FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS:UGOVOR O GRADNJI DVA BRODA ZA HRVATSKE BRODARE

ZAGREB, 26. siječnja (Hina) - Ministarstvo pomorstva, prometa i veza potpisalo je danas ugovor o potpori za gradnju dva broda u vrijednosti 19,75 milijuna američkih dolara i 23 milijuna dolara s dubrovačkom Atlantskom plovidbom i Uljanik plovidbom iz Pule.
ZAGREB, 26. siječnja (Hina) - Ministarstvo pomorstva, prometa i veza potpisalo je danas ugovor o potpori za gradnju dva broda u vrijednosti 19,75 milijuna američkih dolara i 23 milijuna dolara s dubrovačkom Atlantskom plovidbom i Uljanik plovidbom iz Pule.#L# Ugovor je potpisan temeljem izrađenog i usuglašenog Programa gradnje brodova za potrebe hrvatskih brodara u hrvatskim brodogradilištima, za koji su sredstva od 25 milijuna kuna već predviđena privremenim proračunom za prva tri mjeseca tako da se njime, po riječima ministra pomorstva, prometa i veza Ivana Pavlovića, ne ostavljaju nove financijske obveze budućem ministru. Glavni cilj davanja državne potpore hrvatskim brodarima je jačanje njihove konkurentnosti na svjetskom tržištu kao i zapošljavanje dodatnih kapaciteta, kazao je Pavlović pozvavši i novu vladu da nastavi s Programom potpore, za koji bi trebalo odobriti još 125 milijuna kuna. Tome se nadaju i hrvatski brodari koji ističu kako im je potrebna pomoć države kao i svim europskim brodogradilištima jer ni jedno ne posluje bez gubitaka i državne potpore, ali ne za pokrivanje izravnih gubitaka već zbog mjera stimuliranja brodogradnje. U Programu poticanja, koji je izradilo Udruženje hrvatskih brodara Mare Nostrum uz potporu ministarstva pomorstva, prometa i veza te gospodarstva, predviđena je gradnja ukupno 9 brodova. Od toga će po dva broda graditi Atlantska plovidba i Uljanik u pulskom Uljaniku, Tankerska plovidba Zadar u riječkom brodogradilištu 3. maj, Lošinjska plovidba u brodogradilištu Kraljevica, a predviđen je i nastavak gradnje jednog broda u splitskom Jadroplovu. Dovršavanje brodova očekuje se u razdoblju od tri godine, a gradnja svih devet brodova trebala bi otpočeti tijekom ove godine, rekao je Pavlović. Pri financiranju gradnje, hrvatski brodar treba osigurati 10 posto vlastitih sredstava prije početka gradnje, 10 posto od ugovorne cijene izdvaja se iz proračuna, 50 posto rješava brodar nakon isporuke upisom hipoteke na brod, a za preostalih 30 posto brodar treba iznaći sredstva kod financijskih institucija za što će mu potporu dati resorno ministarstvo. Pritom se brodar obvezuje da će brod registrirati u Hrvatskoj i da će na njemu raditi hrvatski pomorci. Po riječima direktora Uljanik Plovidbe Dragutina Pavletića, prvi brod Uljanik bi trebao predati već krajem ove godine, a s gradnjom drugog mogao bi započeti za šest mjeseci. Hrvatski, kao i svjetski brodari opterećeni su krizom koja već tri godine vlada na svjetskom tržištu pa je Program poticanja 'povijesna' prilika za hrvatske brodare da naprave kvalitetan i konkurentan brod, ocijenio je direktor Atlantske plovidbe Anto Jerković, koja će za osiguravanje sredstava za gradnju novog, prodati jedan stari brod. Time će se prosječna starost brodova te tvrtke, koja trenutačno iznosi 11,5 godina, još smanjiti, rekao je dodajući kako je zabrinjavajući podatak da prosječna starost hrvatskog brodovlja iznosi 20 godina, a u unutarnjoj plovidbi čak 24 godine, dok je u svijetu taj prosjek 17 godina. Kako je istaknuto, za potrebe Ministarstva pomorstva, prometa i veza trenutačno se grade još četiri broda namijenjena Službi traganja na moru, u vrijednosti 30 milijuna kuna. (Hina) kg db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙