dr. Austin i njezini suradnici proučavali su koliko piju i gledaju televiziju 252 učenika prvog i 326 učenika drugog razreda srednje škole u dvije državne srednje škole. Istraživači su otkrili velike razlike između dviju dobnih skupina. Mlađi su adolescenti više gledali TV u udarnim terminima, sapunice, kasne talk-show emisije te glazbene spotove, a bila je i veća vjerojatnost da će ono što gledaju na televiziji doživjeti kao stvarnost. Uz to, među njima je primijećena veća vjerojatnost da će željeti alkoholne proizvode. Stariji adolescenti misle da je prikazivanje opijanja na TV poželjno pa su češće i pili. Ipak, istraživači su otkrili da se razina adolescentskih očekivanja da će ih alkohol učiniti sretniijima i pomoći im da se uklope u društvo bitno ne mijenja između prvog i četvrtog razreda srednje škole iako se sklonost piću u tom razdoblju povećala. "Mislimo da ova i ostale studije prilično jasno pokazuju da mediji mogu namamiti djecu na piće mnogo prije nego što im se za to ukaže prilika", rekla je dr. Austin. "Ali taj utjecaj ne može objasniti samo izloženost takvim emisijama pa moramo izbjegavati pojednostavljeno tumačnje utjecaja medija. Budući da odrasli koji to žele mogu i sami utjecati, nipošto ne smijemo odustati i moramo pomoći djeci da iskoriste medije umjesto obratno." Dr. Austin je upozorila da je posrijedi složeno pitanje koje moraju riješiti roditelji i učitelji, žele li pomoći adolescentima da naprave pravi izbor. "Djeca nisu spužve koje sve upijaju", kaže dr. Austin. "Ona su osjetljiva i puna želja, a reklame im pokazuju što im se sve lijepo može dogoditi kad piju alkohol. Nije bitno samo što djeca gledaju nego i što misle o onome što gledaju." Dr. Austin je dodala: "Roditelji moraju razumjeti svoju kritičnu ulogu u dopuštanju utjecaja medija na djecu. Moraju pomoći djeci da primijete laž u prikazu opijanja koje se čini privlačnim, ali je neistinito." (Hina) dgk dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙