ZAGREB, 5. siječnja (Hina) - Poslovanje Kraševih društava sa ograničenom odgovornošću (d.o.o.) u prošloj je godini bilo usmjereno na ostvarivanje planskih ciljeva. Pritom su zadovoljavajuće rezultate ostvarili zagrebačka
Kraš-trgovina, Krašcommerce iz Novog mesta, Kraškomerc iz Skopja te Kraš-CZ iz Praga. Istodobno, skromniji rezultati ostvareni su u Kraš trgovini iz Širokog Brijega te u Kraš-Slovakia.
ZAGREB, 5. siječnja (Hina) - Poslovanje Kraševih društava sa
ograničenom odgovornošću (d.o.o.) u prošloj je godini bilo
usmjereno na ostvarivanje planskih ciljeva. Pritom su
zadovoljavajuće rezultate ostvarili zagrebačka Kraš-trgovina,
Krašcommerce iz Novog mesta, Kraškomerc iz Skopja te Kraš-CZ iz
Praga. Istodobno, skromniji rezultati ostvareni su u Kraš trgovini
iz Širokog Brijega te u Kraš-Slovakia.#L#
Kraš trgovina d.o.o. Zagreb u prvih je deset ovogodišnjih mjeseci u
ukupnoj količinskoj realizaciji Kraša na tržištu Hrvatske
sudjelovala s 972 tone ili osam posto. Taj je rezultat, istaknuli
su, ostvaren smanjenim brojem prodavaonica u odnosu na prošlu
godinu, a uspjeli su zadržati i financijski promet postojećih
prodavaonica na približno jednakoj razini kao i lani.
Putem Krašcommerca d.o.o. iz Novog mesta u prvih je deset mjeseci na
slovenskom tržištu prodano 1319 tona proizvoda, što je 5,2 posto
više nego u isto lanjsko doba. Najviše je prodano keksa i vafla i to
838 tona, što čini 64 posto ukupne Kraševe prodaje na tom tržištu.
Kako su kazali u tvrtki, predviđaju da će osnovni plan prodaje
ispuniti u cijelosti, pri čemu očekuju realizaciju 7,1 posto veću
od prošlogodišnje. U 2000., također planiraju i veća ulaganja u
marketing.
Kraškomerc, DOOEL Skopje, u spomenutom je razdoblju prodao 32,7
posto više proizvoda u odnosu na isto lanjsko razdoblje, dok je plan
za 1999. godinu ostvaren s približno 80 posto. Tijekom listopada
prodaja Kraševih proizvoda povećana je 22,3 posto, a najviše je
prodano proizvoda iz grupe kakao proizvoda, što čini oko 71 posto
ukupne prodaje u listopadu za makedonsko tržište.
Zbog uvođenja carina i prelevmana, kao i jačanja domaće i inozemne
konkurencije na tržištu Bosne i Hercegovine, Kraš trgovina d.o.o.
iz Širokog Brijega zabilježila je pad prometa. Tako je u prvih deset
mjeseci prodano 1368 tona Kraševih proizvoda, 28 posto manje od
istog razdoblja lani i 30 posto manje od plana. Osim toga, prodano
je i 20 tona robe ostalih dobavljača. U 2000. godini Kraš planira na
tržište BiH plasirati 1900 tona proizvoda.
Skromni rezultati, kažu u Krašu, ostvareni su i u Kraš-Slovakia,
s.r.o. Zvolen, no u sljedećoj godini očekuju stabilnije tržišne
rezultate u Slovačkoj i zemljama Srednje Europe.
Kraš-CZ Praha, u listopadu je prodala 20 tona Kraševih proizvoda,
što je 18 posto više od plana. Pritom je najviše prodano kakao
proizvoda. Od srpnja do listopada prodano je, pak, otprilike 40
tona proizvoda, 4,5 posto više od plana, a prodano je i četiri tone
proizvoda ostalih dobavljača.
(Hina) tp db