FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ISTRAGA O TANKERU ERIKA: MOREM PLOVE "PLUTAJUĆE OLUPINE

PARIZ, 16. siječnja (Hina) - Tanker Erika, koji je potonuo kod obala Bretagne i izazvao onečišćenja naftom više stotina kilometara francuske atlanske obale, bio je zapravo 25 godina stara, "jeftina plutajuća olupina" s opasnim teretima, ali kakve nažalost na europskim i svjetskim morima nisu usamljene, zaključuje se u francuskom tisku poslije objavljivanja prvog službenog izvješća o uzrocima tog brodoloma, 12. prosinca prošle godine.
PARIZ, 16. siječnja (Hina) - Tanker Erika, koji je potonuo kod obala Bretagne i izazvao onečišćenja naftom više stotina kilometara francuske atlanske obale, bio je zapravo 25 godina stara, "jeftina plutajuća olupina" s opasnim teretima, ali kakve nažalost na europskim i svjetskim morima nisu usamljene, zaključuje se u francuskom tisku poslije objavljivanja prvog službenog izvješća o uzrocima tog brodoloma, 12. prosinca prošle godine. #L# "Po dosada raspoloživim podacima uzroke havariji treba vjerojatno pripisati oštećenjima strukture broda", kaže se u prvom izvješću istražnog povjerenstva ministarstva, a što su ga u širim izvodima u svojim vikend-izdanjima prenijeli glavni pariški listovi. Na ozbiljne sigurnosne nedostatke tankera što je plovio pod "posuđenom" zastavom Malte, a pravi mu brodovlasnici još ostaju nepoznati, nisu upozorila "ni društva za klasifikaciju koja prate brod, ni agenti koji upravljaju njegovom uporabom u pomorskom prometu, usprkos postojanja indicija, kao i nalaza pri nadzoru tzv.'vetting'-inspektora", ističe se u službenom izvješću. ('Vetting' je nadzor kojeg je dužan i ima pravo obaviti unajmitelj broda). Prevodeći sve to na razumljiviji jezik za laike, a i na temelju vlastitih novinarskih istraživanja o uzrocima havarije, listovi Le Monde i Liberation pojasnili su: da je vanjska željezna oplata trupa Erike (a što je moglo biti lako vidljivo svima već i s palube broda), bila na više mjesta izjedena korozijom; da su i neka spremišta za naftu bila ozbiljno oštećena korozijom, s različitim napuknućima; ukratko tako, da je havarija Erike odavno "visila u zraku". Europski predstavnik naftne kompanije Shell izazvao je pritom senzaciju, otkrivši u izjavi Liberationu, da je njegova tvrtka još od siječnja prošle godine stavila taj tanker na svoju "crnu listu". Nakon što je Shell obavio svoju kontrolu sigurnosti Erike, isključio je taj tanker iz unajmljivanja za prijevoz svojih naftnih tereta, izjavio je predstavnik te nizozermsko-britanske kompanije Alain Chenu koji koordinira njezine operacije pomorskog prijevoza nafte u Europi. A kako je moguće da francuska TotalFina to nije "znala ili morala znati" kada je u prosincu unajmljivala jeftinu Eriku za prijevoz svoje nafte?, pita se Liberation, s prizvukom ozbiljnih sumnji o postojanju odgovornosti te moćne francuske naftne kompanije za ekološke posljedice brodoloma. Eriku, koja je plovila pod "posuđenom" zastavom Malte, unajmila je TotalFina za prijevoz svojih 25 tisuća tona nafte. Tanker je u noći 11. prosinca ozbiljnije oštećen u jačem nevremenu na pučini, a da bi sutradan potonuo 60-tak km od obale Bretagne. U more je u havariji ispušteno više od 10.000 tona nafte, čije su plutajuće "krpe" dva tjedna kasnije morske struje i vjetrovi usmjerili prema kopnu. Onečišćene su plaže više francuskih otoka i veliki pojasevi turističke i ribarske obale južno od Bretagne. S oko još 15.000 tona preostale nafte u spremištima Erika i dalje prijeti ekološkom katastrofom, jer klimatske okolnosti do proljeća ne dozvoljavaju bilo kakvu intervenciju na olupini na dnu mora. U službenom izvješću francuskog ministarstva o uzrocima havarije sada se isključuje svaka odgovornost indijske posade ili indijskog zapovjednika Erike, a koji je inače odmah nakon havarije bio pritvoren kao jedini odgovorni. Zapovjednik i posada Erike "učinili su sve što su mogli i trebali, ali to nije slučaj i s brodovlasnikom", koji je bio dužan održavati brod u tehnički ispravnom i jamčiti za dobro sigurnosno stanje tankera, ističe se u izvješću. Identitet brodovlasnika Erike ostaje pravi rebus u istrazi. Sadašnji brodovlasnik, a Erika ih je tijekom svojih 25 godina dugih plovidbi promijenila već bezbroj puta, krije se iza nekoliko tzv. "tvrtki-zrcala" upisanih u brodski registar na Malti. Nagađa se iza tih fantomskih tvrtki skrivaju neki grčki, talijanski ili kineski dioničari. Zadnje dokumente o nadzoru sigurnosti Erike za plovidbu izdalo je talijansko društvo "Rina" (Registro italiano navale), jedno od desetak takvih društava koja djeluju u zemljama EU, u studenom 1999. godine. Bilo je to nakon redovitog godišnjeg tehničkog pregleda tankera što su ga obavili predstavnici "Rine" u Novorosijsku (Rusija). Veći popravci na Eriki, koja pripada seriji od ukupno sedam sličnih tankera proizvedenih sredinom sedamdesetih godina u Japanu, obavljeni su pod nadzorom "Rine" u kolovozu 1998. godine u "jednom crnogorskom brodogradilištu". Tada su bile uočene jake korozije na brodskom trupu i na spremištima za teret nafte. , navodi se u službenom francuskom izvješću. Francusko ministarstvo pomorstva zatražilo je od "Rine" čitavu tehničku dokumentaciju o višegodišnjem tehničkom nadzoru nad Erikom, ali je nije dobilo. Pariz je prijavio slučaj Europskoj komisiji u Bruxellesu, koja je odlučila uputiti u "Rinu" inspekciju nezavisnih stručnjaka, kako bi se ispitala cjelokupna aktivnost tog talijanskog društva za klasifikaciju brodova. U Parizu je u subotu objavljena samo opća izjava talijanske "Rine" kojom se opovrgavaju francuske optužbe ili sumnje oko odgovornosti ili nesavjesnog postupanja u slučaju tankera Erike. (Hina) mbo sv

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙