ZAGREB, 13. siječnja (Hina) - Od lipnja do rujna u Hrvatskoj se ostvaruje 87 posto ukupnog turističkog prometa. U samo dva ljetna mjeseca, srpnju i kolovozu ili "špici" turističke sezone bilježi se 67 posto turističkog prometa. Zbog
toga je sezonalnost tipično obilježje hrvatskog turizma, ističe se u članku u međunarodnom interdisciplinarnom časopisu "Turizam" Hrvatske turističke zajednice i Instituta za turizam.
ZAGREB, 13. siječnja (Hina) - Od lipnja do rujna u Hrvatskoj se
ostvaruje 87 posto ukupnog turističkog prometa. U samo dva ljetna
mjeseca, srpnju i kolovozu ili "špici" turističke sezone bilježi se
67 posto turističkog prometa. Zbog toga je sezonalnost tipično
obilježje hrvatskog turizma, ističe se u članku u međunarodnom
interdisciplinarnom časopisu "Turizam" Hrvatske turističke
zajednice i Instituta za turizam. #L#
U hrvatskim je turističkim odredištima u srpnju i kolovozu prošle
godine bilo zabilježeno 17,7 milijuna noćenja, što je ujedno i 81
posto ukupno ostvarenih noćenja tijekom 1999. U dvadesetak
najznačajnijih turističkih mjesta na hrvatskoj obali u tim je
mjesecima bilo realizirano 8,5 milijuna noćenja. I polovina
turističkog prometa ostvarenog u osam mjeseci prošle godine u
Hrvatskoj, zabilježena je samo u tim destinacijama.
Sva vodeća hrvatska turistička mjesta, osim glavnog grada Zagreba,
nalaze se na jadranskoj obali. Većina značajnijih turističkih
odredišta nalazi se na sjevernom Jadranu, od čega ih je desetak u
Istri (Umag, Katoro, Novigrad, Tar, Poreč, Vrsar, Rovinj, Pula,
Medulin, Rabac) i sedam na Kvarneru (Opatija, Krk, Punat, Baška,
Selce, Mali Lošinj, Lopar), dok su dva na jugu Dalmacije (Baška Voda
i Dubrovnik). Među njima vodeća turistička mjesta su Poreč, Rovinj
i Vrsar.
Inozemni su turisti u Hrvatskoj dominantni jer ostvaruju 81 posto
ukupnih noćenja, a njih 88 posto borave u dvadesetak najznačajnijih
turističkih mjesta. Među strancima koji borave u Hrvatskoj,
najbrojniji su Slovenci, Nijemci, Česi, Talijani i Austrijanci,
koji ostvaruju 63 posto od ukupnog broja inozemnih noćenja. Uočeno
je da jednu trećinu ukupnog hrvatskog turističkog prometa
ostvaruju turisti s tih pet emitivnih turističkih tržišta, koji za
mjesto svoga boravka biraju jedno od dvadesetak spomenutih vodećih
turističkih mjesta.
Tijekom prošle godine domaći i strani turisti za vrste smještaja
najradije su birali hotele, kampove, privatne sobe i turistička
naselja u kojima je bilo registrirano i 95 posto svih noćenja u
Hrvatskoj. Spomenute vrste smještaja birali su i gosti u vodećim
turističkim mjestima, ali su oni za svoj smještaj najradije
koristili kampove, a potom hotele i turistička naselja.
(Hina) splj ds