FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DRUGI DAN TEOLOŠKO-PASTORALNOG TJEDNA

ZAGREB, 26. siječnja (Hina) - Skupom o temama "Kršćani i kultura u Hrvatskoj" predavača Ivana Supičića i "Vjernici i laici u hrvatskoj Crkvi" predavača Jakova Jukića, danas je u Nadbiskupskom dječačkom sjemeništu nastavljen drugi dan rada teološko-pastoralnog tjedna za svećenike.
ZAGREB, 26. siječnja (Hina) - Skupom o temama "Kršćani i kultura u Hrvatskoj" predavača Ivana Supičića i "Vjernici i laici u hrvatskoj Crkvi" predavača Jakova Jukića, danas je u Nadbiskupskom dječačkom sjemeništu nastavljen drugi dan rada teološko-pastoralnog tjedna za svećenike.#L# Ističući kako kršćanska kultura ne može postojati bez humanizacije u najširem smislu, Supičić je podsjetio na poruku pape Ivana Pavla II. da "vjera koja nije postala kultura, vjera je koja nije prihvaćena potpuno, nije shvaćena cjelovito i nije življena vjerno". U cjelokupnom životu, kako kulturnom tako i vjerskom, najvažnija je kultura svetosti. Samo ona može podići opću kulturu i korjenito je humanizirati. Krajnji je i najviši zadatak kršćanina građenje i postupno ostvarivanje cjelovite humanističke civilizacije i kulture - na društvenoj razini civilizacije ljubavi, a na osobnoj kulture svetosti, rekao je Supičić. Jakov Jukić je govorio o stanju laičkog pokreta u svijetu i u Hrvatskoj. Od 19. stoljeća pa do 1945. traje utopija katoličke ideologije, koja je zajednička svim katolicima. Ona se raspala 1945., kada je "neideološka demokracija" spektakularno pobijedila "ideološki nacizam", rekao je, dodavši da su otkrivanjem nacističkih zločina katolici uvidjeli da ima i gorih stvari od demokratskoga liberalizma. "Za kršćane je još jedino demokracija bila čvrst oslonac u obrani od nekršćanskog komunizma. Razdoblje nakon Drugog svjetskog rata pa do osamdesetih godina obilježeno je pojavom demokršćanskih stranaka. Sociolozi to razdoblje zovu katoličkom političkom utopijom jednakog javnog djelovanja. Razdoblje koje traje do danas obilježeno je djelovanjem malih kršćanskih zajednica u društvu", rekao je Jukić. Govoreći o laičkom pokretu, izdvojio je dvije baštine. Prva je u svojoj osnovi odbijanje koncila, a drugu obilježava kršćanstvo u obličju stranaka, koje kod nas nisu postojale, a posljednji su izbori pokazali da se vjerojatno neće ni pojaviti. Po Jukićevoj ocjeni, slika kršćanstva u 21. stoljeću bit će "pluralizacija skupina i udruga koje su u začetku". U popodnevnom dijelu teološko-pastoralnog tjedna Mato Zovkić govorit će o Mogućnostima ekumenizma i religijskog dijaloga u Hrvatskoj i BiH, a Stjepan Baloban o Socijalnoj (ne)osjetljivosti hrvatske Crkve. (Hina) kt mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙