FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FRANCUSKA: ZA POOŠTRENJE SIGURNOSNIH NORMI U POMORSKOM PROMETU

PARIZ, 30. prosinca (Hina) - Francuska će kroz Europsku uniju hitno zatražiti pooštravanje međunarodnog nadzora i sigurnosno-tehničkih normi u pomorskom prijevozu, a osobito za brodove pod tzv. "posuđenim zastavama", kao što je to bio slučaj s tankerom "Erikom" nakon čijeg je nedavnog brodoloma onečišćeno naftom već više stotina kilometara francuske atlanske obale.
PARIZ, 30. prosinca (Hina) - Francuska će kroz Europsku uniju hitno zatražiti pooštravanje međunarodnog nadzora i sigurnosno- tehničkih normi u pomorskom prijevozu, a osobito za brodove pod tzv. "posuđenim zastavama", kao što je to bio slučaj s tankerom "Erikom" nakon čijeg je nedavnog brodoloma onečišćeno naftom već više stotina kilometara francuske atlanske obale. #L# Francuski predsjednik Jacques Chirac izjavio je u povodu slučaja s tankerom "Erika", da zaoštravanjem europskih i međunarodnih normi sigurnosti u pomorskom prometu , treba obuhvatiti i pitanja civilne odgovornosti za izazvane ekološke štete. Po sadašnjim propisima, za nastalu ekološku štetu ne postoji naime izravna materijalna odgovornosti naftnih kompanija, kao unajmljivača (što jeftinijih) tankera. Za pojedinačne štete stanovništvu odgovara brodovlasnik, a i to samo u određenim paušalno utvrđenim iznosima. A troškovi uklanjanja onečišćenja mora i obale trebali bi se financirati iz jednog zajedničkog ekološkog fonda naftnih tvrtki (tzv. "Fipol"). No u praksi najveći dio tih troškova pada na teret javnih vlasti. "Erika" je gotovo školski primjer degradacije sigurnosnih standarda u hiper-liberalizaciji pomorskog prometa u najvećem dijelu svijeta, ističe francuski tisak, navodeći da su američke luke sačuvale daleko viši stupanj nadzora nad sigurnosnim stanjem brodova, od europskih luka. "Erika" je plovila pod "posuđenom" zastavom Malte, gdje je upisana u brodski registar samo radi niskih poreznih opterećenja. Na tankeru starom 25 godina posada je bila indijska. Pravog brodovlasnika "Erike" francuske sudske vlasti tek trebaju odgonetnuti. On se krije iza triju anonimnih društava, tzv. tvrtki- zrcala, koje su u Malti samo upisane kao brodovlasnici, a ne zna im se pravo državljanstvo. Svoje posljednje dokumente o tehničkoj ispravnosti "Erike" brodovlasnici su pribavili u mjesecu studenome, od jednog ruskog ureda za klasifikaciju brodova u Novorosijsku, na Crnom moru. No i unajmitelj tankera, francuska naftna kompanija TotalFina pribavila je očito površne dokumente o sigurnosnom standardu "Erike" pri ukrcaju tereta u francuskoj naftnoj luci Dunkerque. Zbog toga su francuski ekološki pokreti pozvali u četvrtak na sveopći bojkot crpki TotalFine, kojih je u svijetu ukupno više od 14.000, a od čega u Francuskoj više od tri tisuća. U nevremenu 12. prosinca "Erika" se doslovno prepolovila i potonula 60 km od obala Bretagne, pri čemu je u more ispušteno više od 10 tisuća tona nafte. Još oko 20 tisuća tona nafte potonulo je s olupinom "Erike", na dubinu od oko 120 m ispod morske površine. (Hina) mbo sb

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙