NEW YORK, 10. veljače (Hina/Reuters) - Način prikazivanja opijanja na televiziji može utjecati na odnos adolescenata prema alkoholu, ali roditeljska kritika medija može ublažiti poruku, tvrde istraživači.
NEW YORK, 10. veljače (Hina/Reuters) - Način prikazivanja opijanja
na televiziji može utjecati na odnos adolescenata prema alkoholu,
ali roditeljska kritika medija može ublažiti poruku, tvrde
istraživači. #L#
"Otkrili smo da je izravan utjecaj medija na ponašanje slab, ali smo
otkrili da su bitni utjecaji većinom možda suptilniji, a roditelji
mogu pojačati ili umanjiti utjecaj, ovisno o tome što će sami reći
djeci o televizijskim porukama", ističe autorica studije dr.
Ericca Weintraub Austin iz Škole za komunikaciju "Edward R. Murrow"
na Sveučilištu am. drž. Washington u Pullmanu.
U proljeće 1998. dr. Austin i njezini suradnici proučavali su
koliko piju i gledaju televiziju 252 učenika prvog i 326 učenika
drugog razreda srednje škole u dvije državne srednje škole.
Istraživači su otkrili velike razlike između dviju dobnih skupina.
Mlađi su adolescenti više gledali TV u udarnim terminima, sapunice,
kasne talk-show emisije te glazbene spotove, a bila je i veća
vjerojatnost da će ono što gledaju na televiziji doživjeti kao
stvarnost. Uz to, među njima je primijećena veća vjerojatnost da će
željeti alkoholne proizvode. Stariji adolescenti misle da je
prikazivanje opijanja na TV poželjno pa su češće i pili.
Ipak, istraživači su otkrili da se razina adolescentskih
očekivanja da će ih alkohol učiniti sretniijima i pomoći im da se
uklope u društvo bitno ne mijenja između prvog i četvrtog razreda
srednje škole iako se sklonost piću u tom razdoblju povećala.
"Mislimo da ova i ostale studije prilično jasno pokazuju da mediji
mogu namamiti djecu na piće mnogo prije nego što im se za to ukaže
prilika", rekla je dr. Austin. "Ali taj utjecaj ne može objasniti
samo izloženost takvim emisijama pa moramo izbjegavati
pojednostavljeno tumačnje utjecaja medija. Budući da odrasli koji
to žele mogu i sami utjecati, nipošto ne smijemo odustati i moramo
pomoći djeci da iskoriste medije umjesto obratno."
Dr. Austin je upozorila da je posrijedi složeno pitanje koje moraju
riješiti roditelji i učitelji, žele li pomoći adolescentima da
naprave pravi izbor.
"Djeca nisu spužve koje sve upijaju", kaže dr. Austin. "Ona su
osjetljiva i puna želja, a reklame im pokazuju što im se sve lijepo
može dogoditi kad piju alkohol. Nije bitno samo što djeca gledaju
nego i što misle o onome što gledaju."
Dr. Austin je dodala: "Roditelji moraju razumjeti svoju kritičnu
ulogu u dopuštanju utjecaja medija na djecu. Moraju pomoći djeci da
primijete laž u prikazu opijanja koje se čini privlačnim, ali je
neistinito."
(Hina) dgk dgk