PARIZ, 29. prosinca (Hina/AFP) - Finalno izvješće francuskog Ureda za istrage o nesrećama (BEA) o uzrocima pada Concorde Air Francea u srpnju 2000. upućuje više sigurnosnih preporuka cijelom svjetskom zrakoplovstvu, piše francuski
dnevni list Le Parisien u broju od subote.
PARIZ, 29. prosinca (Hina/AFP) - Finalno izvješće francuskog Ureda
za istrage o nesrećama (BEA) o uzrocima pada Concorde Air Francea u
srpnju 2000. upućuje više sigurnosnih preporuka cijelom svjetskom
zrakoplovstvu, piše francuski dnevni list Le Parisien u broju od
subote.#L#
Metalna lamela jednog DC-10 Continental Airlinesa koja se nalazila
na pisti za polijetanje Concordea i zbog koje je prema
istražiteljima došlo od pada zrakoplova, različito se održava u
Izraleu i Houstonu.
Izvješće podsjeća na tri glavna uzroka nesreće, koje već navodi
izvjeće iz srpnja: pucanje gume Concordea koju je zarezala metalna
lamela DC-10 Continental Airlinesa, zatim probijanje jednog
rezorvoara i zapaljenje goriva.
Zaključno izvješće koje BEA treba predati početkom siječnja
ministru trasporta Jean-Claude Gayssotu preporučuju posebice
dvije revizije, jednu o "uvjetima iskorištenja i održavanja
Concordea u Air Franceu" i drugu o održavanju američke kompanije
Continental Airlines "u Sjedinjenim Državama i kod stranih
podzakupaca".
Prvu reviziju traži francuska Glavna uprava civilnog zrakoplovstva
(DGAC) jer je odjel iskorištenja i održavanja Concordea u Air
France-u postao, drži BEA, prava "država u državi".
Federal Aviation Administration (FAA), koji je američki DGAC,
traži obračunsku reviziju jer BEA strahuje da je podzakupljivanje
održavanja zrakoplova zbog gospodarskih razlog štetno za
sigurnost.
Concorde Air Francea koji je letio za New York a unajmio ga je
njemački operator pao je 25. srpnja 2000. na jedna hotel u pariškoj
regiji dvije minute nakon polijetanja sa zračne luke Roissy.
U nesreći je poginulo 113 osoba od kojih je 97 Nijemaca.
(Hina) tm sl